Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Bra info! Grymt tack. Prio Vigor första nivå 31 soft cap alltså vid melee class. sedan secondary prio dex/endu. Hittar man sedan ett vapen som man vill ha får man helt enkelt börja levla str om det krävs för just det vapnet. Blir så mycket enklare att bara ha 3 st att levla på och bra slippa tänka på allt det i början utan bara köra vigor när allting är så nytt
Ska du göra en bleed build som han säger behöver du 2 till items för att det ska fungera. Men sen kan du sätta bleed och buffa dig samtidigt.
[WHITE MASK]
The Lord of Blood's curse enlivens the wearer when bloodletting occurs. Slightly raises attack power when there is blood loss nearby."
Alltså en damage buff så fort du eller någon annan som kan blöda får ett hugg.
[LORD OF BLOOD'S EXULTATION]
Raises attack power by 20% (12% in PvP) for 20 seconds when Blood Loss occurs in the vicinity.
Duelweld med ett vapen som har en lämplig weapon special. Det kommer bli din primära attack.
Jag använder mig av Eleonora's Poleblade.
<BLOODBLADE DANCE>
This weapon has a unique R2, a diagonal spinning attack that hits several times in rapid succession. Charging the attack causes your character to spin more times.
Perfekt! Då bluffar vi snabba attacker. 2 st finns det. Ena ger:
Greatly raises attack power with successive attacks (6%,8%,13%) och den andra
Boosts dexterity (+5), raises attack power with successive attacks (4%,6%, 11%)
Den sista amuletten drar mindre MP för dina weapon specials.
Här är Pose en grej att tänka på som gör dig stabilare, du behöver vara stadig när du skuttar in i en grupp med monster.
Där har du mina gear. Spec får du kika upp själv på Fextralife då det finns så många.