2024-06-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Problemet för de anhöriga som kritiserar dumpen är att de hamnar i samma kategori som gäddorna och blir hatade, dels av Dumpenfolket, och andra, de måste helt enkelt säga att de är nöjda med uthängningen.

Vid första anblick kan Dumpen verka som ett seriöst initiativ men när min idol Janne Josefsson stympar Dumpen så måste jag följa honom.
Janne är en helt fantastisk människa och gillar han inte Dumpen så finns det fog för det.
Helt omöjligt att backa.
Citera
2024-06-27, 01:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är inte svårare än att de som väljer stanna med någon som har tänkt att ligga med en minderårig
får räkna med att ingen vill umgås med dem, och att folk inte vill ha sitt barn nära gäddan
Inget konstigt med det

Skulle du vilja att dina barn, syster eller mamma umgicks med en våldtäksman?
Men Dumpen påstår att makan tackar Dumpen, men om hon inte har valmöjligheten att stanna så kan hon inte vara tacksam ifall hon vill stanna, är övertygad att några vill stanna, kärleken är så, och då bryter Dumpen upp kärleken vilket inte makan vill.

En organisation som berör så många psykiskt borde ha en högutbildad som värderar verksamheten, Stella nej, hon tror på alvar att publiceringen gör det lättare för makan då de inte behöver förklara.

Säkert är det ingen som kommer fram och frågar- pratar, det är för känsligt. Men som förr, när det var pest att vara byfånens bror, är det samma för makan, fast ingen säger något till makan, men vad det lider kommer det fram till makan till sist.
Citera
2024-06-27, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men Dumpen påstår att makan tackar Dumpen, men om hon inte har valmöjligheten att stanna så kan hon inte vara tacksam ifall hon vill stanna, är övertygad att några vill stanna, kärleken är så, och då bryter Dumpen upp kärleken vilket inte makan vill.

En organisation som berör så många psykiskt borde ha en högutbildad som värderar verksamheten, Stella nej, hon tror på alvar att publiceringen gör det lättare för makan då de inte behöver förklara.

Säkert är det ingen som kommer fram och frågar- pratar, det är för känsligt. Men som förr, när det var pest att vara byfånens bror, är det samma för makan, fast ingen säger något till makan, men vad det lider kommer det fram till makan till sist.
Kärnan är väl att varken dumpen eller anhängare tillåter gädda och omgivning att stapla ett liv på fötter så som de själva vill. Är det inte så som flashback eller facebookgruppen vill, så ska hatet på liv och död framföras. Världen ska varnas, det ska följas upp, hållas koll på adresser, antal vänner på facebook, det ska ringas upp hit och dit.
Låt för fan folk bearbeta sina trauman så som de vill, och i fred och ro.
Citera
2024-06-27, 08:43
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är inte svårare än att de som väljer stanna med någon som har tänkt att ligga med en minderårig
får räkna med att ingen vill umgås med dem, och att folk inte vill ha sitt barn nära gäddan
Inget konstigt med det

Skulle du vilja att dina barn, syster eller mamma umgicks med en våldtäksman?
Du sätter fingret på problemet så perfekt! Företeelser om Dumpen och dess följare tror att det är så enkelt. Det finns ingen anledning att problematisera, fundera på hur slutresultatet blir. Att tillfredsställa en stor massa och bemöta problem som om samhället bestod av 200 personer, som att det var en liten by. Och alla som är skrivkunniga kan göra samma jobb som en jurist, polis eller läkare, det där med utbildning är bara trams, alla kan bara man är tillräckligt arg.

Gäddorna, dumpen och dess anhängare är väldigt lika varandra. Jag kan sätta en tunna bajs på att 99% av dumpens anhängare och utövare har ett enormt politikerförakt. Så klart inget signifikativt för den skaran, men om man inte hatar att tänka och reflektera så håller man nog med.
Citera
2024-06-27, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Hallå!
Din Dumpen-länk i din signatur fungerar inte. Rätta till eller radera.

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Håll käften Berit!
Okej, då är det väl meningen att din länk till SD-gäddan #426 inte ska fungera. Ville bara upplysa dig om felet i all välmening. Trevlig sommar!
Citera
2024-06-27, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Okej, då är det väl meningen att din länk till SD-gäddan #426 inte ska fungera. Ville bara upplysa dig om felet i all välmening. Trevlig sommar!

Jag har testat länken, både direkt efter din första klagan och nu på fm. Den funkar perfekt!
Citera
2024-06-27, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Jag har testat länken, både direkt efter din första klagan och nu på fm. Den funkar perfekt!
Okej, men för mig leder den bara till Dumpen "Uk here we come"

https://dumpen.se/2022/10/04/uk-here-we-come/

Men jag lovar att inte tjata om det mer nu.
Citera
2024-06-27, 17:13
Medlem
[quote=LudvigSigurdDavid|88699120]Du skulle inte kunna vara mer vag? 😂
Sa ju att det var trist😳
Senast redigerad av medea1 2024-06-27 kl. 17:32.
Citera
2024-06-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Kärnan är väl att varken dumpen eller anhängare tillåter gädda och omgivning att stapla ett liv på fötter så som de själva vill. Är det inte så som flashback eller facebookgruppen vill, så ska hatet på liv och död framföras. Världen ska varnas, det ska följas upp, hållas koll på adresser, antal vänner på facebook, det ska ringas upp hit och dit.
Låt för fan folk bearbeta sina trauman så som de vill, och i fred och ro.

Håller verkligen med. Har en känsla av att många av fruarna sitter fast i en trauma bindning dessutom. Låt de stackarna vara ifred och om något ,hjälp dem upp.
Personligen tycker jag man ska hjälpa dem bryta sig loss o starta ett nytt liv. Alla förtjänar att leva med någon som är snäll, inte bedrar eller går bakom ens rygg eller som vill skada andra.
Gäddorna som alla andra som gör illa människor bryr jag mig inte om.
Är det inte dock så, att de flesta t.o.m på flashback skyddar de anhöriga? Att det bara är ett fåtal rötägg som inte gör det.
F.ö hoppas jag verkligen att de anhöriga undviker såna här forum.
Citera
2024-06-27, 19:14
Medlem
Jag har inte skrivit här på länge och jag kan uppriktigt säga att jag är emot publiceringarna på dumpen. Det blir ett för stort pris för anhöriga. Jag räknar fru och barn givetvis, men även syskon etc etc. Jag satt på tåget idag från Stockholm, håller på och försöka byta stad. Jag lyssnade på tåget när andra resenärer pratade om Dumpen, tror att dumpen har den största spridningen idag av alla sajter. Folk gottar sig i andras olycka och anhöriga får ett helvete. Gäddorna struntar jag i men stackars anhöriga.
Citera
2024-06-27, 19:35
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Håller verkligen med. Har en känsla av att många av fruarna sitter fast i en trauma bindning dessutom. Låt de stackarna vara ifred och om något ,hjälp dem upp.
Personligen tycker jag man ska hjälpa dem bryta sig loss o starta ett nytt liv. Alla förtjänar att leva med någon som är snäll, inte bedrar eller går bakom ens rygg eller som vill skada andra.
Gäddorna som alla andra som gör illa människor bryr jag mig inte om.
Är det inte dock så, att de flesta t.o.m på flashback skyddar de anhöriga? Att det bara är ett fåtal rötägg som inte gör det.
F.ö hoppas jag verkligen att de anhöriga undviker såna här forum.
Ja det svek de genomgår är inte nådigt, de förtjänar enbart stöd och medkänsla.
Citera
2024-06-27, 19:37
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Vid första anblick kan Dumpen verka som ett seriöst initiativ men när min idol Janne Josefsson stympar Dumpen så måste jag följa honom.
Janne är en helt fantastisk människa och gillar han inte Dumpen så finns det fog för det.
Helt omöjligt att backa.
Du talar som en äkta mainstream sossegubbe. Som förväntat.

Gubben är passé och även om jag inte älskar Dumpens alla argument så var hans sämre.
Senast redigerad av Lagopussy 2024-06-27 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in