2024-06-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Du greppar halmstrån vatnik, här har du nyheten från andra källor, ännu ett BRICS land...

https://timesofindia.indiatimes.com/videos/international/north-korean-troops-to-join-russian-army-in-ukraine-pyongyang-drops-bombshell/videoshow/111336232.cms
Times of India är del i Times-group ägd av Jain- familjen, Indiens Bonniers.
De har inget med BRICS att göra, de är helt o hållet privat ägd kommersiell media.
Att du också drar till med ”vatnik” visar att du inte har mycket att komma med.
Citera
2024-06-29, 09:55
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Times of India är del i Times-group ägd av Jain- familjen, Indiens Bonniers.
De har inget med BRICS att göra, de är helt o hållet privat ägd kommersiell media.
Att du också drar till med ”vatnik” visar att du inte har mycket att komma med.

Ber om ursäkt, visste inte att du föredrog Ryzzrunkare.

Men hur som helst så kan du titta på Vlad Solos program där han berör ämnet...

https://www.youtube.com/watch?v=8t74rNW2jwo&t=317s
Citera
2024-06-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Ingenjörstrupper är ju vanligt behov av i krig (bygga broar, vägar, försvarställningar, sköta om annan infrastruktur, ta hand om teknik, och liknande).

Nordkorea är alltid i behov av pengar. Räcker nog för att de skall ställa upp.
En stängd och låst diktatur vågar inte skicka personer utomlands. De kan dessertera, bli krigsfångar och därmed outa NK, genom samtal med USA och Sydkorea.

Jag ser det som helt omöjligt.
Citera
2024-06-29, 11:21
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
En stängd och låst diktatur vågar inte skicka personer utomlands. De kan dessertera, bli krigsfångar och därmed outa NK, genom samtal med USA och Sydkorea.

Blir nog svårt precis som du säger. Men de kan alltid skicka män med familj, då kan man alltid hota att döda hela familjen om mannen ger sig av. Men just krig är ganska perfekt. Ute i skyttegravarna kan många av männen råka glömma ladda sina vapen och sedan ge upp. Å andra sidan måste man sedan föda alla dessa Nordkoreanska män från Ukrainas... ja NATOs håll, om man fortfarande håller sig till standarden för krigsfångar. Jag tror att om några år kommer alla skita i någon standard för krigsfångar, krigsfångar kommer få det väldigt kämpigt, kommer bli avrättade publikt och folk kommer jubla.
Citera
2024-06-29, 11:31
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen

Enligt FN så jobbar över 100ooo Nord koreaner utomlands i över 40 länder 2023, bland annat Ryssland. Och har kontrakt att skicka 400ooo st till, till olika kontrakt/projekt.
det är ett sätt för dom att komma runt massa sanktioner.
Såklart dom kan skicka lite fler folk.
Fan ska dom outa som vi inte redan vet? Knappast raketforskare dom skickar.
Citera
2024-06-29, 11:46
Medlem
Det finns verkligen ett skrämmande övermod bland västerländska "män".

Ryssland anser sig ju ha en del av sitt land väster om Dnjepr i Cherson oblast och har en stor flodövergång framför sig. Vad säger att Nordkorea inte har bra ingenilörstrupper med bra utrustning och kunskap om tex flodövergångar?
Citera
2024-06-29, 15:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Ryssland anser sig ju ha en del av sitt land väster om Dnjepr i Cherson oblast och har en stor flodövergång framför sig. Vad säger att Nordkorea inte har bra ingenilörstrupper med bra utrustning och kunskap om tex flodövergångar?
Jag hoppas verkligen att Nordkoreanska ingenjörer försöker bygga en bro över Dnepr.

Vi vet hur det gick senaste gången ryssarna försökte ta sig över en flod som var 10-20m bred. Dnepr blir ännu roligare.
Citera
2024-06-29, 15:09
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Vilka floder har de att öva på? De floder som finns ligger på gränsen till polaren Kina.. och det är knappast där brobyggare behövs?
Citera
2024-06-29, 15:15
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag hoppas verkligen att Nordkoreanska ingenjörer försöker bygga en bro över Dnepr.

Vi vet hur det gick senaste gången ryssarna försökte ta sig över en flod som var 10-20m bred. Dnepr blir ännu roligare.
Ett Nordkoreansk kompani fixar nog biffen ska du se…
200 nordkoreaner, en demoraliserad rysk armé som kommer behandla dem som skit, finns Ahkmat-trupper i närheten kommer några ha väldigt ont i stjärten ( fast de kanske de är vana vid)

Tipptopp brobyggarutrustning från 1954.. och breda floder.. som bäddat för succé ju.
Citera
2024-06-29, 17:04
Medlem
Psykonaut-s avatar
Har ingen sagt än att det är fake news?

https://www.nknews.org/2024/06/fact-check-north-korea-has-not-announced-plans-to-send-troops-to-ukraine-yet/
Citera
2024-06-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Enligt FN så jobbar över 100ooo Nord koreaner utomlands i över 40 länder 2023, bland annat Ryssland. Och har kontrakt att skicka 400ooo st till, till olika kontrakt/projekt.
det är ett sätt för dom att komma runt massa sanktioner.
Såklart dom kan skicka lite fler folk.
Fan ska dom outa som vi inte redan vet? Knappast raketforskare dom skickar.
Bra poäng.

Åh andra sidan är dessa inte i en warzone, med väldigt stor risk för att bli lemlästad, eller dö. Lemlästad och komma tillbaka till ett u-land i sjukvård, eftervård och vardag som handikappad. (Att leva med handikapp i NK måste vara en dödsdom. Om jag spånar vidare, att leva med fantomsmärtor, efterbörden av huvudtrauman, sitt, liggsår måste vara hell on earth. Men, detta är nog inget som tas med i beräkningen av ledningen, utan bara min utsvävning. )
De som du nämner får ta del av en västvärld, och dess välfärd. De som NK kommer vara i blöta skyttegravar, vilket ökar på möjligheten för att överlämna sig.

Din poäng om vad NK kan ge för information, delar jag med dig. Diktatorer har andra mekanismer som styr. Så som ära och förnedringen att de egna byter sida.
Citera
2024-06-29, 18:48
Medlem
Inhale82s avatar
Behövs det fler soldater ens?

Enligt Vatniksen här på forumet så står ju tusentals Ryssar och köar kring antagningscentren i Ryssland ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in