Citat:
Ursprungligen postat av
Colorgreenandpink
Jag känner mig inte särskilt stressad, med tanke på att du tycker att jag ska lugna mig.
Jag har inte satt mig in i frågan om socutredningar och vad som egentligen har hänt i Jockes barndom tidigare.
Men nu har det väckt lite frågor som jag undrade över.
Det är väl inte så farligt?
Har den typen av frågor behandlats tidigare, och/eller har Jocke gett något uttalande (sin version) på varför alla dessa instanser har agerat på det här bristfälliga sättet?
Borde han inte vara gruvligt arg på alla dessa instanser som har förbisett hans liv och hälsa?
Det får du fråga honom om, inget jag kan svara på.
Men jag hoppas att det kommer tas upp hur allt hanterats både från hemmets sida och från myndigheternas sida, skolans sida och alla som varit involverade (förutom de som inte vill ställa upp), vad som hände.
T.ex mammans anledning till att inte medverka på BUP-möte är under all kritik, hon är vårdnadshavare för tusan.
Varför blir mamman och styvpappa tillsagda att jobba på relationen med Jocke och inte lägga ansvaret på honom.
Det lilla jag sett, så väcker det en hel del frågor hur mamman egentligen betett sig om hon säger sådana där saker som vårdnadshavare. Han var ett barn och hon som förälder måste bli tillsagd att ta sitt ansvar. Det säger ganska mycket bara det.
Varför gick hon ut först 2017 efter att boken släpptes och sa att hon aldrig sagt att han försökte döda sina syskon, men när just de orden kommer från Kräftans mun och florerar runt 2016, då sa hon ingenting. Varför rättar hon inte Kräftans uttalande när hon påstår att det inte var sant?
Mycket frågor vad som skedde, synd att hon inte vill vara med och berätta sin del.
Hon hade ju chansen att slå hål på och bevisa att det som står om hennes bristande föräldraskap inte stämmer.