2024-06-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Känner du henne eller hur kan du säga att hon ÄR "helt jävla tappad"? Jag skrev ju att jag TYCKER att hon VERKAR vara en bra mamma. Varför måste jag skriva "jag tycker" i varje mening när du inte behöver det?

Jag bara undrade om du känner henne. Trodde du gjorde det eftersom du skrev ”du är en sjuhelvetes jävla bra morsa!!”
Du får skriva vad du vill, var bara en enkel fråga och ja, hon är tappad, det framgår tydligt i hennes Insta-inlägg.
Senast redigerad av lassea 2024-06-29 kl. 20:10.
Citera
2024-06-29, 20:06
Medlem
Citat:
Absolut. Men varför lägger LD aldrig ut nåt om att hon umgås med vänner som alltid gjorde tidigare? Kanske beror det på depression - hon orkar kanske inte umgås? Hon lägger ut filmer från karaten men bara hon och tränaren syns i bild och inte Emelie (eller vad hon heter). Vi får se om LD är ledare på karatelägret i år, som hon var förra året. Ekonomi kanske spelar in, LD kanske inte har råd att gå ut och äta, resa och liknande. Men hon brukade ju bjuda hem vänner och ha fester och posta inlägg om det. Jag hade liksom väntat mig att hennes nätverk av kvinnor skulle sluta upp runt henne efter skilsmässan och dricka drinkar i solen och ha som ett kvinnoharem... Hon har ju alltid hyllat kvinnlig vänskap och skrivit om vikten av givande vänskapsrelationer med andra kvinnor. Nu skriver hon bara om hur meningslöst livet är som singel - "när man inte blir sedd med kärleksfulla ögon" (är det bara en partner som kan se en så?). Var hon inte på Dumpa Din Kille-festen i år? Jag kanske missade hennes årliga inlägg om det? Missade jag även hennes årliga inlägg om födelsedags- och nyårsfirande med vänner? Eller är hon för deprimerad för att orka med sånt?

Det fetade var ju dock ett svar på frågan ”Vill du träffa nån eller trivs du som singel?”

LD: ”Jag tror jag är rädd för det. Jag tror inte nån kan älska mig. Jag tror inte ens jag vet hur det känns men ja jag kan sakna och längta efter det.

Och apropå rädsla för ensamheten. Klart jag inte vill åldras ensam. Att gå bredvid nån genom livet och skapa ett liv tillsammans vill väl de flesta. Se sig själv utifrån någon annans kärleksfulla blick kan laga många trauman. Osv. Jaja.”

Men jag trodde också hennes vänner skulle sluta upp och stötta henne. Var väl inte lika kul att umgås med LD när hon är fattig.
Citera
2024-06-29, 20:36
Medlem
Citat:
Det handlar inte bara om Fayme. Hon publicerar ju inga inlägg om kompishäng eller andra sociala sammanhang, vilket hon tidigare gjorde regelbundet. Klart man undrar "vad som hänt".

Kanske tycker de hon är ”tråkig” nu när hon är deprimerad och dessutom har massa problem i livet med skilsmässa och dålig ekonomi. En del kan inte hantera sånt, vanligtvis män dock.
Citera
2024-06-29, 20:56
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trass
Kanske tycker de hon är ”tråkig” nu när hon är deprimerad och dessutom har massa problem i livet med skilsmässa och dålig ekonomi. En del kan inte hantera sånt, vanligtvis män dock.

Hoppas att hon hittar någon snart. Som tvättar stjärten noga.
Citera
2024-06-29, 20:59
Medlem
Citat:
Men vad är det som tar flera år? Har hon inte rätt till hälften? De får väl sälja huset? Eller så kan hon hyra lägenheten av honom med hjälp av bostadsbidrag eller låna den gratis? Oskar och hans nya har väl redan två hem eller har hon sålt sin lägenhet?

Så Oskar låter hennes räkningar gå till Kronofogden för att "bodelninhgen tar tid"? "Inte hans ansvar!!!" kommer folk vråla nu men jo, man har rättigheter vid en skilsmässa. Enigt lag alltså, inte min personliga åsikt så ingen behöver skälla på mig.

Alltså vad är grejen egentligen? Det är väl massor av människor som skiljer sig, varför är det så extremt just för dem???

Jag vet inte men misstänker att bodelningen inte är klar.

Oskar äger huset själv och det är han som bor där. Hon bor där med barnen men det är tydligt att det är väl temporärt tills hon skaffar något eget. Det skrev hon för något år sedan tror jag.

Vidare- har de varit separerade sen 2021, numera skilda. Hur länge ska han betala för henne? Hon får väl försörja sig själv tills bodelningen genomförd. Även om hon inte är tacksam har hon boende och har alla möjligheter i världen att jobba. Hemtjänsten tex.

Sen vet vi ju inte vad det är för räkningar som går till Kronkalle. Men korkat är det av henne, försvårar om hon tex ska ha ett hyreskontrakt.
Citera
2024-06-29, 22:16
Medlem
Jag upplever att hon har en liten annan ton på Threads än jag är van vid. Lite uppsluppnare, öppnare och mer social eller vad man ska säga. Svarar på fler kommentarer som kommer till henne. Eftersom hon fortfarande verkar vara deprimerad så tror jag bara hon är lite nyförälskad i ett nytt forum. Vilket är skumt eftersom det är exakt samma skit som Twitter, där hon ju fanns förr.
Citera
2024-06-29, 22:21
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Jag upplever att hon har en liten annan ton på Threads än jag är van vid. Lite uppsluppnare, öppnare och mer social eller vad man ska säga. Svarar på fler kommentarer som kommer till henne. Eftersom hon fortfarande verkar vara deprimerad så tror jag bara hon är lite nyförälskad i ett nytt forum. Vilket är skumt eftersom det är exakt samma skit som Twitter, där hon ju fanns förr.

SD-boomersarna har inte hittat dit än
Citera
2024-06-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg

Oskar äger huset själv och det är han som bor där. Hon bor där med barnen men det är tydligt att det är väl temporärt tills hon skaffar något eget. Det skrev hon för något år sedan tror jag.

Vidare- har de varit separerade sen 2021, numera skilda. Hur länge ska han betala för henne? Hon får väl försörja sig själv tills bodelningen genomförd. Även om hon inte är tacksam har hon boende och har alla möjligheter i världen att jobba. Hemtjänsten tex.

Sen vet vi ju inte vad det är för räkningar som går till Kronkalle. Men korkat är det av henne, försvårar om hon tex ska ha ett hyreskontrakt.

Vad menar du med att Oskar betalar för henne? För att hon får bo i ”hans” hus?
Indirekt så är ju hälften av huset (och lägenheten?) hennes och om han inte köpt ut henne (bodelningen) så undanhåller han ju pengar han faktiskt är skyldig henne och hon gissningsvis behöver för att kunna gå vidare och skaffa eget.

Bodelningar kan ta väldigt lång tid om en part väljer att dra ut på det eftersom att det inte finns några lagar som reglerar hur lång tid det får ta. Det är en strategi som ofta används för att trötta ut den med mindre medel för att den ska gå med på sämre deal. Många, oftast kvinnor, blir skuldsatta för att de inte får ut sin del av tillgångarna.
Citera
2024-06-29, 22:54
Medlem
Citat:

Tror tyvärr INTE LD har ”alla möjligheter i världen att jobba”? Hon har ju verkligen oddsen emot sig. Medelålders, deprimerad, npf-diagnos, noll utbildning och knappt någon arbetslivserfarenhet brukar inte vara meriterande.

Angående att räkningarna går till kronofogden hade ”korkat” varit rätt ordval om hon haft pengar men struntat i att betala. Problemet här är väl snarare brist på pengar, inte brist på intelligens.
Citera
2024-06-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Tror tyvärr INTE LD har ”alla möjligheter i världen att jobba”? Hon har ju verkligen oddsen emot sig. Medelålders, deprimerad, npf-diagnos, noll utbildning och knappt någon arbetslivserfarenhet brukar inte vara meriterande.

Angående att räkningarna går till kronofogden hade ”korkat” varit rätt ordval om hon haft pengar men struntat i att betala. Problemet här är väl snarare brist på pengar, inte brist på intelligens.

Nej, jag vet men det var därför jag föreslog hemtjänsten eller liknande. Hon kan ju börja som timanställd tex.
Citera
2024-06-30, 02:45
Medlem
Corwoods avatar
Samhall anställer vem som helst.
Citera
2024-06-30, 05:11
Avslutad
Citat:

Enligt lagen har man rätt till hälften vid skilsmässa. Det spelar ingen roll vad vi tycker. Jag vet allt du skrev. Det jag undrar är varför bodelningen tar ett halvår (LD skrev att hon skickade in skilsmässiopapper i september och det är sex månaders betänketid om man har barn under 16 år så de borde varit skilda "på pappret" i snart ett halvår). Vad innebär det rent konkret? Är det nån slags tvist med advokater? Eller tar det tid att stajla och fotografera huset, formulera annons och lägga ut, välja mäklarfirma, är det sånt de går och grubblar på halvårsvis? Jag har aldrig skilt mig så jag vet inte hur en bodelning går till i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in