Du i morse 06:38
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jag visade dig precis att de inte ens har fungerande navigation i sina nuvarande flygplan, dvs de kan inte producera någon jävla "avionics" själva. Fattar du?
Vet du ens vad avionik är?
Du idag kl 13:03
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Men jag skriver ju åt dig att ingen färdig avionik kommer från väst utan komponenterna. Förstår du inte det?
Det går snabbt i hockey.
Nu ska jag svara på den viktigaste frågan IGEN:
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Men du får gärna svara på dina utskitna siffror på 20st Su-57 tillverkade bara i år. Det finns inga belägg för det för att Ryssland har inte möjligheten att producera tillräckligt pålitlig avionik.
Du länkar till Defence Express som är en sida som har en ukrainsk organisation för ukrainska försvarsföretagen som avsändare. De hänvisar till en siffra.
Drodz eller de andra Vatniksen här i tråden kan direkt länka till Southfront eller Military Watch någon annan sida med rysk avsändare som lätt påstår att de gör minst en SU-57a i veckan och två Su 35 på det.
Problemet här är att ingen av dem förmodligen är rätt och det som jag säger är att det är en sjuk jävla risk man tar om man hela tiden mentalt tar "bästa för oss möjliga siffra" som den absoluta sanningen.
En annan sak som jag är oerhört övertygad om är att det är direkt skadligt för den Ukrainska saken och för Ukrainska liv att människor som inte vet hela tiden ska skrika sig hesa om att kriget snart är vunnet. för att "insert valfritt hittepå som för tillfället låter jättebra".
Jag säger ödmjukt att jag inte vet hur många plan som fabriken i Komsomolsk-on-Amur skiter ur sig, men jag försöker göra en kvalificerad gissning.
Med det du gör är att du letar reda på den fördelaktigaste siffran du kan hitta och ordbajsar ur dig den helt okritisk utan en tanke på att en ukrainsk försvarsindustri organisation kan ha ett egen strategisk kommunikationsplan.
Sjäv så har jag ett västerländskt grundtänk och jag tror inte att det är bra att bara hitta på "sanningar". Jag tror det skapar fel opinion kring mängden stöd som Ukraina behöver och folk som sprider glädjesiffror motverkar Ukrainas sak.
5 plan. 10 plan. 20 plan. 50 plan.
Vill jag hitta något som styrker 20 plan kan jag göra det.
Exempel:
Center for the National Interest 20+
Wiki 24
Men ingen av dem har stuckit in huvudet i fabriken och kollat.
Oavsett att vi inte vet så tycker jag det är helt utveckligsstört att med en dåres envishet påstå att fabriken står i stort sätt stil.