Citat:
Ursprungligen postat av
DroneXR7
Är den vit och ligger framför en stor borg uppe till höger på kartan, enorm? Fullt med drakar runt om kring? Chilla med den, du behöver i alla fall Golden Scarab. Sen kommer det ta 100 år, med arcane och bleed kan du få ner den hyfsat fort, precis innan den dör skulle man göra någonting, kan ha varit att dra en flaska eller något.
Du vet Hemo scalar med drakens HP så om dina vanliga slag gör 120 DMG, du slår och slår sen "SMASK" bleed proc på 12000! Det är så du får ner bossar.
Edit: Levla upp ditt vapen till minst +3
Det är inte den draken, den jag tänkte på är precis i början av spelet, grå och ful och sprutar eld.
Nu har jag ett nytt problem.
När jag provade döda den här draken så valde jag en gång att ta hjälp av en NPC, gick åt helvete ändå pga att man då inte kunde använda ”hästen” så då var allt mycket svårare. Iallafall höll jag på att dö, hade inga flaskor kvar och löpte helt enkelt iväg.
Senare i spelet så lyckades jag av någon anledning falla ner gör en bro och kom då i en ravin, i ravinen fanns det ett gäng svarta skelettliknande monster som jag helt enkelt red förbi, plötsligt försvinner min ”häst” och det kommer en eldröd gubbe mot mig som då är den NPC:n som jag tog hjälp av på draken och han slaktar mig. Nu ligger där över 6000 runor som jag gärna vill ha tillbaka och varje gång jag hämtar dessa så kommer denna eldröda gubbe igen och slaktar mig.
Nu senast efter att jag dött så såg jag en snabb skymt av att den eldröda gubben sprang fram till den vanliga NPC:n och började hugga honom också.
Problemet är vid Murcwater Cave fast i ravinen. Bron söder om denna norr om sjön är den jag föll från.
Ska det vara så och denna eldröda gubben är ett vanligt monster eller är det något annat jag släppt lös när jag valde att använda en NPC?