2024-06-27, 14:48
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Hur i hellvete kan den folkförrädaren få komma tillbaka till S nu när hans projekt Folklistan har havererat??
Citera
2024-06-27, 14:50
Medlem
Lite förvånande att det gick så fort att få komma tillbaka in stugvärmen igen. Frågan är hur välkommen han egentligen är, han fick vara med i klubben igen men han kommer nog alltid att var misstänkliggjord i den meningen. Inne men samtidigt ute. Han är knappast aktuell för några politiska positioner skulle jag tro. Inte idag och inte 2026 heller. Hans roll är clown, dragplåster och plånbok i någon ordning.
Citera
2024-06-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Hur i hellvete kan den folkförrädaren få komma tillbaka till S nu när hans projekt Folklistan har havererat??

Du låter som en sann sosse (dvs psykopat).

Poängen är väl att röra om lite, ev även få något vettigt gjort under sin livstid. Det är ju inget som sossarna är kända för 2024…
Citera
2024-06-27, 15:00
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du låter som en sann sosse (dvs psykopat).

Poängen är väl att röra om lite, ev även få något vettigt gjort under sin livstid. Det är ju inget som sossarna är kända för 2024…
Jag är betydligt mer vänster än dagens sossar så där har du fel.

Dessutom har sossarna byggt upp välfärdssverige men det var tyvärr längesedan, dagens sossar kan dra åt h-e.
Citera
2024-06-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Lite förvånande att det gick så fort att få komma tillbaka in stugvärmen igen. Frågan är hur välkommen han egentligen är, han fick vara med i klubben igen men han kommer nog alltid att var misstänkliggjord i den meningen. Inne men samtidigt ute. Han är knappast aktuell för några politiska positioner skulle jag tro. Inte idag och inte 2026 heller. Hans roll är clown, dragplåster och plånbok i någon ordning.
Frågan som ploppade upp i mitt huvud var om han lämnade S överhuvudtaget. Oavsett är man ju inte förvånad över denna nyhet..
Senast redigerad av P-o-beln 2024-06-27 kl. 16:25.
Citera
2024-06-27, 16:24
Medlem
Tranquility Bass avatar
Grundprincipen är att om man delar ett partis värderingar så får man vara med. Inte första gången en person byter parti och i detta fall var det väl länge sedan JE var aktuell för någon högre position inom partiet så att han får ansöka om medlemskap igen och eventuellt bli medlen är knappast ens en nyhet.
Citera
2024-06-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Frågan som ploppade upp i mitt huvud var om han lämnade S överhuvudtaget. Oavsett är man ju inte förvånad över denna nyhet..

Jo. Tanken slog en också att hela grejen var något försök från S att sno borgar röstar till något koolt projekt som de sedan starkt misstänkte skulle krascha och aldrig bli något av.

Men som sagt hela EU valet var ju i den mening ett totalt anti-klimax. KD-1, V+1. Det var alles. Allt annat meningslöst.
Citera
2024-06-27, 16:48
Medlem
Citat:
Jo. Tanken slog en också att hela grejen var något försök från S att sno borgar röstar till något koolt projekt som de sedan starkt misstänkte skulle krascha och aldrig bli något av.

Men som sagt hela EU valet var ju i den mening ett totalt anti-klimax. KD-1, V+1. Det var alles. Allt annat meningslöst.
Rent praktiskt i resultat var EU valet en icke händelse, MEN med en minskning av 5% av väljarkåren jämfört med föregående val och en minskning procentuellt och antalmässigt för SD så var TV4:s påverkansoperation sett för S, C, V och Mp inte bortkastat.

De ser ju nu att demografiska förändringar och slöhet hos soffliggare samt inhemska påverkansoperation faktiskt kan få effekt. Vad tror du DET får dem att dra för slutsatser inför valet 2026.

Jag tror kallt att vi kan räkna med att TV4 lär vilja upprepa en "granskning" av enbart SD i syfte att hitta "något" oavsett vad och sedan prata om det i flera veckor varvid regeringen och SD:s vinster av Tidöavtalet blir överkörda medialt i smutskastning. Folk tröttnar på media och sedan minskar antalet väljare som faktiskt går och röstar.

Gissningsvis är hela påverkansoperationens syfte att skapa ytterst ren apati och få folk att inte vilja gå och rösta hos det borgerliga och SD-blocket.
Citera
2024-06-27, 16:49
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Jag förstår inte varför S tar tillbaka honom, är de desperata för att de har så svårt att hitta genetiska svenskar att anlita till partiet? Kanske i och för sig är rimligt med tanke på denna video på deras senaste partistämma: https://youtu.be/pqBfc_zwic0 Men jag förstår ännu mindre varför han vill tillbaka till S? Hans åsikter är väl inte i linje med deras nuförtiden? Hör inte JE hemma i högerblocket?
Senast redigerad av Tidsmaskinisten 2024-06-27 kl. 16:52.
Citera
2024-06-27, 17:02
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Han är en pajas men varför skulle någon normal person vilja komma tillbaka till det ultimata looserpartiet och Islamistälskande S?
Citera
2024-06-27, 18:21
Medlem
PyjamasXLs avatar
Jag har alltid gillat Jan Emanuel, men det vore ju otroligt dumt av honom att gå tillbaka till S. Där kommer han aldrig att få någonting konstruktivt gjort för Sverige.
Citera
2024-06-27, 18:34
Medlem
Citat:
Det var förmodligen sanktionerat redan innan det startade. Målet var förmodligen att få KD att missa EU-parlamentet. Bra försök, men det misslyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in