Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
Men vad är det som tar flera år? Har hon inte rätt till hälften? De får väl sälja huset? Eller så kan hon hyra lägenheten av honom med hjälp av bostadsbidrag eller låna den gratis? Oskar och hans nya har väl redan två hem eller har hon sålt sin lägenhet?
Så Oskar låter hennes räkningar gå till Kronofogden för att "bodelninhgen tar tid"? "Inte hans ansvar!!!" kommer folk vråla nu men jo, man har rättigheter vid en skilsmässa. Enigt lag alltså, inte min personliga åsikt så ingen behöver skälla på mig.
Alltså vad är grejen egentligen? Det är väl massor av människor som skiljer sig, varför är det så extremt just för dem???
Jag vet inte men misstänker att bodelningen inte är klar.
Oskar äger huset själv och det är han som bor där. Hon bor där med barnen men det är tydligt att det är väl temporärt tills hon skaffar något eget. Det skrev hon för något år sedan tror jag.
Vidare- har de varit separerade sen 2021, numera skilda. Hur länge ska han betala för henne? Hon får väl försörja sig själv tills bodelningen genomförd. Även om hon inte är tacksam har hon boende och har alla möjligheter i världen att jobba. Hemtjänsten tex.
Sen vet vi ju inte vad det är för räkningar som går till Kronkalle. Men korkat är det av henne, försvårar om hon tex ska ha ett hyreskontrakt.