Citat:
Ursprungligen postat av
mutemute123
Alltså va? Min kusin är som en syster för mig, de där är ju en jätte konstig sak att säga.
Du kan inte tänka att 2 barn saknar varandra och tycker om varandra. Du har inga barn va?
Så nu är Jacke helt plötsligt konflikträdd? det kan inte vara så att han blev berörd när han fick ta del av alla dokument från soc och fick en annan bild av situationen.
Vad väntar du på för kallelse? Om du tycker att tråden gått i graven så hoppas jag att du lämnar den och inte kommer tillbaka för du har inte rätten att säga ett ont ord om någon.
Att umgås med sina kusiner är inte bärande för att ha en okej uppväxt, det är ju positivt det ggr det är bra, men annars gör det ju ingen större skada alls om man inte har en kontakt.
Det lär säkert bli större slitningar om en förälder ogillar vilka ens barn vistas hos.
Dessutom märker barn när saker inte stämmer, vilket det finns åtskilliga exempel på när skilda föräldrar avskyr varandra.
Men i den frågan är det betydligt viktigare att ändå bita ihop.
Det verkar ju Chrippa och Julia göra, och det är ett viktigare fokus.
Det är nog få som skulle velat ha sitt barn hos värste ovännen.
Jocke beskriver ju även i podden att han bär på avundsjuka och en viss hämndlystnad.
Hur den ger sig i uttryck kan man bara fantisera om. Sådant vi har sett är bara en bråkdel, ingen vet hur det rör sig i ett sådant huvud.
Det både räcker och blir över.
Det är helt naturligt att inte låta ens barn vara hos fienden, som dessutom är hämndlysten.
Hur kan man inte förstå det?