Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Men snälla du. Nu byter du fokus helt och hållet.
Vi diskuterade möjligheten för Ryssland att producera avancerade stridsplan och du påstod att "avionics" i ryska flygplan kan de producera själva.
Jag visade dig precis att de inte ens har fungerande navigation i sina nuvarande flygplan, dvs de kan inte producera någon jävla "avionics" själva. Fattar du?
Vet du ens vad avionik är?
Ok. jag visar mina kort så visar du dina:
Jag påstår att Rostec-ägda KRET har levererat avioniken till SU-57:
https://www.aviationtoday.com/2018/11/23/russia-completes-testing-su-57-avionics-complex/
https://en.wikipedia.org/wiki/Concern_Radio-Electronic_Technologies
Självklart så sitter det en och annan TI-komponent på kretskorten eller ett NVIDIA-chip någonstans som skyfflar pixlar till skärmar, men dessa är då av generisk industrimodell eftersom INGEN är så utvecklingsstörd så de sätter sin värsta fiendes komponent i sitt viktigaste vapen om den komponenten ligger under fiendens vapenexportkontroll.
Nu ska du få visa dig smart här. Ta gärna fram en länk på vilket väst-företag som levererat den där avioniken till SU-57. Eller du kanske tänker att det kanske så påpassligt är hemligt eftersom du inte kommer hitta ett skit.
INGEN förutom du är så utveckligsstörd så de tror att SAAB har sålt avionik till Ryssland i hemlighet eller med vår egen regerings godkännande.
Tror du det är annorlunda i Frankrike eller USA? Macron kanske har gett Thales AVS rätt att utveckla avioniken till Ryska stridsflygplan.
Eller så är det kanske USA? De exporterar inte F22 alls, och är restriktiva med F35 som de bara säljer till allierade men Northrop och Lockheed har samtidigt sålt avioniken till SU-57 till Ryssland?
Fram med länken om industrisamarbetet nu. Eller påstå att det skett i hemlighet så vi alla kan skratta åt dig.
Fatta vilken stor jävla väderkvarn du tror är en jätte nu. Det här är ett hörn du målat in dig av episka proportioner.
Seså: Fram med länken nu om vem i väst som gjort avioniken i SU57.