2024-07-01, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Såg att lilla C även fått en egen säng. Skönt för henne med eget rumt och egen säng

Vi får ju hoppas att Kräftan lyckas ordna en stabil tillvaro den här gången, beror ju helt på hans beslut och handlade om det ska lyckas eller inte, har inte fungerat så bra hittills.
Ett tips är ju att han ger fan i att inte hitta på mer att L ska ha misshandlat barnet eller han själv och allt annat skit han hittat på.

Men har man en insikt i hur destruktiva förhållanden fungerar där misshandel förekommit, så ser inte jag att det kommer hålla länge innan han tar ännu ett felaktigt beslut.
Återstår att se.
Citera
2024-07-01, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
För att hon är klok nog att hålla honom på armlängds avstånd och samtidigt ha ryggen fri.

Joakim skulle inte ens kunna krysta fram ett sätt beskylla henne för att ha skadat honom. Hon ger honom inte möjligheten att iklä sig offerkoftan och det är helt rätt sätt att hantera han. Det är han som är dum, det är han som trakasserar, det är han som gör bort sig och han kan inte hota henne med någonting och det är förmodligen det som gör honom så desperat.

Verz och Cluee blockerade honom, dom hängdes ut. Det triggar honom för då tappar han kontrollen.

Framtiden kommer förmodligen att ge Nea upprättelse.

Att Jocke (och Anjo) släppt Linnea som mål kan bara betyda en sak, Han har kommit på en ny lösning, en annan att peka ut som skyldig till allt. Det har ju inte gått så bra hittills och det är viktigt att hitta någon så han själv blir friad från allt i slutänden. Ingen skugga får falla över Jockiboi
Chrippa skall inte längre "hängas" utan skyddas, så som dag ett. Jag hoppas verkligen Chrippa och Linnea får ett liv utan galna Jockefans hängande runt knuten.
Vem har Jocke ställt in siktet på? Vem skall "rädda" Jockes drömmar
Senast redigerad av Goldentie 2024-07-01 kl. 07:38.
Citera
2024-07-01, 07:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vi får ju hoppas att Kräftan lyckas ordna en stabil tillvaro den här gången, beror ju helt på hans beslut och handlade om det ska lyckas eller inte, har inte fungerat så bra hittills.
Ett tips är ju att han ger fan i att inte hitta på mer att L ska ha misshandlat barnet eller han själv och allt annat skit han hittat på.

Men har man en insikt i hur destruktiva förhållanden fungerar där misshandel förekommit, så ser inte jag att det kommer hålla länge innan han tar ännu ett felaktigt beslut.
Återstår att se.
Jag hoppas också att han sköter sig denna gång, iallafall dem veckorna när han har lilla C, och jag hoppas lilla C får fortsätta gå i förskola hos Julia.
Och dem veckorna han inte har lilla C, då kan han resa utomlands och göra vad fan han vill.
Ett tips är att han håller sig långt ifrån Jocke, och långt ifrån drama och bråk.

Jag är också orolig för misshandeln. Men vem vet, han kanske går någon form av "anger management kurs" eller liknande för att lära sig kontrollera sig. Eller så kanske dem båda går i par terapi?
Citera
2024-07-01, 08:09
Medlem
Citat:
Jag hoppas också att han sköter sig denna gång, iallafall dem veckorna när han har lilla C, och jag hoppas lilla C får fortsätta gå i förskola hos Julia.
Och dem veckorna han inte har lilla C, då kan han resa utomlands och göra vad fan han vill.
Ett tips är att han håller sig långt ifrån Jocke, och långt ifrån drama och bråk.

Jag är också orolig för misshandeln. Men vem vet, han kanske går någon form av "anger management kurs" eller liknande för att lära sig kontrollera sig. Eller så kanske dem båda går i par terapi?

Drama och bråk har han varit delaktig i sedan urminnes tider, glorifiera inte snubben snälla. Han är inte oskyldig överhuvudtaget och har tagit sunkiga beslut helt på egen hand genom livet.
Han är till fullo ansvarig för sina beslut och handlingar och det är hans förbannade skyldighet att se till att barnet bor i en trygg och sund miljö och ser till att ge henne rätt förutsättningar i livet.

Med tanke på hur han beter sig, och har betett sig kring hela cirkusen och vad Jullan berättat i sitt förhör, så tror jag att man enkelt kan räkna ut vad som kommer ske härnäst.
Kanske inte idag, men en dag.
Man ser mönstret klart och tydligt, det är djupt tragiskt det där förhållandet.

Visar det sig att han flyttar över pengar till Ls konto, så ligger hon jävligt risigt till och kommer ångra sig rejält sen.
Det kommer komma fram förr eller senare om så är fallet.
Citera
2024-07-01, 10:12
Medlem
Citat:
Det blir precis perfekt för henne.

Jag håller tummarna för att familjen inte ska bli besvärade av förtalssekten mer.

Jocke ska tydligen ha varit väldigt efterhängsen. Han har hela tiden skrivit långa meddelanden till Linnéa. Hon är riktigt obekväm med det för hon vill inte ha någon kontakt med Jocke. Meddelandena andas Dr Yekyll och Mr Hyde. Olika varje gång, lismande, hotfull, dum, arg eller bedjande. Ibland stöttar han deras relation och ibland försöker han gå henne att lämna Chrille. Som som alla förstår inte alls förvånad när jag fick veta det.

Hoppas han kan låta dom vara nu och inser att han inte längre kan påverka dom.

Var har du sett att han betett sig så? I hennes video sa hon bara att de haft lite kontakt.
Citera
2024-07-01, 12:20
Medlem
Citat:
Jag vet att det inte är sant för att soc skickar inte hem barn till föräldrar som soc vet tvingar sina barn att skära sig själva så det kommer blod!
Det står inte i jockes soc papper om fysiska misshandeln som jocke berättar om eftersom soc försökte få jocke att flytta hem till sin mamma utan att först utreda hemmet.

Om du dock väljer att tro att soc medvetet skickar hem ett barn till ett hem där dem vet att mamman tvingar barnet att skada sig så det kommer blod, då får det stå för dig. Jag kan inte tvinga dig att inse sanningen om du inte vill.

Om du väljer att tro detta så är det upp till dig
Och antingen tror man att det jocke påstår står i soc papperna är sanning, vilket betyder att socialen kämpade hårt för att skicka hem ett barn till ett hem där soc visste att barnet blev utsatt för psykisk och fysiskt misshandel, där barnet tvingades skada sig själv så det kom blod, osv. Då tror man att soc ville att barnet skulle bo där, helt utan att först utreda hemmet och kolla att det är säkert.

Jag skrev "tror" för det finns ju bara 2 möjliga alternativ.
Jag trodde det var ganska uppenbart vilken av dessa alternativ som var sanningen.
Men uppenbarligen finns det folk som tror texten här ovanför i kursiv stil rimligen kan vara sanningen.
Så till er som tror det, nej, Soc skickar inte hem barn till hem där soc vet att barnet tvingas skada sig själv så det kommer blod, och där barnet utsätts för annan form av fysisk och psykisk misshandel.

Fel. Soc skickar visst hem barn till ett hem där de vet att det förekommer våld mot barnet. Det finns flera barn som i vuxen ålder kan vittna om det. Det finns också barn som dör när soc agerat så.
Citera
2024-07-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Var har du sett att han betett sig så? I hennes video sa hon bara att de haft lite kontakt.

Ja det sa hon. Men det är bättre för de som vill få ihop ett drev med deras fullkomligt vetalösa försök att driva honom mot kanten att få folk att tro på det som upprepas och upprepas.
Citera
2024-07-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det sa hon. Men det är bättre för de som vill få ihop ett drev med deras fullkomligt vetalösa försök att driva honom mot kanten att få folk att tro på det som upprepas och upprepas.

Eller hur?!
Är många ”sanningar” som florerar här..
Citera
2024-07-01, 14:09
Medlem
Citat:
Det blir precis perfekt för henne.

Jag håller tummarna för att familjen inte ska bli besvärade av förtalssekten mer.

Jocke ska tydligen ha varit väldigt efterhängsen. Han har hela tiden skrivit långa meddelanden till Linnéa. Hon är riktigt obekväm med det för hon vill inte ha någon kontakt med Jocke. Meddelandena andas Dr Yekyll och Mr Hyde. Olika varje gång, lismande, hotfull, dum, arg eller bedjande. Ibland stöttar han deras relation och ibland försöker han gå henne att lämna Chrille. Som som alla förstår inte alls förvånad när jag fick veta det.

Hoppas han kan låta dom vara nu och inser att han inte längre kan påverka dom.

Det är läskigt att du hittar på så mycket hela tiden.
Tror du själv på att chrippa skulle ha kontakt med Jocke om han skriver så mkt till Linnea?
speciellt om hon känner sig så obekväm.
Citera
2024-07-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag känner mig inte särskilt stressad, med tanke på att du tycker att jag ska lugna mig.

Jag har inte satt mig in i frågan om socutredningar och vad som egentligen har hänt i Jockes barndom tidigare.
Men nu har det väckt lite frågor som jag undrade över.
Det är väl inte så farligt?

Har den typen av frågor behandlats tidigare, och/eller har Jocke gett något uttalande (sin version) på varför alla dessa instanser har agerat på det här bristfälliga sättet?
Borde han inte vara gruvligt arg på alla dessa instanser som har förbisett hans liv och hälsa?

Det får du fråga honom om, inget jag kan svara på.

Men jag hoppas att det kommer tas upp hur allt hanterats både från hemmets sida och från myndigheternas sida, skolans sida och alla som varit involverade (förutom de som inte vill ställa upp), vad som hände.

T.ex mammans anledning till att inte medverka på BUP-möte är under all kritik, hon är vårdnadshavare för tusan.
Varför blir mamman och styvpappa tillsagda att jobba på relationen med Jocke och inte lägga ansvaret på honom.

Det lilla jag sett, så väcker det en hel del frågor hur mamman egentligen betett sig om hon säger sådana där saker som vårdnadshavare. Han var ett barn och hon som förälder måste bli tillsagd att ta sitt ansvar. Det säger ganska mycket bara det.
Varför gick hon ut först 2017 efter att boken släpptes och sa att hon aldrig sagt att han försökte döda sina syskon, men när just de orden kommer från Kräftans mun och florerar runt 2016, då sa hon ingenting. Varför rättar hon inte Kräftans uttalande när hon påstår att det inte var sant?

Mycket frågor vad som skedde, synd att hon inte vill vara med och berätta sin del.
Hon hade ju chansen att slå hål på och bevisa att det som står om hennes bristande föräldraskap inte stämmer.
Citera
2024-07-01, 18:03
Medlem
cerns avatar
Han e rolig när har han grillar Rask haha! Chrippa 4 Life
Citera
2024-07-01, 18:21
Medlem
Citat:
Soc noterar att det förekommer fysisk och psykisk misshandel emot barnet, så illa att barnet blöder, och trots det anser soc att det är en bra ide att barnet flyttar hem igen, helt utan att först utreda att hemmet är tryggt och säkert.
Och om man kritiserar soc agerande i denna situation då tycket du man inte borde ha barn?
För det är ju endast du och dina vänner som inte verkar se något problem i soc agerande när jocke läser upp sina soc papper?

Nu har ju uppenbarligen den här tråden bytt huvudkaraktär? Nu när diskussionen gått in så mycket på Jockes soc-papper kan ni ju byta tråd och ta detta i hans egen som är fullt aktiv.

Men gällande soc arbete finns det tyvärr otroligt mycket brister och en simpel googling kommer ge mängder av skrämmande exempel. Så att det för typ 30år sedan , som det faktiskt är i Jockes fall, även då kunde ifrågasättas är ju definitivt inte kan förnekas utan det är väl snarare mer troligt att de ville få barnen hem till sin familj då mängden alternativ antagligen dessutom var mycket färre då.

Men då kan man ju nu fråga sig (speciellt om ni påståendena om att Chrippas begränsade umgängesrätt med lilltjejen skulle vara falska som vissa nu vill få det till) hur det kommer sig att soc inte tagit till hårdare mot Christofer, han som ju förvarat droger i hemmet där han bodde med dottern, brukat droger och öppet injicerat steroider framför henne, när de fått polisens anmälan där även hans egen partners oro uttrycktes, hur han vägrat låta dottern få gå i förskola när den andra föräldern ville detta och mycket mycket mer. Så om nu inte soc ryckt in och agerat mer för detta är väl det mest ett tecken på att det brister även än idag 🤷🏼
Senast redigerad av Noclue90 2024-07-01 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in