Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Substansiera det du menar min "bias" är först då.
Din bias är just vad vi snackat om innan. Att du rör dig åt konspirationshållet utan några belägg för att det är den slutsatsen som passar in med din alltigenom cyniska världsbild. Du säger att du har belägg, men du har inte visat något.
Att namedroppa Tavistock och Esalen och inte redovisa hur de kopplingarna faktiskt är kopplade till fallet Assange och med Manning och Snowden är den stora bristen i ditt argument, men jag antar att det skulle finnas fler brister om du väl kom igång också. Du kan skapa en egen tråd om detta om du känner att du kommer få offtopic-varning. Det borde vara en rätt så intressant tråd ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Sluta prata med mig nu. Jag är less på det här.
Fred.
Finns inte så mycket mer att prata om gällande detta. Vi verkar inte prata om samma sak och förstår inte ens varandra. Känner inte för att gå igenom samtliga av mina punkter igen om du repeterar dig själv och visar att du inte tar in något, eller om du känner att jag inte förstår vad du försöker säga. Jag ville mest ha belägg för dina påståenden att de är disinfo-agenter eller kontrollerad opposition, men det fanns inte så mycket att hämta där.
Ingen har förväntat sig ett martyrskap varken av Assange eller av dig. Om något så är det du som förväntar dig ett martyrskap av Assange, Snowden och Manning för att anse att dom inte är disinfo-agenter. I mina ögon så har dom redan lidit på grund av läckorna, även om läckorna inte var nog för att revolutionera världen eller vad du förväntade dig, mest för att människor i gemen skiter i, och det är deras val, och det är konsekvenserna de får genomlida också.
Din cyniska mentalitet kommer leda till lidande för dig på ett personligt plan. Det finns en vits i att vara misantrop då människor är allmänt efterblivna, men även om världen är som du säger så finns det positiva saker att uppleva ur ett individuellt perspektiv. Låt mänsklighetens öde bestämmas av mänskligheten. You do you, boo.
Lycka till framöver!