Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Vet du var man kan läsa förhören i sin helhet? De verkar inte finnas ute någonstans.
Förhör L:
https://file.io/15aYr7YYh5op
Har inte förhör med släkting P tillgängligt annat än i tråden.
Citat:
Det där är ju mer vad man kan förvänta sig av någon som mördar av politiska skäl.
Jag tror inte att en GM av den här typen agerar av några tydliga politiska skäl.
Citat:
Men jag vet inte riktigt vad man ska göra att det går emot det som de som verkar känna honom bäst säger. Han var blå och gillade inte socialdemokraterna, men inte på något avvikande vis och just Palme hade han inget särskilt emot.
"Såvitt Peter kunde förstå". Det ger ju inte intrycket av att han är direkt säker på det här eller har en stark bas att grunda det här påståendet på. Och kan han skilja normalt sosse-ogillande och palme-hat? Dessutom kan det ha varit så att CA inte gillade att prata politik med just honom, och att det var hans åsikter han inte gillade. Den upplevda låsningen kan ha varit rent personlig.
Den här personens uppgifter underkänns för att han kan haft personliga låsningar. Den saken faller utanför min bedömningsförmåga.
Vad gäller ”såvitt han kunde förstå”, så var han blott avlägsen släkting men bästis med CA:s bror.
Citat:
Kusin L verkar ju inte heller vara den bästa källan.
Man får ju tänka på att de också blir påverkade av att CA är misstänkt. Då kommer de gå igenom sina minnen med det filtret på.
Jag väljer nog fortfarande att tro mer på brodern och modern, de känner honom bättre och har träffat honom många fler gånger och under längre tid. Hade han haft ett brinnande palmehat som gjorde att han låste sig och var av sådan grad att han tog första bästa chans att mörda palme så hade de nog upplevt detta. Men det har de inte. De har upplevt nästan motsatsen.
Vad gäller motivbilden för CA så tycker jag den är väldigt vag i dagsläget.
Det vore väl isåfall om man kunde få skott mot Palme i rutan-historian bekräftad. Men det har jag fortfarande inte läst någonstans. Jag antar att det är i de där förhören som inte finns på wpu
Nej, den saken kan ej bekräftas eftersom det är Christer själv som berättat det vilket framkommer efter PU:s nedläggning. PU söker källan till uppgiften som finns i släkten, men kan ej hitta den. En anledning till det är släktingars ovilja att prata om CA och MOP.
Så det man får nöja sig med är att CA har skjutit med revolvern inne i sin bostad och i sin TV. Han har enligt kusin L efteråt berättat att Palme var bild. Och den uppgiften verkar finnas i släkten före det att CA utreds 1995.