2024-06-27, 08:38
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Hon är en jugge!

Såg kuriren med wallander igår och tänkte osökt på amira, hennes polare och deras metoder. Fy fan.
Citera
2024-06-27, 10:41
Medlem
Bara kolla på hotellet som Scandic klev och det drivs av ….

Hälften svart hälften vitt till personalen

Pengatvätt
Citera
2024-06-27, 10:41
Medlem
O var i landet är det

Södertälje- var annars
Citera
2024-06-27, 10:50
Bannlyst
Är det hon i dokumentären? Spelar hon sig själv? För hon i dokumentären blinkar sällan och gör ögonen stora som om hon bränner blicken överintresserat i den hon samtalar med. Så gör psykopater och det hon beskriver i att MC gängen menat hon inte visade någon empati eller gav några reaktioner på vad de berättade, är symtom för att hon lider av antisocial personlighetsstörning. I mitt tycke tjallade hon för polisen i tron om att bli räddad själv men blev istället överkörd av dem också vilket var exakt vad hon också förtjänade.

Psykopater gör ingenting för att hjälpa någon annan utan enbart för sig själva. Hon hade något dolt motiv för att gå till polisen, kanske var hon på gång att bli upptäckt eller någon hade hotat med att avslöja henne typ utpressning.

Extremt obehaglig människa i vilket fall, blir närmst illamående när jag ser ögonen. Och faktumet att hon först vill medverka i dokumentären och sedan drar sig ur är också typiskt. Nu gäller detta men om en timme motsatsen. Synd om dansk tv för att de måste ha kontakt med en sådan.
Citera
2024-06-27, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbolink
Jag tror att Amira kommer bli plockad. Hur dum får man vara som golar ner alla runtomkring helt öppet?
Psykopater tenderar att vara lågintelligenta i saker som är självklara för neurotypiska hjärnor såsom bl.a konsekvenstänk då hjärnskadorna som orsakar psykopati (prefrontala cortrex, insula, amygdala, hippocampus och den högra tinningloben är nedsläckta vid undersökning med magnetröntgen). Hjärnan fungerar alltså väldigt dåligt, de kan ej förutse konsekvenser och därför tar de sig till vad som helst, helt orädda. Deras liv brukar haverera.

Mest troligt blir hon ihjälskjuten och lämnar barnen moderlösa. Nog bäst så då det idag saknas bot för tillståndet.

Ej heller förvånande att hon arbetar som en advokat då sådana är kända för att lura sina klienter bl.a. Känner till fall där de som råkat ut för brott fått olagliga räkningar av advokatfirman efteråt. Advokatfirman Schumacher & Company var det. Helt samvetslösa. Visade sig de inte kunde lagboken utan när klienten fått hjälp från annat ställe med det och upplyste Schumacher om att det de gjorde var olagligt, drog Schumacher tillbaka räkningen. Riktigt vidrigt att försöka blåsa sina egna klienter.

På frågan om detta pågår i sverige så ja, det gör det. Känner till fall där både svenska militärer inom försvarsmakten samt poliser umgås med kriminella såsom även denna artikel påvisar: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAL6Q5/polisernas-oro-vet-inte-langre-vilka-kollegor-jag-kan-lita-pa

Tror ni poliser som har samröre med kriminella på fritiden har något samvete?

Beskrivningen här "Igennem ti måneder og i samarbejde med TV 2s journalister genskaber Amira Smajic sit gamle netværk og lykkes med at afsløre alt fra byggematadorer og advokater til bande- og rockermedlemmer i alvorlige kriminelle aktiviteter.

Der er stor risiko for, at det kan gå galt."

Jag tror hon gillade känslan av att det kunde gå fel. Iom att psykopater inte känner känslor eller rädsla såsom en normal, behöver de konstant spänning så hennes utdelning har varit den spänning detta gett och när det gick fel, beklagade hon sig för att det gick inte som hon tänkt. Det är typiskt psykopati att gnälla när deras planer går fel men ändå gilla spänningen av att det kan gå fel. Saknar man konsekvenstänk, går det illa.
Senast redigerad av Zigge1234 2024-06-27 kl. 11:10.
Citera
2024-06-27, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
SKANDALEADVOKAT LISE ROULUND FLYTTET TIL SVERIGE
https://365nyt.dk/2024/06/06/skandaleadvokat-lise-roulund-flygter-til-sverige/
https://www.ratsit.se/19821027-Lise_Roulund_Helsingborg/FJoGjUrNLSLLNB98fWIdeBFRhL5zHrc3cZ0-XxjmDj8
Citera
2024-06-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge1234
https://www.ratsit.se/19821027-Lise_Roulund_Helsingborg/FJoGjUrNLSLLNB98fWIdeBFRhL5zHrc3cZ0-XxjmDj8

Hon verkar hyra ett rum från er paradvåning om på 8 rum, måste varit angelägen om snabb flytt från Danmark

https://www.lagenhetsbyte.se/bytes/1496876
Citera
2024-06-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag fattar inte att ni orkar se skiten, jag stängde av efter 10 minuter.
Bara början som var lite seg. Lossnar när rockers kommer in
Citera
2024-06-27, 19:34
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsykoPatriskt
Bara början som var lite seg. Lossnar när rockers kommer in
Okey
Citera
2024-06-27, 23:48
Medlem
Jävla smuts. Blir inte ett dugg förvånad över att det är en juggebrud då dom i regel är psykotiska. Hoppas karma biter henne fortare än snabbt i arslet och hon ligger med huvudet före i diket..
Citera
2024-06-28, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av techsy
Hon verkar hyra ett rum från er paradvåning om på 8 rum, måste varit angelägen om snabb flytt från Danmark

https://www.lagenhetsbyte.se/bytes/1496876
Ja och hyran på en sådan är gigantisk då det är mitt i Helsingborgs city. Hur betalar hon det ovanpå sin 10 miljonkronorsvilla? Säkerligen skriven där och bedriver företag som advokat men bor annorstädes. 8 rum i Hbg city och en 10 miljonkronorsvilla i Helsingör.. Även för en advokat som tjänar säg 500K om året vilket är en höginkomst, är det här blodigt, hon är liksom ingen världskändis. De har råd med sådant. Jag känner advokater som arbetar i city och bor i en hyresrätter vid sundet. Inte såhär extremt.

Har en kontakt i Hbg som skulle kunna spionera lite åt er, kolla om det är ett företag eller ej om ni vill. I bästa fall hyr hon ett rum med många andra i lägenheten i väntan på att fly landet för att slippa fängelse i Danmark. Det kan vi se om där står fler namn på dörren. Ta sig in i trappan är pissenkelt.
Senast redigerad av Zigge1234 2024-06-28 kl. 09:09.
Citera
2024-06-28, 11:23
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge1234
Ja och hyran på en sådan är gigantisk då det är mitt i Helsingborgs city. Hur betalar hon det ovanpå sin 10 miljonkronorsvilla? Säkerligen skriven där och bedriver företag som advokat men bor annorstädes. 8 rum i Hbg city och en 10 miljonkronorsvilla i Helsingör.. Även för en advokat som tjänar säg 500K om året vilket är en höginkomst, är det här blodigt, hon är liksom ingen världskändis. De har råd med sådant. Jag känner advokater som arbetar i city och bor i en hyresrätter vid sundet. Inte såhär extremt.

Har en kontakt i Hbg som skulle kunna spionera lite åt er, kolla om det är ett företag eller ej om ni vill. I bästa fall hyr hon ett rum med många andra i lägenheten i väntan på att fly landet för att slippa fängelse i Danmark. Det kan vi se om där står fler namn på dörren. Ta sig in i trappan är pissenkelt.
500k per år, höginkomst? Knappast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in