2024-05-28, 18:03
Medlem
Om man vet att det är ett svenskt företag med svensk personal hade jag kört på svenska.

Dock kan det finnas en intern regel att annonsen ska vara på koncernspråk engelska. Men det är ju mer en generell princip.
Citera
2024-05-28, 18:39
Medlem
Permafloxs avatar
Finns alltid kontaktuppgifter tillhörhande anonsen, för bla dessa frågor, ring dom.
Citera
2024-05-28, 22:25
Bannlyst
CV skrivs alltid på samma språk som annonsen./Norm.
Citera
2024-05-28, 23:25
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2024-07-01, 10:25
Medlem
Nihennas avatar
Håller på att fila på mitt CV. Redan skickat detta till några jobb men inte fått några svar. En anledning kan ju vara CVt, även fast det inte behöver vara just det.

Vad tycker ni? Något som kan justeras? https://imgur.com/a/dcDXoPs
Citera
2024-07-16, 11:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Håller på att fila på mitt CV. Redan skickat detta till några jobb men inte fått några svar. En anledning kan ju vara CVt, även fast det inte behöver vara just det.

Hemsk layout och färger för att vara ett CV. Ser inte direkt proffsigt ut. Sen om du inte får svar är det väl för att du är bara en i mängden som inte sticker ut med dina färdigheter det är tuff konkurrens idag om alla jobb.
Citera
2024-07-16, 11:58
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hemsk layout och färger för att vara ett CV. Ser inte direkt proffsigt ut. Sen om du inte får svar är det väl för att du är bara en i mängden som inte sticker ut med dina färdigheter det är tuff konkurrens idag om alla jobb.
Jo, fick faktiskt feedback på layouten, att den var dålig. Märkligt ändå då det är en av Academic Works egna layouter på CV.

Pusslade ihop min egna som folk gillade mer, och den gjorde att jag även kom vidare i urvalet på ett jobb, dock var jag trött och sabbade logikprovet.

Nåja, får klura lite på hur jag kan sticka ut mer. Tack.
Citera
2024-07-17, 10:46
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

för utom den bedrövliga fägren så det första jag lägger märke till är att du inte skriver vilket eller vilka företag du jobbar för även om du jobbar som konsult bör det framgå vem du har uppdrag åt. Sedan kan jag förstå om du inte vill visa det för FB men till de du söker job hos är det nog viktigt. Annars blir dett bara mycket tomma ord.
Citera
2024-07-17, 14:35
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
för utom den bedrövliga fägren så det första jag lägger märke till är att du inte skriver vilket eller vilka företag du jobbar för även om du jobbar som konsult bör det framgå vem du har uppdrag åt. Sedan kan jag förstå om du inte vill visa det för FB men till de du söker job hos är det nog viktigt. Annars blir dett bara mycket tomma ord.
Stämmer, jag har dolt en hel del på CV:t för allmän beskådan.
Citera
2024-07-22, 22:32
Medlem
RebuildSwedens avatar
Snabbt svar tack!

Är nästan klar med mitt personliga brev för en tjänst jag är intresserad av och eftersom jag redan har ett jobb så läste jag någonstans att man ska skriva i sitt personliga brev när man kan börja den nya tjänsten. Ska jag bara kolla upp uppsägningstiden på mitt jobb och skriva det? Måste jag skriva ett exakt datum när jag kan börja? Det beror ju på när det nya företaget hör av sig och när jag kan prata med nuvarande chef om uppsägning?

Vad ska jag skriva? Tacksam för svar
Citera
2024-08-05, 10:28
Medlem
eviltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden
Snabbt svar tack!

Är nästan klar med mitt personliga brev för en tjänst jag är intresserad av och eftersom jag redan har ett jobb så läste jag någonstans att man ska skriva i sitt personliga brev när man kan börja den nya tjänsten. Ska jag bara kolla upp uppsägningstiden på mitt jobb och skriva det? Måste jag skriva ett exakt datum när jag kan börja? Det beror ju på när det nya företaget hör av sig och när jag kan prata med nuvarande chef om uppsägning?

Vad ska jag skriva? Tacksam för svar

Om du har jobbat under ett år har du garanterat en månads uppsägningstid. Har du jobbat mer än ett år har du generellt tre månaders uppsägningar enligt kollektivavtal. Du kan kolla mer noggrant på ditt anställningsavtal så slipper du fråga nån på det jobbet du vill lämna.
Citera
2024-08-22, 10:03
Medlem
Nihennas avatar
Vad säger ni kring 10-års"regeln" kring CV? Ska man eller ska man inte lista jobb och utbildningar äldre än 10 år? Hört lite olika kring det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in