2024-06-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nej du kan lägga upp det när du har tid, men kom inte och påstå att det är så enkelt att bara googla när det tar dig själv över 24 timmar att göra det
Jag har t.o.m glömt att jag bad dig bevisa detta, du är den enda av oss som fortfarande 24 timmar senare kom ihåg det.

Du behöver inte ens bevisa något om du inte vill, men då får man också acceptera att folk inte tar det du påstår som sanning.
Du kan absolut be mig bevisa saker jag har påstått är sanning, inga problem. Men kom ihåg att skilja på det jag påstår är bevisad sanning, det jag tror och teorier/spekulationer. Det är många här som har svårt att skilja på dessa.

Menar du verkligen dem dokumenten du länkade till?
Där står ju bara att mamman inte klarade av att ta hand om Jocke, att hon ville få honom omhändertagen, att hon inte deltog på mötena med BUP och var svår att få tag på.
Var är papperna som berättar hur mamman hotade jocke med att hon skulle ta sitt liv? som berättar om hur mamman tvingade jocke att skada sig själv så att det kom blod? att mamman psykiskt manipulerade jocke genom telefonen? vart är pappren som berättar hur mamman tvingade jocke att kolla på läskiga filmer som barn? osv, osv, osv.
Jag har ju redan sagt att Jockes mamma inte var kapabel att ta hand om honom och valde att lämna bort honom, att hon troligen inte får pris som årets mamma direkt. Dina bevis bekräftar ju bara mina påståenden.
Men det är ju dem grova anklagelserna om fysiskt och psykisk misshandel som jocke påstår som jag undrar vart bevisen för finns? Eftersom han berättar om dem om och om och om igen när han läser sina papper, och folk tolkar det som att det står i hans soc papper.

Hallå! Det är väl psykisk misshandel att lura i sina barn att någon vill döda dom? Den ena lurade hon att tro att han är kapabel att mörda. Ett litet barn...
De andra trodde på henne.
Är det inte barnmisshandel?

Varför tjatar du fortfarande om 24 timmar? Du har ju fått svar på att det tog en liten stund men postades först nu.

Du är ju så tjenis med Pallal och denne vet ju att Chrippa har några papper. Om du redan har läst dessa så grattis då har du fått veta mer än många andra eftersom det är så viktigt för dig.
Senast redigerad av 111-111 2024-06-30 kl. 22:45.
Citera
2024-06-30, 23:11
Medlem
Citat:
Nej du kan lägga upp det när du har tid, men kom inte och påstå att det är så enkelt att bara googla när det tar dig själv över 24 timmar att göra det
Jag har t.o.m glömt att jag bad dig bevisa detta, du är den enda av oss som fortfarande 24 timmar senare kom ihåg det.

Du behöver inte ens bevisa något om du inte vill, men då får man också acceptera att folk inte tar det du påstår som sanning.
Du kan absolut be mig bevisa saker jag har påstått är sanning, inga problem. Men kom ihåg att skilja på det jag påstår är bevisad sanning, det jag tror och teorier/spekulationer. Det är många här som har svårt att skilja på dessa.

Menar du verkligen dem dokumenten du länkade till?
Där står ju bara att mamman inte klarade av att ta hand om Jocke, att hon ville få honom omhändertagen, att hon inte deltog på mötena med BUP och var svår att få tag på.
Var är papperna som berättar hur mamman hotade jocke med att hon skulle ta sitt liv? som berättar om hur mamman tvingade jocke att skada sig själv så att det kom blod? att mamman psykiskt manipulerade jocke genom telefonen? vart är pappren som berättar hur mamman tvingade jocke att kolla på läskiga filmer som barn? osv, osv, osv.
Jag har ju redan sagt att Jockes mamma inte var kapabel att ta hand om honom och valde att lämna bort honom, att hon troligen inte får pris som årets mamma direkt. Dina bevis bekräftar ju bara mina påståenden.
Men det är ju dem grova anklagelserna om fysiskt och psykisk misshandel som jocke påstår som jag undrar vart bevisen för finns? Eftersom han berättar om dem om och om och om igen när han läser sina papper, och folk tolkar det som att det står i hans soc papper.

Visst

Har jag preciserat exakt vilka utdrag som finns? Nej, det har jag inte.
Jag har skrivit att det finns lite utdrag från dokumenten.
När dokumentären kommer ut, hoppas jag att det kommer bli mer tydligt när olika aktörer får säga sitt, samt pappans och Jackes upplevelser.

Du kanske får lugna dig lite.
Eller så kan du googla lite själv, ett tips bara och se om du hittar något.

Eller så kan du kanske slänga iväg ett meddelande till Jocke och fråga om det är något som kommer komma fram i dokumentären, eller om han kan lägga upp just de bevis du söker efter.

Får jag fråga varför du direkt utgår från att de som läses upp och det som skrivits i boken är lögn?
Vad baserat du det på? För att Kräftan säger det?
Citera
2024-06-30, 23:24
Medlem
Inställd stream ikväll utan en förklaring/ursäkt på IG...? Förra gången det hände satt han väl i arresten i Norrköping.

*håller tummarna för en favorit i repris*
Citera
2024-07-01, 01:00
Medlem
Är det så pass att Nea drar runt utan inkomst och lever på crippa?
Citera
2024-07-01, 01:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Visst

Har jag preciserat exakt vilka utdrag som finns? Nej, det har jag inte.
Jag har skrivit att det finns lite utdrag från dokumenten.
När dokumentären kommer ut, hoppas jag att det kommer bli mer tydligt när olika aktörer får säga sitt, samt pappans och Jackes upplevelser.

Du kanske får lugna dig lite.
Eller så kan du googla lite själv, ett tips bara och se om du hittar något.

Eller så kan du kanske slänga iväg ett meddelande till Jocke och fråga om det är något som kommer komma fram i dokumentären, eller om han kan lägga upp just de bevis du söker efter.

Får jag fråga varför du direkt utgår från att de som läses upp och det som skrivits i boken är lögn?
Vad baserat du det på? För att Kräftan säger det?
Jag tror inte det jocke berättar står i papperna, för hade soc vetat om att mamman skadade jocke fysiskt och psykiskt hade dem inte försökt få jocke att flytta hem. Hade det stått i papperna hur jockes mamma hotade med att ta sitt liv, hur mamman fick jocke att skada sig själv så det kom blod, och tvingade honom att se skräckfilmer så han blev traumatiserad, osv, hade allt detta stått i soc papperna, så att soc vetat om det hade dem inte försökt få jocke att flytta hem till sin mamma igen.
Därför vet jag att det inte står i jockes soc papper.
Senast redigerad av Dopy 2024-07-01 kl. 01:22.
Citera
2024-07-01, 01:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Är det så pass att Nea drar runt utan inkomst och lever på crippa?
Linnea jobbar inte, dem lever på Chrippas inkomst, om det är Linneas val att det ska vara så eller ej, de vet vi inte.
Citera
2024-07-01, 03:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kul att Chrille och Linnéa har flyttat in i sitt hus och äntligen kan börja bygga upp en stabil tillvaro för Lillen.
Såg att lilla C även fått en egen säng. Skönt för henne med eget rumt och egen säng
Citera
2024-07-01, 04:23
Medlem
Citat:
Såg att lilla C även fått en egen säng. Skönt för henne med eget rumt och egen säng
Det blir precis perfekt för henne.

Jag håller tummarna för att familjen inte ska bli besvärade av förtalssekten mer.

Jocke ska tydligen ha varit väldigt efterhängsen. Han har hela tiden skrivit långa meddelanden till Linnéa. Hon är riktigt obekväm med det för hon vill inte ha någon kontakt med Jocke. Meddelandena andas Dr Yekyll och Mr Hyde. Olika varje gång, lismande, hotfull, dum, arg eller bedjande. Ibland stöttar han deras relation och ibland försöker han gå henne att lämna Chrille. Som som alla förstår inte alls förvånad när jag fick veta det.

Hoppas han kan låta dom vara nu och inser att han inte längre kan påverka dom.
Citera
2024-07-01, 04:28
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Det blir precis perfekt för henne.

Jag håller tummarna för att familjen inte ska bli besvärade av förtalssekten mer.

Jocke ska tydligen ha varit väldigt efterhängsen. Han har hela tiden skrivit långa meddelanden till Linnéa. Hon är riktigt obekväm med det för hon vill inte ha någon kontakt med Jocke. Meddelandena andas Dr Yekyll och Mr Hyde. Olika varje gång, lismande, hotfull, dum, arg eller bedjande. Ibland stöttar han deras relation och ibland försöker han gå henne att lämna Chrille. Som som alla förstår inte alls förvånad när jag fick veta det.

Hoppas han kan låta dom vara nu och inser att han inte längre kan påverka dom.
Jocke är ett riktigt creep.

Undrar varför hon inte bara blockar hans nummer? Det är ju inte så att Chrippa och Jockeboii har någon vidare relation ändå.
Citera
2024-07-01, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jocke är ett riktigt creep.

Undrar varför hon inte bara blockar hans nummer? Det är ju inte så att Chrippa och Jockeboii har någon vidare relation ändå.
För att hon är klok nog att hålla honom på armlängds avstånd och samtidigt ha ryggen fri.

Joakim skulle inte ens kunna krysta fram ett sätt beskylla henne för att ha skadat honom. Hon ger honom inte möjligheten att iklä sig offerkoftan och det är helt rätt sätt att hantera han. Det är han som är dum, det är han som trakasserar, det är han som gör bort sig och han kan inte hota henne med någonting och det är förmodligen det som gör honom så desperat.

Verz och Cluee blockerade honom, dom hängdes ut. Det triggar honom för då tappar han kontrollen.

Framtiden kommer förmodligen att ge Nea upprättelse.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-01 kl. 04:58.
Citera
2024-07-01, 05:20
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
För att hon är klok nog att hålla honom på armlängds avstånd och samtidigt ha ryggen fri.

Joakim skulle inte ens kunna krysta fram ett sätt beskylla henne för att ha skadat honom. Hon ger honom inte möjligheten att iklä sig offerkoftan och det är helt rätt sätt att hantera han. Det är han som är dum, det är han som trakasserar, det är han som gör bort sig och han kan inte hota henne med någonting och det är förmodligen det som gör honom så desperat.

Verz och Cluee blockerade honom, dom hängdes ut. Det triggar honom för då tappar han kontrollen.

Framtiden kommer förmodligen att ge Nea upprättelse.
Ja hon är smartare och kan hantera sina känslor till skillnad från Jockeboi som är mer som en 14 årig tjej på första mensen.

Linnea gör helt rätt, gråstensmetoden är det way 2 go. Hoppas hon anmält honom, gamnacken måste största till varje pris.
Citera
2024-07-01, 06:45
Medlem
Citat:
Jag tror inte det jocke berättar står i papperna, för hade soc vetat om att mamman skadade jocke fysiskt och psykiskt hade dem inte försökt få jocke att flytta hem. Hade det stått i papperna hur jockes mamma hotade med att ta sitt liv, hur mamman fick jocke att skada sig själv så det kom blod, och tvingade honom att se skräckfilmer så han blev traumatiserad, osv, hade allt detta stått i soc papperna, så att soc vetat om det hade dem inte försökt få jocke att flytta hem till sin mamma igen.
Därför vet jag att det inte står i jockes soc papper.

Fast du har varken läst papprena eller var med på den tiden, så att säga att du vet att det inte har hänt, kan du helt enkelt inte göra.
Finns barn som faktiskt fått flytta hem trots illa hemförhållanden.

Men vi ska komma ihåg nu att du påstått att du vet, utan att ha en insyn i varken dokumenten, hur hemförhållanden faktiskt var och hur socialtjänsten arbetade och resonerade då i just det här fallet, att det är lögn.

Hur var det nu med att kunna lägga fram bevis för sina påståenden?
Du kan lägga upp som styrker ditt påstående i just Jockes fall.

Jag väntar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in