2024-06-28, 12:32
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Cykla genom staden i bar överkropp nu när det är så varmt. Vad säger ni om det?

Alltså att man är på rull hela tiden och inte stannar.

Lugnt för mig sålänge du inte har string.

Jag funderar på att börja gå i bar överkropp. För att motverka bonnabrännan min sambo hatar.
Citera
2024-06-28, 12:32
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Går bra om man kombinerar det nakna med ett par bra cykelbyxor, cykelkeps och snabba solglasögon.
Det ser ju bögigt ut. Du menar såna tunna åtsittande i badbyxmatrial förmodar jag.
Citera
2024-06-28, 12:43
Medlem
Jag tycker att man har kläder på sig i centrum. Bar överkropp har man på stranden, i trädgården och på husvagnscampingen. Möjligen en solig dag i parken (även centralt). Men som framkommer i tråden så har folk väldigt olika åsikter. Du gör som du vill.

Det är nog inte så många av min åsikt som stör sig. Det är ingenting att vara irriterad över. Däremot blir du förmodligen dömd som småstadsbo och husvagnscampingsbesökare av storstadsbor innan du öppnat munnen.
Citera
2024-06-28, 12:45
Medlem
Kapuffs avatar
Minns att jag varit och handlat påväg hem tar jag av mig T-shirten och går med en tung påse i vardera han. Då tutar en bil som kör förbi, full med tjejer. Som någon reversed isekai där rollerna är ombytta. Bruden tyckte det var kul dock, ingen aning varför.

På min tid gick killar ofta med bar överkropp och det var inte alls ovanligt att tjejerna badade topless. Idag skulle jag knappast få samma reaktioner som i min ungdom.

Att cykla runt i stan med bar överkropp är helt ok om det är sjukt varmt som idag. Nu är det förståeligt. Dom skulle också vilja ta av sig men det funkar inte alls om man går så kommer man garanterat bumpa in i folk, tänk en gammal gubbe, en luffare som ska trängas i folkmassor. Helt blöt av svett.
Citera
2024-06-28, 13:08
Medlem
mendokses avatar
Om man har synliga magmuskler är det okej.
Citera
2024-06-28, 13:17
Medlem
nja inte okey sett några gubbar med bar överkropp men inga damer i min stad senaste tiden
när jag var i bangkok för några år sen såg jag att polisen sa till en fransk pratande gubbe att ta på sig nått på överkroppen men han vägrade svor ock hade sig slutade med att de kedjade fast han på ett pickup flak i solen ,frun eller vem det var stod bredvid ock grät, passerade samma ställe några timmar senare men då hade han lugnat ner sig lite ock verkade hes av allt skrikande men var fortfarande fastkedjad,helt rätt säger jag, är huvudet dumt får kroppen lida
Senast redigerad av diseledvin 2024-06-28 kl. 13:45.
Citera
2024-06-28, 13:19
Medlem
Onanikrems avatar
Skulle nog inte själv göra det men har inga problem om andra cyklar med bar överkropp.
Gå in på affärer eller köpcentra är dock big nono.
Citera
2024-06-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det funkar ganska bra att köra med linne. Det kan vara lite creepy att bara cykla med bar överkropp. Helt plötsligt så blir du törstig och måste springa in på macken.
Hur tror du folk kommer att reagera om det kommer in en halv naken kille?
Det känns som att man kanske kan vara lite ordning och reda.

Själv skulle jag reagera väldigt starkt om det skulle komma in en sådan. Vilken halva föresten? Överkropp eller underkropp?
Citera
2024-06-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Nej, inte okej. På allmän plats har man kläder på sig, såvida det inte är en strand eller liknande.

Fy i helvete va tråkigt att vara fast i sådan slavmentalitet...

TS, cykla på du utan tröja, va försiktig bara med solen!
Citera
2024-06-28, 13:42
Medlem
Europes avatar
Äh, helt näck ska det vara. Kör ett rekordlångt streak. Utnyttja att cykeln kan ta sig fram där bilar inte kan om polisen dyker upp.
Citera
2024-06-28, 13:42
Medlem
10 § 2 st. brottsbalken (BrB) och det är sexuellt ofredande och straffbart om det är ägnat att väcka obehag eller kränka den sexuella integriteten av den som anmäler. Straffpåföljden är böter eller fängelse i högst två år.

Alltså kan du bli anmäld om nån känner sig äcklad!
Ganska vettigt att ha kläder på sig i offentligheten. Tunt linne kanske?
Ja tycker de e äckligt om folk går nakna barbröstade i stan. Stranden o hemma på tomten ok! Tro alla tycker de e varmt.
Citera
2024-06-28, 13:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Cykla genom staden i bar överkropp nu när det är så varmt. Vad säger ni om det?

Alltså att man är på rull hela tiden och inte stannar.

Det härliga med att cykla är att du är totalt fri så länge du respekterar grundläggande trafikregler. Du kan cykla runt endast i badbrallor, spela musik på hög volym, lukta helvete och dricka öl och ingen bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in