2024-06-27, 07:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Är du ”Heavy” som kommer upp i röd text beroende på vad du equippar kommer du bli väldigt klumpig när du rullar.
Misstänker att det är svårt att börja som Wretch iom avsaknaden av utrustning från början. Det brukar ta ganska lång tid att hitta något bättre än original-rustningen annars.

Nä, tunnor och lådor har jag aldrig sett en pinal i alls.

Har bara fått ”Heavy Load” i vit text, ligger på ca 42kg av 54kg.
Jag har nu full rustning då jag plockat på mig eftersom jag hittat så känner mig nästan odödlig😂
Det var en utmaning i början med bara kalsonger och en klubba så även ofarliga monster var lite jobbiga och än värre när man inte heller hade en aning om vilken nivå olika monster låg på.
Även små jävlar kan vara farliga i detta spel.

Ok, fick för mig att man kunde hitta något i dessa lådor men då kan jag skippa krossandet av dem i fortsättningen. Ett jobb mindre.
Citera
2024-06-27, 07:41
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har bara fått ”Heavy Load” i vit text, ligger på ca 42kg av 54kg.
Jag har nu full rustning då jag plockat på mig eftersom jag hittat så känner mig nästan odödlig😂
Det var en utmaning i början med bara kalsonger och en klubba så även ofarliga monster var lite jobbiga och än värre när man inte heller hade en aning om vilken nivå olika monster låg på.
Även små jävlar kan vara farliga i detta spel.

Ok, fick för mig att man kunde hitta något i dessa lådor men då kan jag skippa krossandet av dem i fortsättningen. Ett jobb mindre.

Hmmm, hade för mig texten blir röd om man är heavy. Det märker du iaf om du rullar, rörelsen blir klumpig och man stannar upp lite.
Citera
2024-06-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Världens svåraste spel i modern tid och vissa i tråden skryter om att de dödar alla bossar inom 5 försök. Låter för mig som att spelet inte alls är så svårt. Vad tänker ni om det?

Så är det ju med allt. En del är ju bättre en andra finns ju folk som klarar sekiro med ögonbindel.
Citera
2024-06-27, 08:23
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Använd STR enbart för att kunna equipa vapnet. DEX är din main stat. Den påverkar även casting speed och tar mindre fall damage.

Om ett vapen har Bleed som Bloodhound Fang (den måste ha Arcane på sig) ska du stacka DEX och Arcane enbart. Arcane är inte att fnysa åt, den ger nästan lika mycket DMG som DEX och höjer chansen för bleed procs och crits, en bleed build knäcker det mesta. Bloody Ballerina eller en Poison/bleed spec. Vigor kan vara prio upp till soft cap beroende på spelstil.

Bra info! Grymt tack. Prio Vigor första nivå 31 soft cap alltså vid melee class. sedan secondary prio dex/endu. Hittar man sedan ett vapen som man vill ha får man helt enkelt börja levla str om det krävs för just det vapnet. Blir så mycket enklare att bara ha 3 st att levla på och bra slippa tänka på allt det i början utan bara köra vigor när allting är så nytt
Citera
2024-06-27, 11:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hmmm, hade för mig texten blir röd om man är heavy. Det märker du iaf om du rullar, rörelsen blir klumpig och man stannar upp lite.

Jo, har också läst det men kanske är jag på gränsen så då står det i vitt, ska testa ta på mig en tyngre hjälm jag har i kistan så återkommer jag.
Citera
2024-06-27, 11:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Världens svåraste spel i modern tid och vissa i tråden skryter om att de dödar alla bossar inom 5 försök. Låter för mig som att spelet inte alls är så svårt. Vad tänker ni om det?

Det beror nog också på vid vilken lvl man testar att gå upp mot en boss. En boss kan vara ett helvete för en gubbe på lvl 17 för att sen vara mycket lättare när man är lvl 25.
Man har under den tiden också samlat på sig bättre vapen och bättre rustning som också gör skillnad.
Citera
2024-06-27, 12:16
Medlem
DroneXR7s avatar
Det finns en enorm drake som ligger och sover man kan döda genom att slå den på svansen. Fixa golden scarab för mer rune drops först, där droppar 100K runor rakt av. Det finns en kråka man kan döda och resetta för 12K per kill. Om ni blir less och vill ha några gratis levels snabbt.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-06-27 kl. 12:18.
Citera
2024-06-27, 12:26
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:

Det beror på hur du spelar. Alla jag kikat på har sprungit fram till första bossen som står mitt framför när man kommer ut i världen. Den där bossen står där för att lära dig en läxa. Du ska inte attackera allt du ser. Kom tillbaka när du har gear, döda den med 6 hugg. Lite så. Folk står och dör om och om i flera timmar. Det är klart det är svårt då.

Du kan ju farma ihop lite mats och uppgradera ditt vapen till +6 redan vid lvl 1, naken. Den slaktar du starter mobs som Imps med 1-2 hugg.

Vill du springa runt och utforska eller bara klara spelet? Jag har över 500 timmar på min main gubbe.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-06-27 kl. 12:38.
Citera
2024-06-27, 13:17
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Bra info! Grymt tack. Prio Vigor första nivå 31 soft cap alltså vid melee class. sedan secondary prio dex/endu. Hittar man sedan ett vapen som man vill ha får man helt enkelt börja levla str om det krävs för just det vapnet. Blir så mycket enklare att bara ha 3 st att levla på och bra slippa tänka på allt det i början utan bara köra vigor när allting är så nytt

Ska du göra en bleed build som han säger behöver du 2 till items för att det ska fungera. Men sen kan du sätta bleed och buffa dig samtidigt.

[WHITE MASK]

The Lord of Blood's curse enlivens the wearer when bloodletting occurs. Slightly raises attack power when there is blood loss nearby."

Alltså en damage buff så fort du eller någon annan som kan blöda får ett hugg.

[LORD OF BLOOD'S EXULTATION]

Raises attack power by 20% (12% in PvP) for 20 seconds when Blood Loss occurs in the vicinity.

Duelweld med ett vapen som har en lämplig weapon special. Det kommer bli din primära attack.

Jag använder mig av Eleonora's Poleblade.

<BLOODBLADE DANCE>

This weapon has a unique R2, a diagonal spinning attack that hits several times in rapid succession. Charging the attack causes your character to spin more times.

Perfekt! Då bluffar vi snabba attacker. 2 st finns det. Ena ger: Greatly raises attack power with successive attacks (6%,8%,13%) och den andra Boosts dexterity (+5), raises attack power with successive attacks (4%,6%, 11%)

Den sista amuletten drar mindre MP för dina weapon specials.

Här är Pose en grej att tänka på som gör dig stabilare, du behöver vara stadig när du skuttar in i en grupp med monster.

Där har du mina gear. Spec får du kika upp själv på Fextralife då det finns så många.
Senast redigerad av Kapuff 2024-06-27 kl. 13:20.
Citera
2024-06-27, 13:25
Medlem
Ferhs avatar
Citat:

Om man vill utmana sej själv genom att typ stanna på level 1 och klara hela spelet utan att någonsin levla upp så blir det så klart världens svåraste spel, men annars så har jag spelat många spel som är betydligt svårare än Elden Ring.

Spelade om DLCn på New Game Plus och alla bossar dog typ på ett försök nu, eftersom scadutree-blessings förs över och gör så att man är dubbelt så stark som normalt direkt från början.
Citera
2024-06-27, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Om man vill utmana sej själv genom att typ stanna på level 1 och klara hela spelet utan att någonsin levla upp så blir det så klart världens svåraste spel, men annars så har jag spelat många spel som är betydligt svårare än Elden Ring.

Spelade om DLCn på New Game Plus och alla bossar dog typ på ett försök nu, eftersom scadutree-blessings förs över och gör så att man är dubbelt så stark som normalt direkt från början.

Vilket spel tycker du är svårare? Vad jag vet så är ER världens svåraste spel om man ser till konsensus.
Citera
2024-06-27, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Det beror på hur du spelar. Alla jag kikat på har sprungit fram till första bossen som står mitt framför när man kommer ut i världen. Den där bossen står där för att lära dig en läxa. Du ska inte attackera allt du ser. Kom tillbaka när du har gear, döda den med 6 hugg. Lite så. Folk står och dör om och om i flera timmar. Det är klart det är svårt då.

Du kan ju farma ihop lite mats och uppgradera ditt vapen till +6 redan vid lvl 1, naken. Den slaktar du starter mobs som Imps med 1-2 hugg.

Vill du springa runt och utforska eller bara klara spelet? Jag har över 500 timmar på min main gubbe.

Jag har aldrig spelat. Tänker inte tortera mig själv och jag gillar inte spel som ger mig för mycket utmaning. Jag ser inte nöjet i att dö om och om igen i flera timmar.

Det är dock kul att titta på när kaxiga streamers blir frustrerade. Med alla kontroverser så blir man ju så klart lite besviken att läsa om hur lätt vissa tycker spelet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in