Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbolink
Jag tror att Amira kommer bli plockad. Hur dum får man vara som golar ner alla runtomkring helt öppet?
Psykopater tenderar att vara lågintelligenta i saker som är självklara för neurotypiska hjärnor såsom bl.a konsekvenstänk då hjärnskadorna som orsakar psykopati (prefrontala cortrex, insula, amygdala, hippocampus och den högra tinningloben är nedsläckta vid undersökning med magnetröntgen). Hjärnan fungerar alltså väldigt dåligt, de kan ej förutse konsekvenser och därför tar de sig till vad som helst, helt orädda. Deras liv brukar haverera.
Mest troligt blir hon ihjälskjuten och lämnar barnen moderlösa. Nog bäst så då det idag saknas bot för tillståndet.
Ej heller förvånande att hon arbetar som en advokat då sådana är kända för att lura sina klienter bl.a. Känner till fall där de som råkat ut för brott fått olagliga räkningar av advokatfirman efteråt. Advokatfirman Schumacher & Company var det. Helt samvetslösa. Visade sig de inte kunde lagboken utan när klienten fått hjälp från annat ställe med det och upplyste Schumacher om att det de gjorde var olagligt, drog Schumacher tillbaka räkningen. Riktigt vidrigt att försöka blåsa sina egna klienter.
På frågan om detta pågår i sverige så ja, det gör det. Känner till fall där både svenska militärer inom försvarsmakten samt poliser umgås med kriminella såsom även denna artikel påvisar:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAL6Q5/polisernas-oro-vet-inte-langre-vilka-kollegor-jag-kan-lita-pa
Tror ni poliser som har samröre med kriminella på fritiden har något samvete?
Beskrivningen här "Igennem ti måneder og i samarbejde med TV 2s journalister genskaber Amira Smajic sit gamle netværk og lykkes med at afsløre alt fra byggematadorer og advokater til bande- og rockermedlemmer i alvorlige kriminelle aktiviteter.
Der er stor risiko for, at det kan gå galt."
Jag tror hon gillade känslan av att det kunde gå fel. Iom att psykopater inte känner känslor eller rädsla såsom en normal, behöver de konstant spänning så hennes utdelning har varit den spänning detta gett och när det gick fel, beklagade hon sig för att det gick inte som hon tänkt. Det är typiskt psykopati att gnälla när deras planer går fel men ändå gilla spänningen av att det kan gå fel. Saknar man konsekvenstänk, går det illa.