2024-06-30, 12:43
Medlem
Treschows avatar
Hahaha, vad är det för tattare och low-lifes som stöttar Adam fortfarande? Från hans kommentarsfält med hjärtan, rymdkramar och ryggdunkningar kan vi hitta följande stjärnor:

- Jesper Bengtsson: En Paradise hotel-dvärg med komplex. En nolla.

- Diana Moseni: "Influencer". Även hon en våldsromantiserande nolla som varit med i PH.

- André Bånghäll: Knullade Angelica Blick förut. En nolla.

M.fl., men det är bara röda hjärtan och "peppande ord". Mäklarna som var på Unik förut hälsar inte.
Senast redigerad av Treschow 2024-06-30 kl. 12:57.
Citera
2024-06-30, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Om sambon vill vara med honom och stötta honom. Misstänker att hon kanske hittar en ny.

Svårt att veta. Han kommer bli framgångsrik inom något annat, han har peppat sönder sin egna hjärna med YouTube-videos. Det märks. Sätter min häst på att han säljer något annat, inte inom finans eller fastighetsmäkleri dock.
Citera
2024-06-30, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Hahaha, vad är det för tattare och low-lifes som stöttar Adam fortfarande? Från hans kommentarsfält med hjärtan, rymdkramar och ryggdunkningar kan vi hitta följande stjärnor:

- Diana Moseni: "Influencer". Även hon en våldsromantiserande nolla som varit med i PH.

M.fl., men det är bara röda hjärtan och "peppande ord". Mäklarna som var på Unik förut hälsar inte.

Är det ditt inre som talar om dig själv när du skriver om tattare och low-lifes?
Citera
2024-06-30, 13:15
Medlem
Han skriver så här under midsommarbilden:

"Jag förstår att många undrar, och min DM går mer varm nu, än när jag mäkla som mest 😅 jag kommer förklara vad som hänt, och alla åtalspunkterna. Det har varit sjukt utmanande att vara tyst, när så mycket falsk information har spridits. Det är som sagt en del punkter där jag inte delar tingsrättens uppfattning. Vill man sätta sig in i rättegången, så är ljudfilerna offentliga. Dom som känner mig vet att jag tar en stor lärdom från detta, och kommer tillbaka enormt mycket starkare. En helt annan version. Mitt mål var att bli den bästa mäklaren, för att sedan va med och skapa stjärnor i form av kollegor, och det fick jag göra vilket jag är evigt tacksam över. Allt händer av en anledning. Utan mörker finns heller inget ljus.

Bild 1 - den starkaste jag känner. en lejoninna ❤️ så glad över att Nayomi fick dig som mamma. Ryggraden❤️. Bild 2 - hur jag känner"

Bild två är någon figur som säger att "I don't give a fuck what anybody says, I know who I am".

Kommentarerna är som någon annan sagt, hjärtan, handhjärtan, ryggdunk, "Du klarar det" och "du är stark mannen". Någon av kommentarerna menar att "i Sverige får man inte sticka ut" . Några få undrar vad ljudfilerna från rättegången är.
Citera
2024-06-30, 13:16
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Är det ditt inre som talar om dig själv när du skriver om tattare och low-lifes?
Nej, jag hänger inte med kriminella babbar och bedragare. Gör du?

Är man en bedragare är man ett avskum, likt Adam & co.
Citera
2024-06-30, 13:18
Citat:
Nej, jag hänger inte med kriminella babbar och bedragare. Gör du?

Är man en bedragare är man ett avskum, likt Adam & co.

Nej det gör jag inte. Men du måste ha rätt dålig självkänsla som uttrycker dig på det sättet om människor som du saknar kunskap om.
Citera
2024-06-30, 14:18
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Men då måste man samarbeta med myndigheterna och inte vara aktiv på sociala medier. Linn postar hela tiden om hur hon mår, var hon jobbar, mm.

Om hon bytt namn så hittar man henne inte privat
Citera
2024-06-30, 14:23
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:

Självklart att mäklarna inte hälsar eller peppar. Han drog ju ner dem i skiten och deras namn blev lort.
Klienter undvek dem och att ha jobbat för UNIK blev ett bottennapp och något de inte ville nämna i första taget.
De fick börja om och jobba sig upp.
Ju mer deras namn synts i samband med UNIK ju värre och sämre.

De som peppar väl väl de personer som tycker synd om honom och inte ser vad han gjort fel. Ryggdunkarna finns alltid där och kanske har han hjälpt dem med en lägenhet så de är tacksamma och ser inte problemet. Lika barn leka bäst finns det väl något som heter.

Självklart befinner de sig under hot
Han F är väl Libanes och en kränkt Libanes
Då är det döden som väntar
De är inte så smarta utan tänker i tunnelseende.
Senast redigerad av BallaBella 2024-06-30 kl. 14:28.
Citera
2024-06-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Självklart att mäklarna inte hälsar eller peppar. Han drog ju ner dem i skiten och deras namn blev lort.
Klienter undvek dem och att ha jobbat för UNIK blev ett bottennapp och något de inte ville nämna i första taget.
De fick börja om och jobba sig upp.
Ju mer deras namn synts i samband med UNIK ju värre och sämre.

De som peppar väl väl de personer som tycker synd om honom och inte ser vad han gjort fel. Ryggdunkarna finns alltid där och kanske har han hjälpt dem med en lägenhet så de är tacksamma och ser inte problemet. Lika barn leka bäst finns det väl något som heter.

Självklart befinner de sig under hot
Han F är väl Libanes och en kränkt Libanes
Då är det döden som väntar
De är inte så smarta utan tänker i tunnelseende.

F är väl libyer?

Sen känns det lite som om ja, han är ju kriminell men sååå farlig som alla påpekar- varför då?
Citera
2024-06-30, 14:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han avregistrerade sig själv. När domen vinner laga kraft blir han av med licensen.
Han kan inte heller vara delägare i skönhetsföretaget som sitter i Uniks gamla lokaler.

Stämmer inte. FMI tog ett rekordsnabbt beslutet om att avregistrerade Adam.
Han har varit av med registreringen länge redan.
Senast redigerad av brasnyggman 2024-06-30 kl. 15:00.
Citera
2024-06-30, 15:02
Medlem
Citat:

Håller helt med dig!
Adam tror han är en kändis 😂 Snubben är så grandios att han tror han kan snacka sig ur allt. Dom som stöttar honom kan inte veta bättre, man undrar om dom ens kan läsa på svenska?! Lovar att varenda kotte som stöttar Adam skulle spotta på honom om han blåste dessa naiva människor på 100k på en lägenhets försäljning. Så fort det inte drabbar enskild person är allt frid och fröjd.
Att fyra åtalade har kostat skattebetalarna MINST 1,798 328kr ses mellan raderna. Adam hade kunnat flyttat ut/hyra ut från sin paradvåning tidigare för att betalat dessa advokatkostnaderna på 668 764kr från sin egen ficka! Sälj bilen som alla andra försörjningsstödtagare måste göra! Vad är skillnaden liksom????
Senast redigerad av Dohaahl 2024-06-30 kl. 15:08.
Citera
2024-06-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det kan han inte eftersom han inte längre är registrerad mäklare.

Läste innan via ett inlägg i tråden att denna Adam fått skyddad identitet p.g.a hotbild från Foad. Vad kan Foad tänkas göra mot Adam? Ge sig på hans anhöriga? Är det p.g.a pengaskuld?

Är Adam en fri man när han kommer ut efter fängelsestraffet eller är hotbilden för stor för att han överhuvudtaget ska kunna bosätta sig i Sverige?

Någon som vet var toppmäklaren håller sig undan just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in