2024-06-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Håller helt med dig!
Adam tror han är en kändis 😂 Snubben är så grandios att han tror han kan snacka sig ur allt. Dom som stöttar honom kan inte veta bättre, man undrar om dom ens kan läsa på svenska?! Lovar att varenda kotte som stöttar Adam skulle spotta på honom om han blåste dessa naiva människor på 100k på en lägenhets försäljning. Så fort det inte drabbar enskild person är allt frid och fröjd.
Att fyra åtalade har kostat skattebetalarna MINST 1,798 328kr ses mellan raderna. Adam hade kunnat flyttat ut/hyra ut från sin paradvåning tidigare för att betalat dessa advokatkostnaderna på 668 764kr från sin egen ficka! Sälj bilen som alla andra försörjningsstödtagare måste göra! Vad är skillnaden liksom????

Hur mycket blir Adam skyldig svenska staten? Har han tillgångar när han kommer ut? Kommer staten få reda på om han stoppat undan mäklarpengar i Spanien? D.v.s som reservplan om Adam har planer att sticka till Spanien direkt efter fängelsestraffet?
Citera
2024-06-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
Läste innan via ett inlägg i tråden att denna Adam fått skyddad identitet p.g.a hotbild från Foad. Vad kan Foad tänkas göra mot Adam? Ge sig på hans anhöriga? Är det p.g.a pengaskuld?

Är Adam en fri man när han kommer ut efter fängelsestraffet eller är hotbilden för stor för att han överhuvudtaget ska kunna bosätta sig i Sverige?

Någon som vet var toppmäklaren håller sig undan just nu?

Han är väl i Solna. Dottern går kvar på dagis förefaller det, frun jobbar och hon har gått ut på saker i och runt Stockholm. Så den där hotbilden är nog inte alltför allvarlig.
Citera
2024-06-30, 18:05
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Nej det gör jag inte. Men du måste ha rätt dålig självkänsla som uttrycker dig på det sättet om människor som du saknar kunskap om.

Saknar kunskap? Vi har en dom att gå på.

Hänger man man med kriminella är man automatiskt värd att förakta.
Citera
2024-06-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Han är väl i Solna. Dottern går kvar på dagis förefaller det, frun jobbar och hon har gått ut på saker i och runt Stockholm. Så den där hotbilden är nog inte alltför allvarlig.

Hur kan Adam få skyddad identitet så lättvindigt då?
Om verkligheten faktiskt är en annan än den han fått det att se ut som? Det verkar ju av inläggen att döma att han lever livet just nu som om ingenting har hänt? Eller?
Citera
2024-06-30, 19:04
Medlem
Skulle inte Sverigedemokraterna med sitt Tidö-avtal ta bort straffrabatterna helt och hållet? Vad hände?
Citera
2024-06-30, 19:05
Medlem
Citat:

Sen har Linns familj lantställe på mälaröarna och det går att pendla därifrån till Solna utan större svårigheter.
Annars är hon väl troligtvis och arbetar på salongen i vanlig ordning så är nog inte speciellt svår att hitta.

Vidare så förstår jag mig inte alls på Linns senaste inlägg, hon gör reklam för något företag som lottar ut swishpengar eller goodiebags, mina varningsklockor ringer…
Citera
2024-06-30, 19:08
Medlem
Fann en lista här i tråden över vilka bilar som varit registrerade på UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB. Tycks som att leasegivaren (VW Finans) fått tillbaka vissa bilar av konkursförvaltaren då leasegivaren har separationsrätt till bilarna.

Det som var mer intressant i min research var dock följande:

Den Faw E-HS9 (årsmodell 2022) som genomgick ägarbyte 1/8/2023: AF Konsulting AB. ägdes tidigare av UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB.

En Mercedes-Benz A 180 (årsmodell 2017). genomgår ägarbyte 28/8/2023 till Fouad. Den ägdes tidigare av UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB. Nytt ägarbyte sker 19/3/2924 Ägarbyte: Ny brukare. Då man ej kan få info om den nye brukaren utgår jag ifrån att det är någon privatperson med "skyddad identitet"

En Audi A6 Avant (årsmodell 2023) Ägarebyte 1/7/2023;
D@.niel @slan Fastighetsförmedling AB
c/o Hjort Fastighetsförmedling

En Audi A6 Avant (årsmodell 2023) Ägarbyte: 1/7/2023;
D@varz@n Fastighetsförmedling AB

Är det någon som känner till om AF & Fouad själva valde att sätta UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB i KK (5/9/2023) eller om det var någon leverantör som begärde detta?
Citera
2024-06-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
En vänster/FI politiker; Farida Al-Abani.

Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Fann en lista här i tråden över vilka bilar som varit registrerade på UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB. Tycks som att leasegivaren (VW Finans) fått tillbaka vissa bilar av konkursförvaltaren då leasegivaren har separationsrätt till bilarna.

Det som var mer intressant i min research var dock följande:

Den Faw E-HS9 (årsmodell 2022) som genomgick ägarbyte 1/8/2023: AF Konsulting AB. ägdes tidigare av UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB.

En Mercedes-Benz A 180 (årsmodell 2017). genomgår ägarbyte 28/8/2023 till Fouad. Den ägdes tidigare av UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB. Nytt ägarbyte sker 19/3/2924 Ägarbyte: Ny brukare. Då man ej kan få info om den nye brukaren utgår jag ifrån att det är någon privatperson med "skyddad identitet"

En Audi A6 Avant (årsmodell 2023) Ägarebyte 1/7/2023;
D@.niel @slan Fastighetsförmedling AB
c/o Hjort Fastighetsförmedling

En Audi A6 Avant (årsmodell 2023) Ägarbyte: 1/7/2023;
D@varz@n Fastighetsförmedling AB

Är det någon som känner till om AF & Fouad själva valde att sätta UNIK Fastighetsförmedling Stockholm AB i KK (5/9/2023) eller om det var någon leverantör som begärde detta?

Vad jag hört var det det dom själva som gjorde det.
Citera
2024-06-30, 20:30
Medlem
Han har börjat att svara på frågor på sitt Instagram. Detta är vad han säger.

- Han kommer att börja mäkla igen. Passionen för yrket går inte att beskriva.

- Han kan inte ens beskriva allt han lärt sig senaste året men känner sig starkare och klokare.

- Han har inte lurat någon människa på pengar, enligt honom själv. Sen räknar han upp punkterna han blivit fälld för enligt honom. Det vill säga bostäder han sålde innan han blev mäklare, privat bolån, Uniks bokföring, handpenningar. Han säger också att ingen tredje part är involverad i hans dom.

- Han har varit ledsen men ridit ut vågen. Under rättegången skedde ett dödsfall i familjen. Oklart vem.

- Fråga : "Mäkla igen, trodde mäklarbranschen handlade om förtroende. Hur får du ihop det?" Adams svar "Dom misstag jag gör tar jag ansvar för och lär mig ifrån. Jag vet exakt hur jag hade gjort idag.Som sagt, det är inga kunder involverade i mitt mäklande".

Min kommentar: Tja, kul att han är optimist. Men, han kommer ju inte att få mäkla alls mer i Sverige, så jag antar att det är Spanien efter att han skakat galler.

Sen ger han råd till nyexade mäklare.

Han säger att han är en annan människa idag. Kommer prata mer om det sen.
Citera
2024-06-30, 20:36
Medlem
Samir Badran har kommit undan allt för billigt i det här.
Citera
2024-06-30, 20:36
Medlem
Citat:
Han har börjat att svara på frågor på sitt Instagram. Detta är vad han säger.

- Han kommer att börja mäkla igen. Passionen för yrket går inte att beskriva.

- Han kan inte ens beskriva allt han lärt sig senaste året men känner sig starkare och klokare.

- Han har inte lurat någon människa på pengar, enligt honom själv. Sen räknar han upp punkterna han blivit fälld för enligt honom. Det vill säga bostäder han sålde innan han blev mäklare, privat bolån, Uniks bokföring, handpenningar. Han säger också att ingen tredje part är involverad i hans dom.

- Han har varit ledsen men ridit ut vågen. Under rättegången skedde ett dödsfall i familjen. Oklart vem.

- Fråga : "Mäkla igen, trodde mäklarbranschen handlade om förtroende. Hur får du ihop det?" Adams svar "Dom misstag jag gör tar jag ansvar för och lär mig ifrån. Jag vet exakt hur jag hade gjort idag.Som sagt, det är inga kunder involverade i mitt mäklande".

Min kommentar: Tja, kul att han är optimist. Men, han kommer ju inte att få mäkla alls mer i Sverige, så jag antar att det är Spanien efter att han skakat galler.

Sen ger han råd till nyexade mäklare.

Han säger att han är en annan människa idag. Kommer prata mer om det sen.
Enligt min erfarenhet handlar mäklarbranchen endast om manipulation av kunder
Citera
2024-06-30, 20:53
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Enligt min erfarenhet handlar mäklarbranchen endast om manipulation av kunder
Det är riktigt. Och Adam var en väldigt duktig säljare på Sats, en jäkel på att prata och övertyga. Samma sak med skyddad id, han borde inte ha fått det, det finns en del krav, för sekretess, men Adam har övertygat Skatteverket, genom intyg från polisen, väldigt godtyckligt att få sekretess tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in