2024-06-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Malmö älskar att värva spelare med förflutet i DIF.

Det är sedan gammalt.

Piotr? Mange?
Citera
2024-06-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske, men dom har äntligen träffat rätt på transfer marknaden, och deras akademi fortsätter leverera kvalitet. Eftersom både kvalitet och potential finns onekligen i truppen drar jag slutsatsen att rätt manager kommer leda till övre halvan. So sayeth Teu.
Vad har man träffat rätt i vad det gäller tranfers?
Citera
2024-06-27, 16:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Vad har man träffat rätt i vad det gäller tranfers?
Följer du Allsvenskan eller?

Muccoli har kanske inte följt upp sin prestation från förra säsongen än, men om vi bara beaktar det faktum att han räddade kvar klubben förra säsongen och kom gratis med ett kontrakt som tveklöst inte är guldkantat, så är detta en dundervärvning med Blowit mått mätt.

Denna säsongen har man följt upp med att värva in Allsvenskans bästa ungdom med viss marginal i Yalcouyé. Detta alltså till en klubb som inte har råd att dela ut dyra kontrakt, som nästan åkte ur förra säsongen, och vars enda riktiga selling point är att man har fina faciliteter, och kanske Allsvenskans 4de bästa publik. Dom kommer få 100 miljoner för den där afrikanen, och han har inte kostat dom någon större summa. Det där är tveklöst årets värvning relativt till ekonomiska och sportsliga muskler.
Senast redigerad av Teu 2024-06-27 kl. 16:22.
Citera
2024-06-27, 16:17
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Piotr? Mange?

Mehmeti är till och med i deras tränarstab. Visserligen inte lika pinsamt som när Bajen under JJ skulle plocka vem som helst med med förflutet i MFF pga delägaren som brände sina broar men inte långt ifrån.

Oavsett vilket så skiter diffen ner sig i guldstriden om de ens är kvar i den innan hösten.
Citera
2024-06-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Piotr? Mange?

Hummet?

FÖ är väl hela diffen i princip uppbyggd av andra allsvenska klubbars akademispelare så att börja prata om spelare som varit i diffen i typ en kvart blir ju märkligt.
Citera
2024-06-27, 17:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Borttvingad alltså. Känslan är att han kommer vilja studsa ut i Europa igen så snart han får chansen - till sin 9:e klubb (!) sedan 2018. Skeptisk till denna värvning.

Känner mig väl inte helt positiv. Jag tror i varje fall inte att han kommer att göra något enormt intryck i år. Lätt skeptisk till sommarvärvningar också. Oftast tar det ett tag innan de kommer in i spelet.
Citera
2024-06-27, 18:11
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Känner mig väl inte helt positiv. Jag tror i varje fall inte att han kommer att göra något enormt intryck i år. Lätt skeptisk till sommarvärvningar också. Oftast tar det ett tag innan de kommer in i spelet.

Samtidigt ska det ju också sägas att han i flera år visat att han har en höjd som få allsvenska spelare matchar. Hit eller shit, den som lever får se. Blir sällan mellanmjölk med den typen av förväntan på sig.

Kul satsning oavsett. Minns när han gick till Peking och folk började oja om att de sprängt banken. Kändes rätt självklart då att de skulle få tillbaka pengarna med marginal och var själv mest bitter över att vi inte vågade chansa. Har för mig att vi var där och högg också (sen råkade dem såklart sälja honom till en rysk klubb i ett land som gick på blitzkrieg från ingenstans… så shit always happen).
Citera
2024-06-28, 16:26
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Samtidigt ska det ju också sägas att han i flera år visat att han har en höjd som få allsvenska spelare matchar. Hit eller shit, den som lever får se. Blir sällan mellanmjölk med den typen av förväntan på sig.

Kul satsning oavsett. Minns när han gick till Peking och folk började oja om att de sprängt banken. Kändes rätt självklart då att de skulle få tillbaka pengarna med marginal och var själv mest bitter över att vi inte vågade chansa. Har för mig att vi var där och högg också (sen råkade dem såklart sälja honom till en rysk klubb i ett land som gick på blitzkrieg från ingenstans… så shit always happen).
Råka och råka Peking levde ju på att kränga till Ryssland. Dem försöker väl hålla ut tills att den dörren öppnas igen och sen är de redo att ta AS med storm.
Citera
2024-06-28, 16:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Råka och råka Peking levde ju på att kränga till Ryssland. Dem försöker väl hålla ut tills att den dörren öppnas igen och sen är de redo att ta AS med storm.
Utan att gå in i en längre diskussion som inte är lämpad för denna forumsdelen vågar jag nog hävda att den dörren är permanent stängd. Det Ryssland som existerade innan kriget i Ukraina dog när landet gick in i krigsekonomi. Det kommer ta lång tid innan kapital flyter in i Ryska klubbar, och skulder betalade dom knappt av innan kriget började, och kommer än mindre betalas i fortsättningen. Norrköping bör se dom pengarna som förlorade.

Med detta sagt tycker jag vi ska rycka Gigovic asap.
Citera
2024-06-28, 17:04
Medlem
cokehyenas avatar
https://fotbollsthlm.se/aik/darfor-moter-aik-sparta-prag-gar-plus-ett-par-hundra-tusen/

Egentligen låg träningsmatchen mot Sparta Prag utanför AIK:s budget.

Men eftersom klubben sålde tv-rättigheterna till Expressen ger resan klirr i kassan – och stillar supportrarnas Europasug något.

Tajt ekonomi i Solna...
Citera
2024-06-28, 17:07
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
...och stillar supportrarnas Europasug något.
För gnagarnas skull, hoppas det kom från FotbollSthlm och inte från någon inom Aik...
Citera
2024-06-28, 17:12
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
För gnagarnas skull, hoppas det kom från FotbollSthlm och inte från någon inom Aik...
Det är några kompisgäng som ska åka ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in