2024-06-26, 20:04
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Har inget med inlägget att göra, men jävlar vilken osmaklig lite film från Dumpen. Så fruktansvärt vinklad som nån sorts reklam för deras tvivelaktiga verksamhet.

Det första som slår en är ju att dom inte ens kostat på sig att anlita en psykolog, utan istället tagit nån självutnämnd (fot?)terapeut som hela tiden sitter och flikar in hur okomplicerat och bra det blir när dumpen gör sin grej.

Tänk efter, hon har garanterat pysslat med nåt annat största delen av sitt liv, säkert varit utsatt för nåt övergrepp och sent i livet och sannolikt i samband med dumpens födelse kommit på att hon vill engagera sig i detta. Inget fel i detta förstås, men hon råkade bara hoppa över utbildningen som är nödvändig när det handlar om så här allvarliga saker.

Hon är snabb med att inflika, vad hon tror är, dolda budskap eftersom hon är tacksam att slippa fotvårdssalongen på dagarna och nu har blivit ”terapeut”, anlitad av en aktuell företeelse som Dumpen är. Hennes liv har får en helt annan mening, jättekul för henne.

Självklart väljer ingen utbildad/legitimerad psykolog att plötligt kalla sig terapeut, precis som pianostämmare inte kallar sig musikälskare. Alla är glada och nöjda och dumpen som inte kunde hitta en psykolog villig att ställa upp under dessa premisser har nu en röst med fejkad auktoritet i tv-soffan. Dessutom var den billig!

Jag är inte tillräckligt insatt för att på nåt sätt avfärda dumpen som skadlig eller applådera verksamheten, men VARFÖR I HELVETET SITTER DET NÅN NEW AGE-KÄRRING I DUMPENS LILLA FILM OCH LÅTSAS KUNNA DET HÄR?

Ni påskyndare kanske har förklaring på varför Dumpen vägrar ha nåt med proffersionella att göra. Eller är det som vanligt, den stora massan som nyttjar sociala medier som har rätt och vet bäst och de som skaffat sig utbildning inom något bara är dumma i huvudet och driver nån form av agenda?

Jag är uppriktigt intresserad av en förklaring men samtligt helt ointresserad av nåt dravel från klungan som föraktar vetenskap. Ni kan fortsätta suga era kukar.

Ha en skön sommar!
https://www.expressen.se/ledare/johannes-forssberg-rensa-upp-i-missbruksvarden/

Det brukar gå till på det sätt som beskrivs i ledarartikeln som jag länkar till. För den som är bekant med tolvstegsrörelsens språkbruk så är det helt uppenbart att det är i de sammanhangen som Dumpen har fått kontakt med sina så kallade teraputer.
Citera
2024-06-26, 20:09
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
https://www.expressen.se/ledare/johannes-forssberg-rensa-upp-i-missbruksvarden/

Det brukar gå till på det sätt som beskrivs i ledarartikeln som jag länkar till. För den som är bekant med tolvstegsrörelsens språkbruk så är det helt uppenbart att det är i de sammanhangen som Dumpen har fått kontakt med sina så kallade teraputer.
Det är har du förbannat rätt i, vet precis vad du menar. Har inte dragit den parallellen, nära besläktat!

Ja den där Torbjörn är ju helt skogstokig faktiskt.
Citera
2024-06-26, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Såna här sk projekt eller sajter spårar alltid ur med misshandel och förföljelse och trakasserier, i vissa fall även mordförsök. Dumpen är inte något undantag tyvärr. Det säger också en del vad iq nivån ligger på många wt svenskar.
Jo verkligen.
Citera
2024-06-26, 20:13
Avslutad
Citat:
Det är har du förbannat rätt i, vet precis vad du menar. Har inte dragit den parallellen, nära besläktat!

Hallå!
Din Dumpen-länk i din signatur fungerar inte. Rätta till eller radera.
Citera
2024-06-26, 20:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Alla tolvstegare är mer eller mindre tokiga. Det är helt enkelt inte möjligt att vara kvar inom tolvstegsrörelsen om man inte är det.

I artiken som jag länkade till så står det en rolig sak:
Citat:
Alla som jobbar på Torbjörns behandlingshem är utbildade av honom själva, i hans egen ”skola”, i en metod som han själv har hittat på. Det tar 18 dagar att bli godkänd.
Det är alltså den här typen av utbildning som avses när användare skriver på det här sättet:
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hon har jobbat som terapeut sedan 1999 och är certifierad och diplomerad samtalsterapeut och kognitiv coach

Hon har alltså utbildning i psykologi som jag förstått det men inte tillräckligt för att få titulera sig psykoterapeut eller psykolog
Senast redigerad av Gynekologstol 2024-06-26 kl. 20:28.
Citera
2024-06-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hon har jobbat som terapeut sedan 1999 och är certifierad och diplomerad samtalsterapeut och kognitiv coach

Hon har alltså utbildning i psykologi som jag förstått det men inte tillräckligt för att få titulera sig psykoterapeut eller psykolog

Samtalsterapeut Stella Rosenqvist är Dampens mjukare alternativ om Whiskeyrösten Tea skrämmer skiten ur nån stackare som behöver stöd och gör saken ännu värre.
Det var ett trevligt och givande samtal där med M (Livet efter) och vi fick reda på att Dumpen är en del av vardagen för alla.
Får du som utsatt en klapp på axeln på ICA så är det en av Dumpens utsända. Flåsaren bakom kameran är Putte.

Stella lärde Sara Processtrappan över ett par glas vin. Varför i helvete har Sara lagt ner trappan sen Nakenbadaren i Varberg #napp 263?
Var ju ett jävla spring i den där trappan och gay-gäddan säckade ihop på trappsteget: ”Förvirrad”.
Sara får nog göra omtenta för det där dög inte.
Processtrappan är bra stuff tänkte Sara men i praktiken blev det magplask men man gillar henne ändå 😉
Citera
2024-06-26, 21:35
Medlem
Citat:
Som sagt, dom verkar inte tycka att det är så noga, det är ju bara lite pedofiler o barn summan av det. På alla andra seriösa vårdinrättningar kan man förvänta sig att det är en narkossköterska och en narkosläkare när någon skall sövas. Det går ju inte att säga att man har 19 års youtubevana och den bara börja på karolinska av en anledning.

Du svarade inte på frågan. Varför skulle dom behöva vara så kåta på att göra reklam menar du? Var din sista mening en fråga?

När Sara frågar gubbarna om hur många barn dom träffar blir sällan några raka ärliga svar, samma sak verkar gälla frågan om varför Dumpen inte kan få tag i proffs.

Lite trist svar men jag tänker att de lägger ut filmen pga allmänintresset. Vi har ju diskuterat hur det går för familjerna här tex. För mig som är ambivalent inför Dumpen, var det intressant att höra iaf en familjs resa efter publiceringen. Jag tyckte inte att det var så mycket terapeuten som var intressant (kanske det inte behövs en nedsövning i det här sammanhanget - kanske det mer är som att dra ut en tand o det räcker med en lugnande tablett menar jag)- mer hur den drabbade kvinnans omgivning reagerade o om hon kunde resa sig upp. Tycker inte riktigt att man kan förvänta sig en helt objektiv intervju på Dumpens egen hemsida. Hör väl lite till sakens natur.

Sista var kanske lite otydligt. Var nog mer ett uppgivet konstaterande. Man orkar liksom inte med ett härskartekniksvar på varför ngn använder härskartekniker 🤨
Senast redigerad av medea1 2024-06-26 kl. 22:07.
Citera
2024-06-26, 23:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Googlade precis fram den här videon. Vet att just dumpen inte anses som trovärdig källa här men känns ju ändå inte som hon är en av alla anhöriga. Som sagts innan här tror jag det är enklare för dem som lämnar sin partner. Låttare att identifiera mig med dem då jag själv inte skulle stanna en minut med ngn som bedrog mig o inte en sekund med ngon som dessutom tänder på barn.

https://dumpen.se/2023/02/17/livet-efter-maken-hamnat-dumpen/
Problemet för de anhöriga som kritiserar dumpen är att de hamnar i samma kategori som gäddorna och blir hatade, dels av Dumpenfolket, och andra, de måste helt enkelt säga att de är nöjda med uthängningen.
Citera
2024-06-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Problemet för de anhöriga som kritiserar dumpen är att de hamnar i samma kategori som gäddorna och blir hatade, dels av Dumpenfolket, och andra, de måste helt enkelt säga att de är nöjda med uthängningen.

Mmm.. så kan det verkligen vara. Inte hört så mycket åsikter ifrån anhöriga o sett det. Hade varit intressant att höra hur de tänker framför allt efter en tid då de hunnit reflektera o inte är i chock längre. Olika var man bor o vad man har för omgivning också. Fallhöjden som det talas så mycket om o hur mycket man bryr sig om vad andra tycker såklart.
Citera
2024-06-26, 23:35
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Lite trist svar men jag tänker att de lägger ut filmen pga allmänintresset. Vi har ju diskuterat hur det går för familjerna här tex. För mig som är ambivalent inför Dumpen, var det intressant att höra iaf en familjs resa efter publiceringen. Jag tyckte inte att det var så mycket terapeuten som var intressant (kanske det inte behövs en nedsövning i det här sammanhanget - kanske det mer är som att dra ut en tand o det räcker med en lugnande tablett menar jag)- mer hur den drabbade kvinnans omgivning reagerade o om hon kunde resa sig upp. Tycker inte riktigt att man kan förvänta sig en helt objektiv intervju på Dumpens egen hemsida. Hör väl lite till sakens natur.

Sista var kanske lite otydligt. Var nog mer ett uppgivet konstaterande. Man orkar liksom inte med ett härskartekniksvar på varför ngn använder härskartekniker 🤨
Du skulle inte kunna vara mer vag? 😂
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Hallå!
Din Dumpen-länk i din signatur fungerar inte. Rätta till eller radera.
Håll käften Berit!
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2024-06-26 kl. 23:40.
Citera
2024-06-27, 00:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Mmm.. så kan det verkligen vara. Inte hört så mycket åsikter ifrån anhöriga o sett det. Hade varit intressant att höra hur de tänker framför allt efter en tid då de hunnit reflektera o inte är i chock längre. Olika var man bor o vad man har för omgivning också. Fallhöjden som det talas så mycket om o hur mycket man bryr sig om vad andra tycker såklart.
Man läser i andra tråden hatet mot makan för att denne inte lyckats flytta, fastän det kanske är på gång för henne. Det är dumpenanhängare som hatar då, inga andra. Och för den delen ska de få bestämma själva om de flyttar, det ska inte drabba makan om de väljer att stanna kvar, men stannar de kvar kommer hatet både från ledningen och anhängarna. Sara Kristi brud bestämmer ytterst vem som ska hatas eller förlåtas. Sara blev inte religiös, hon startade Dumpen i stället.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-06-27 kl. 00:53.
Citera
2024-06-27, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Det är inte svårare än att de som väljer stanna med någon som har tänkt att ligga med en minderårig
får räkna med att ingen vill umgås med dem, och att folk inte vill ha sitt barn nära gäddan
Inget konstigt med det

Skulle du vilja att dina barn, syster eller mamma umgicks med en våldtäksman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in