2024-06-24, 12:45
Medlem
Area55s avatar
Så mycket märkliga inlägg.

Ska vi ta något som handlar om topic?

Dansbandskungen är ute igen.
USA är ansvariga!
Jaha, det får han väl tycka. Han har nog inte läst på om Folkrätten. Som så många andra här i tråden.
Det är lite märkligt att Ryssland tagit på sig rollen att försvara saker som händer i Ukraina.
Peskov och Putin bör nog ta upp detta i Haag!

Citat:
Ryssland varnar USA för "konsekvenser" efter ett ukrainskt robotanfall mot Krim på söndagen. Attacken genomfördes enligt det ryska styret med amerikanska Atacms-robotar.

Det ryska utrikesdepartementet har kallat till sig USA:s ambassadör Lynne Tracy och ska ha meddelat att Washington "bär samma ansvar som Kievregimen för detta illdåd" samt att attacken "inte ska förbli ostraffad".

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryssland-varnar-usa-efter-anfall-p%C3%A5-krim/ar-BB1oM91l?ocid=entnewsntp&pc=U531&cvid=3d75dfabfcd0 4050929fecad3ea8cc23&ei=10
Citera
2024-06-24, 12:50
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
24.06.2024
Tanks — 8031 (+12)
Armored fighting vehicle — 15413 (+15)
Artillery systems — 14246 (+51)
MLRS — 1108
Anti-aircraft warfare — 863
Planes — 359
Helicopters — 326
UAV — 11382 (+27)
Cruise missiles — 2323 (+2)
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 19304 (+56)
Special equipment — 2397 (+20)
Military personnel — aprx. 535660 people (+1300)
Kreml skickat ytterligare 1300 till avrättning i Ukraina. Även avverkning av ryskt artilleri på hög nivå.
Hur korkade är ryssarna, tror de på allt Putin lurar i dom?
Citera
2024-06-24, 12:50
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://youtu.be/t8xKEITF2HI?si=Lq2sJe3aq2BSMn8W
Vlad Solo och Margarita Simonyan diskuterar..

Helt jävla surrealistiskt, ser ut som man har tagit studion rakt av från en Bondfilm där den onde figuren ska hålla ett tal till sina onda medarbetare.

Begravningstämmningen går ju dessutom att ta på.
Citera
2024-06-24, 12:57
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Helt jävla surrealistiskt, ser ut som man har tagit studion rakt av från en Bondfilm där den onde figuren ska hålla ett tal till sina onda medarbetare.

Ryssen har tappat det helt, helt sjukt
Citera
2024-06-24, 12:57
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Jag förstår inte vad du försöker säga och misstänker att du själv inte gör det heller.

Hade Ukraina gått med på att inte tillhöra NATO så hade detta krig aldrig ägt rum. Väldigt enkelt.
Men att Ryssland ska diktera villkor för andra länder är ju inte neutralitet. Ungefär som att Putin på förhand blir president eftersom motståndarna är eliminerade. Dessutom bestämmer inte Ukraina att de ska gå med i NATO, det är NATO som avgör om man uppfyller kraven.
Citera
2024-06-24, 13:01
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Oj, oj, oj!
Det finns en mycket större bild som du inte verkar veta så mycket om.

I korthet handlar det om USAs krav på att bli den största och den enda stormakt som planeten har. USA har ingen moral, de har ingen förståelse och de bryter alla avtal och undertecknade överenskommelser.
Redan 2006 försökte CIA regimchange i Ukraina. Ungefär samtidigt pågår en undersökning om vad medborgarna vill - om de vill ha Nato eller inte.
De ville inte.
När alla dessa informationer kommer som inte är pro-USA och pro-Nato och pro-EU - så kan man inte dela en mening, eller något smått - men det finns folk som vet mycket. Och jag lyssnar. Och jag får tidpunkts fakta, vem som sagt vad fakta, vem som betalt och vems som är i skuld.
Själv hamnar jag att söka både i öst och väst och norr och söder. En president vet en sak, någon annan minister vet något annat - allting blir ett pussel där man försöker få med alla pusselbitarna.
Och då först kan man se bilden.
Fast när jag då äntligen fått det, så blir jag mött av okunnighetens moder.

Vilsen i pannkakan är rätt källa för dig.

https://youtu.be/RiytdVgG2oc?si=Crq3wjR4NUG5c66H

⚡️The world's first successful remote mining: at least 4 Russian ships were hit thanks to the SBU and their remote mining by Ukrainian Sea Baby drones, — WSJ

They planted more than 15 explosives weighing 180 kg on routes used exclusively by Russian military ships.

https://t.me/pilotblog/13137
Citera
2024-06-24, 13:02
Medlem
Citat:
Oj, oj, oj!
Det finns en mycket större bild som du inte verkar veta så mycket om.

I korthet handlar det om USAs krav på att bli den största och den enda stormakt som planeten har. USA har ingen moral, de har ingen förståelse och de bryter alla avtal och undertecknade överenskommelser.
Redan 2006 försökte CIA regimchange i Ukraina. Ungefär samtidigt pågår en undersökning om vad medborgarna vill - om de vill ha Nato eller inte.
De ville inte.
När alla dessa informationer kommer som inte är pro-USA och pro-Nato och pro-EU - så kan man inte dela en mening, eller något smått - men det finns folk som vet mycket. Och jag lyssnar. Och jag får tidpunkts fakta, vem som sagt vad fakta, vem som betalt och vems som är i skuld.
Själv hamnar jag att söka både i öst och väst och norr och söder. En president vet en sak, någon annan minister vet något annat - allting blir ett pussel där man försöker få med alla pusselbitarna.
Och då först kan man se bilden.
Fast när jag då äntligen fått det, så blir jag mött av okunnighetens moder.

Men du, istället för denna textmassa kanske du kan svara på den enkla lilla fråga som jag och andra undrar över: när och var gav FN Ryssland tillstånd att angripa Ukraina?

Du uppgav själv att Ryssland hade fått godkänt för angreppet, så du som uppger dig vara så kunnig kanske kan ta fram det beslutet och så kan vi diskutera resten sen. Ok?

Men en fråga till måste jag förresten ställa. Menar du att Ryssland har högre moral än USA? Två godkännanden av Ukrainas gränser och självständighet och ändå anser man inte att de gäller eftersom presidenten ändrat uppfattning. Är det exempel på hög moral?
Citera
2024-06-24, 13:02
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Uppenbarligen så har Ukraina (enl Ryssland) öppnat en ny front :

Russia tries to blame Ukraine for Dagestan attack
Russia has tried to link Ukraine to deadly attacks that killed at least 19 people in Russia's southern republic of Dagestan.

Dagestan's governor Sergei Melikov claimed in a video statement on Monday, without providing evidence, that the attacks might have been prepared from abroad. He also referenced what the Kremlin calls "the special military operation" in Ukraine.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-russia-putin-12541713

Slår skörden fel, så är Ukraina bakom.., ger korna sur mjölk, så ligger Ukraina bakom..

Putin's peace proposal remains in force after Ukraine's attack on Sevastopol, Peskov says

He added: "The investigation will determine whether the attack on Crimea and the terrorist attacks in Dagestan are in the same row."

What a clown 🤡

https://t.me/pilotblog/13138
Citera
2024-06-24, 13:10
Medlem
Citat:
Oj, oj, oj!...
.....

Fortfarande ingen förklaring till varför kyrkan i Zmijivka behövde bli sönderbombad?
Eller källor till dina skruvade utsvävningar...
Citera
2024-06-24, 13:11
Medlem
Citat:

Det sjuka är att de tycks vilja slå hårdare mot väst.
Ryssland klarar knappt av att föra kriget i Ukraina, skulle Nato bestämma sig så kommer de radera ut Rysslands offensiva förmåga. Kriget har skoningslöst exponerat kejsarens nya kläder.

Nu tror jag inte alls att Nato skulle kunna invadera och ta över Ryssland men det har de aldrig heller velat.
Däremot kan de slå ut allt flyg och luftvärn och sedan bomba rysarna till smulor i Ukraina.
Citera
2024-06-24, 13:12
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Har ryssen ens någon mental kapacitet till introspektion för att utvärdera vilken självförvållad katastrof som de åsamkat sig genom alla krigsförbrytelser, hotande med kärnvapen och lögner? Ryssen är hatad i princip hela världen.

Massmördaren Putin är jätteledsen och gråter över att Ryssland är helt ensamma. Ingen kommer att sträcka ut en hjälpande hand eller ge något till ryssarna, enligt tyrannen Putin. Vad hände med flashback-lögnen om att 90% av världens länder står bakom Rysslands folkmord och stöld av ukrainsk mark?

Putin complained Russia was on its own in the war.

Was his visit to North Korea not as successful as he wanted it to be, after all?

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1804871870962860292
Citera
2024-06-24, 13:17
Medlem
raskenss avatar
Ryssen tog dom svåraste förlusrerna på mycket länge i går. 1300bortskjurna ryssar

Illustrativ bild:

https://x.com/TheDeadDistrict/status/1805184229665325499
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in