2024-06-26, 13:44
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
D brjar vi beta av Grunkz lista.
Oskar Brck fick ett tv vgs med Dallas 775 och 1 r. Han tuggar p I AHL. FBK fr vnta minst 1 r till p han
Det var trkigt fr oss med Frjestad-hjrta. Vi fr hoppas p Oskar Steen istllet. Men han gjorde nstan halva ssongen i NHL nu senast, s jag vet inte vad man br vga hoppas p.

och av samma anledning r det intressant fr mig vad som hnder med Rasmus Asplund.
Citera
2024-06-26, 16:05
Medlem
Kedoxs avatar
Drar vl vad jag sa i andra trden hr d, ndrat ngra ord fr att undvika korspostning:
Jag brjar osa vissa problem. Lag frn Florida har gtt till SC-final fem r i rad.

Att de har ett trevligt klimat r bara s det r men deras i princip icke-existerande skatter gr att de kan signa spelare p lngt billigare kontrakt n vad de hade gtt med p i andra klubbar.
Snt ger ocks mjligheten att kunna f in den dr extra frstrkningen mnga lag behver infr slutspel fr att kunna g lngt.

Mjligheterna ser vldigt olika ut d lnetaket r lika rakt ver ligan. Det ger vissa lag helt andra mjligheter n andra. Floridalagen premieras mest och vissa kanadensiska lag vrst.

r detta hllbart?
Citera
2024-06-26, 16:11
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Fattar inte varfr Ullmark gick med p att bli bortbytt till Senators. Jag hoppas att Mattias Janmark lyckas f ett nytt kontrakt som blir vrt lite mer, han har ju ofta skrivit p fr rtt lnga summor.

Sa i andra trden att det r snyggt av Ottawa. Med tanke p att de blir av med skrpet Koorpisalo s blir det billigt. Tycker Boston agerat dumt.

Tror Ullmark har en modifierad no trade s han kunde vlja 16 lag han inte ville g till. Ottawa var uppenbarligen inte med dr. Han kunde m.a.o "bara" vlja bort halva ligan, och bland vriga r inte alla contenders s han hade nog inte s mycket val.

Janmark r en journeyman som likt Bellemare stndigt lyckas f bottom 6-roll i toppklubbar.
Han har p kort tid avverkat Dallas, Vegas, Edmonton och tv SC-finaler.
Ska vi tippa p Colorado?
Citera
2024-06-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
men deras i princip icke-existerande skatter gr att de kan signa spelare p lngt billigare kontrakt n vad de hade gtt med p i andra klubbar.
Floridalagen premieras mest och vissa kanadensiska lag vrst.

r detta hllbart?

Jag r absolut ingen expert p detta, men min amatrmssiga gissning r att detta inte r hllbart p sikt, nej.
Hur har man lst det i NFL, NBA och MLB?
Citera
2024-06-26, 20:12
Citat:
Du hjer verkligen nivn p denna sida med ditt kunnande och Intresse.
S bugar och bockar.
Tack vare dig, Foppa och Alfie s kar mitt intresse fr Sens!

Detsamma, alltid trevligt att lsa era analyser.

Snart gr min plan i hamn att gra alla till Sensfans. Kedox och Bartman r typ redan Sensfans
Citera
2024-06-26, 20:45
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Drar vl vad jag sa i andra trden hr d, ndrat ngra ord fr att undvika korspostning:
Jag brjar osa vissa problem. Lag frn Florida har gtt till SC-final fem r i rad.

Att de har ett trevligt klimat r bara s det r men deras i princip icke-existerande skatter gr att de kan signa spelare p lngt billigare kontrakt n vad de hade gtt med p i andra klubbar.
Snt ger ocks mjligheten att kunna f in den dr extra frstrkningen mnga lag behver infr slutspel fr att kunna g lngt.

Mjligheterna ser vldigt olika ut d lnetaket r lika rakt ver ligan. Det ger vissa lag helt andra mjligheter n andra. Floridalagen premieras mest och vissa kanadensiska lag vrst.

r detta hllbart?

Du har samma problem med Kanada vs USA, men vad tnker du att ligorna ska gra t saken? Det skulle sannolikt anses vara diskriminerande om vissa regioner tilldelades ett hgre lnetak n andra.

Om ngot illustrerar vl detta i miniatyr varfr hga lneskatter kommer med en kostnad.
Citera
2024-06-27, 14:23
Medlem
james bs avatar
D brjar vi nrma oss rets Draft. Gr inte alls igng som jag gjorde ifjol. Men d hade vi ju Leo med i toppen och hypen runt Bedard. Sen var det ett jkligt viktigt val fr Ducks som veraskade de flesta och tog Leo istllet fr frvntade Fantilli.
Ducks har nr tre i r och efter solklara ettan
Celebrini har det varit ppet on platserna 2 och 3. Ducks har lott nr 3.
S lutar t Levsjunov, men det r p slutet han har halkat ner frn 2 till 3 i rank s terstr att se vem vi fr, kan lika grna bli Demidov, eller s verraskar GM Pat i r igen, ryktas om nr 5 Cayden Lindstrm . S lite spnnande r det. Frhoppningsvis sista toppvalet vi gr.

Svenskar lr vi inte se i frsta rundan i r. S fr hlla koll p "vra" norska spelare.

Scouternas val: Topp tio infr NHL-draften
1) Macklin Celebrini, c, Boston University (Kanada)
2) Ivan Demidov, fw, SKA St. Petersburg (Ryssland)
3) Artiom Levsjunov, b, Michigan State University (Belarus)
4) Anton Silajev, b, Torpedeo Nizhny Novogrod (Ryssland)
5) Cayden Lindstrom, c, Medicine Hat Tigers (Kanada)
6) Sam Dickinson, b, London Knights (Kanada)
7) Zeev Buium, b, University of Denver (USA)
8) Zayne Parekh, b, Saginaw Spirit (Kanada)
9) Konsta Helenius, c, Jukurit (Finland)
10) Tij Iginla, fw, Kelowna Rockets (Kanada)

S rankas svenskarna + spelare i Sverige

17) Michael Brandsegg-Nygrd, fw, Mora (Norge)
20) Stian Solberg, b, Frjestad (Norge)
29) Dominik Badinka, b, Malm (Tjeckien)
40) Lucas Pettersson, c, MoDo
41) Alfons Freij, b, Vxj
42) Leo Sahlin Wallenius, b, Vxj
44) Linus Eriksson, c, Djurgrden
55) Gabriel Eliasson, b, HV71
64) Jack Berglund, fw, Frjestad
80) Melvin Fernstrm, fw, rebro
88) Simon Zether, c, Rgle
Citera
2024-06-27, 18:10
Medlem
Citat:
D brjar vi nrma oss rets Draft. Gr inte alls igng som jag gjorde ifjol. Men d hade vi ju Leo med i toppen och hypen runt Bedard. Sen var det ett jkligt viktigt val fr Ducks som veraskade de flesta och tog Leo istllet fr frvntade Fantilli.
Ducks har nr tre i r och efter solklara ettan
Celebrini har det varit ppet on platserna 2 och 3. Ducks har lott nr 3.
S lutar t Levsjunov, men det r p slutet han har halkat ner frn 2 till 3 i rank s terstr att se vem vi fr, kan lika grna bli Demidov, eller s verraskar GM Pat i r igen, ryktas om nr 5 Cayden Lindstrm . S lite spnnande r det. Frhoppningsvis sista toppvalet vi gr.

Svenskar lr vi inte se i frsta rundan i r. S fr hlla koll p "vra" norska spelare.

Scouternas val: Topp tio infr NHL-draften
1) Macklin Celebrini, c, Boston University (Kanada)
2) Ivan Demidov, fw, SKA St. Petersburg (Ryssland)
3) Artiom Levsjunov, b, Michigan State University (Belarus)
4) Anton Silajev, b, Torpedeo Nizhny Novogrod (Ryssland)
5) Cayden Lindstrom, c, Medicine Hat Tigers (Kanada)
6) Sam Dickinson, b, London Knights (Kanada)
7) Zeev Buium, b, University of Denver (USA)
8) Zayne Parekh, b, Saginaw Spirit (Kanada)
9) Konsta Helenius, c, Jukurit (Finland)
10) Tij Iginla, fw, Kelowna Rockets (Kanada)

S rankas svenskarna + spelare i Sverige

17) Michael Brandsegg-Nygrd, fw, Mora (Norge)
20) Stian Solberg, b, Frjestad (Norge)
29) Dominik Badinka, b, Malm (Tjeckien)
40) Lucas Pettersson, c, MoDo
41) Alfons Freij, b, Vxj
42) Leo Sahlin Wallenius, b, Vxj
44) Linus Eriksson, c, Djurgrden
55) Gabriel Eliasson, b, HV71
64) Jack Berglund, fw, Frjestad
80) Melvin Fernstrm, fw, rebro
88) Simon Zether, c, Rgle

Tack fr bra uppdatering!
Och ja rets draft knns jkligt torftigt, s jag har noll koll, s xtra tacksamt fr denna post/lista.
Citera
2024-06-27, 22:10
Medlem
Carl Grundstrm (eller snarare rttigheterna till honom d han inte har kontrakt ver nsta ssong nnu) trejdas till San Jose frn Kings. Backen Kyle Burroughs gr motsatt hll.
Citera
2024-06-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Carl Grundstrm (eller snarare rttigheterna till honom d han inte har kontrakt ver nsta ssong nnu) trejdas till San Jose frn Kings. Backen Kyle Burroughs gr motsatt hll.

San Jos knns som en dammsugare p transfermarknaden just nu. Suger upp alla mjliga spelare som klubbar inte vill/kan ha kvar av olika anledningar. Inga toppnamn, men spelare som varit med i ligan ett tag.
Citera
2024-06-29, 05:11
Medlem
james bs avatar
Ja jvlar! Ducks GM Pat slutar aldrig att verraska! Han valde Beckett Senecke.
Tydligen blev han ox veraskad.
https://x.com/GinoHard_/status/1806833533723299850

N nu mste jag kolla upp killen. Fan han var inte i nrheten p min karta. Ej top 10 rankad! Fan! Nyvaken och i chock hr!
Citera
2024-06-29, 05:15
Medlem
james bs avatar
Och Stian Solberg komm till Ducks som nr 23. Knner till Ducks andra val men inte frsta 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in