2024-06-27, 04:13
Medlem
Dopys avatar
En person uppmärksammade mig på något intressant.
På en bild som Danjal la upp när dem attackerade cluee, en konversation emellan cluee, Jocke, chrippa, Danjal, och säkert fler, en grupp chatt, där kan man se att Jocke har skrivit
"Danjal, vi måste få in asap på en K10 deklaration vad Chrille tjänat på Youtube under 2023."
Chrippa har ju dock mer inkomster än enbart Youtube.

Så om Jocke hjälpt chrippa med deklarationen i flera år, men inte insett att man måste deklarera ALLT man tjänat så förstår jag varför både Jocke och Chrippa inte deklarerat korrekt
Citera
2024-06-27, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
På en bild som Danjal la upp när dem attackerade cluee, en konversation emellan cluee, Jocke, chrippa, Danjal, och säkert fler, en grupp chatt, där kan man se att Jocke har skrivit
"Danjal, vi måste få in asap på en K10 deklaration vad Chrille tjänat på Youtube under 2023."

Så om Jocke hjälpt chrippa med deklarationen i flera år, men inte insett att man måste deklarera ALLT man tjänat så förstår jag varför både Jocke och Chrippa inte deklarerat korrekt

Hur vet du att Jocke har deklarerat åt Chrippa i flera år?
Citera
2024-06-27, 06:43
Medlem
Citat:

Dom behövde städa.

Danjal råkade också avslöja att Jocke och Jonna ljugit för Skatteverket och försökt dra av barnkläder på ett företag som inte hade någon aktivitet. Ett företag som bara är tomt skal var hur Danjal beskrev det. Skatteverket och Danjal var for once överens.

Jocke och Jonna gömde 7 miljoner från Skatteverket. Näste man till rakning? Mr lämnarallastyrelseuppdrag? Lundell och Danjal har haft företagsförbindelser med Analyshasse.

Hur många miljoner har Jocke, Danjal, Analyshasse och Chrippa gömt undan. Skatteverket kommer garanterat gå igenom Anjos redovisning väldigt noga ifall dom får reda på att Danjal har varit där och rört runt.

Har det börjar dra ihop sig rättsligt med alla förtal, eller vet Chrippa för mycket om brott som sekten är inblandade i eller handlar Jockes desperata försök att ”försonas” om dokumentären?

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hur vet du att Jocke har deklarerat åt Chrippa i flera år?
Han säger det.

Trollfabriken kommer förmodligen sluta upp och säga att det inte är sant men det är det.

Är klippet borta så kan vi vara säkra på att fusket varit uppsåtligt.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-27 kl. 07:20.
Citera
2024-06-27, 07:19
Medlem
Citat:

Men, där ska du komma ihåg att Kräftan inte har ansökt om deklarationsombud och fått personen godkänd av Skatteverket.
Så en person kan ha "hjälpt till" hur mycket som helst och det spelar ingen roll i slutändan. Kräftan är helt ansvarig för att all information stämmer och även ansvarig för att rätta till uppgifterna om de inte.är korrekta. All inkomst från utlandet ska redovisas.
När skickades de smsen?

Finns en inspelning där Jocke konfronterar Kräftan i telefon gällande deklarationen, att Kräftan fortfarande inte lämnat in den som han skulle ha gjort för länge sedan. Jocke låter inte alls glad att Kräftan åter igen skiter i att hålla det han lovar.
Ett genuint samtal enligt mig.
Citera
2024-06-27, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vuxna ska alltid skydda sina barn.

Ja vi tänker väldigt olika.

Du ogillar att Chrippa har med lilltjejen på sociala medier, men du säger inget om att Jockes hela kanal handlar om deras barn?

Vad är skillnaden? Du kan inte tänka dig att Jockes barn som blir exponerade precis hela tiden tar skada?

Men de där har jag ju förklarat flera ggr varför jag tycker det blir en stor skillnad, backa några sidor så ser du.
Citera
2024-06-27, 08:10
Medlem
Citat:

Men hallå det är väl ändå Chrippas ansvar? Har han anmält att någon sköter hans deklaration?
Citera
2024-06-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Klart jag visste om det, det kan man inte ha missat ifall man försöker vara objektiv.

Anjo och Jocke har som en enad frånt försvarat och hängt ut Julia om vartannat.

Du är en död fisk, har ingen egen ståndpunkt i någonting. Jag hyllade aldrig Chrippa till skyarna, bunta inte ihop mig med döda fiskar. Du blev inte blindsided, du är en tänkande varelse och kan ta reda på lika mycket som alla andra, du väljer att någon bestämmer vad du tycker åt dig. Häktningspromemorian har varit ute i flera månader, numret som hackade hans youtube i ett halvår, numret som Jocke använder samma som han har haft i flera år, Julias FUP har varit offentlig i ett halvår.

För att du manipulerar alla saker han har sagt eller väljer att blunda när det går emot din agenda. Chrippa fick berättat för sig av Jocke att Linnea tog bort hans yt. Chrippa ropade inget om det under häktningsförhandlingen.

Jocke har ett telefonnummer som slutar på 41, precis som Linnea och jag vet också att Julia gjorde intrång på sitt ex snap och mejl. Har pratat med folk som vet om det och vad dom tror men allt i FUPen. 400Ben blev pressad att ladda upp en skärmdump här som han fick av Jocke. Jocke är känd för att Photoshopa skärmdumpar. Olika kanaler hackades olika dagar. Var det inte Jocke som sagt till Chrippa att det var ryska hackers?
Hur tog dom reda på det?

Du är partisk ifall du inte kunnat överväga andra alternativ än att det är Linnea tidigare.

Vilken dokumentär?

Alltså mår du bra? Eller har du tagit något som får dig skriva så konstigt? Och återigen så ljuger du om 400Ben, varför hittar du på saker om honom och försöker göra det till en trådsanning?
Citera
2024-06-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men de där har jag ju förklarat flera ggr varför jag tycker det blir en stor skillnad, backa några sidor så ser du.
Men det ena blir ju inte mer rätt för att en annan gör fel.
Det är ju isf fel av båda, även om det är på olika sätt.
Citera
2024-06-27, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det går fan inte hålla isär de siamesiska tvillingarna längre
Dom sista dagarna har varit så mycket skitsnack från dom/hen så allt blir egentligen bara tydligare om vad som pågår. Man skall inte tro ett ord om vad dom/hen säger.
Snack om "barnet" ger mig rysningar, och jag hoppas att Chrippa håller henne långt borta ifrån Norrköping. Ingen har ett naturligt sug efter att umgås med sina kusiner. Jacke är tyvärr konflikträdd, vilket Jocke utnyttjar på typiskt Jockevis
För mig går tråden i graven, för den har blivit schizofren. Jag sätter mig lugnt tillbaka och inväntar kallelsen när det är dags

Alltså va? Min kusin är som en syster för mig, de där är ju en jätte konstig sak att säga.
Du kan inte tänka att 2 barn saknar varandra och tycker om varandra. Du har inga barn va?
Så nu är Jacke helt plötsligt konflikträdd? det kan inte vara så att han blev berörd när han fick ta del av alla dokument från soc och fick en annan bild av situationen.
Vad väntar du på för kallelse? Om du tycker att tråden gått i graven så hoppas jag att du lämnar den och inte kommer tillbaka för du har inte rätten att säga ett ont ord om någon.
Citera
2024-06-27, 08:41
Medlem
Citat:
Alltså va? Min kusin är som en syster för mig, de där är ju en jätte konstig sak att säga.
Du kan inte tänka att 2 barn saknar varandra och tycker om varandra. Du har inga barn va?
Så nu är Jacke helt plötsligt konflikträdd? det kan inte vara så att han blev berörd när han fick ta del av alla dokument från soc och fick en annan bild av situationen.
Vad väntar du på för kallelse? Om du tycker att tråden gått i graven så hoppas jag att du lämnar den och inte kommer tillbaka för du har inte rätten att säga ett ont ord om någon.
Att umgås med sina kusiner är inte bärande för att ha en okej uppväxt, det är ju positivt det ggr det är bra, men annars gör det ju ingen större skada alls om man inte har en kontakt.

Det lär säkert bli större slitningar om en förälder ogillar vilka ens barn vistas hos.
Dessutom märker barn när saker inte stämmer, vilket det finns åtskilliga exempel på när skilda föräldrar avskyr varandra.
Men i den frågan är det betydligt viktigare att ändå bita ihop.
Det verkar ju Chrippa och Julia göra, och det är ett viktigare fokus.

Det är nog få som skulle velat ha sitt barn hos värste ovännen.
Jocke beskriver ju även i podden att han bär på avundsjuka och en viss hämndlystnad.
Hur den ger sig i uttryck kan man bara fantisera om. Sådant vi har sett är bara en bråkdel, ingen vet hur det rör sig i ett sådant huvud.
Det både räcker och blir över.

Det är helt naturligt att inte låta ens barn vara hos fienden, som dessutom är hämndlysten.

Hur kan man inte förstå det?
Citera
2024-06-27, 08:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är helt ointressant vad du har för relation med din kusin.
Jag har inte sett barnen uttala sig någonstans utan det är enbart vuxna som försöker föra deras talan.
C saknade helt säkert sin pappa 1000 ggr mer än hon saknade någon kusin när hon inte fick vara med honom, men det sket en viss typ i och försökte permanenta det genom att få henne LVU:ad för att hennes pappa var "olydig".
Det har aldrig handlat om barnet det här.
Citera
2024-06-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Att umgås med sina kusiner är inte bärande för att ha en okej uppväxt, det är ju positivt det ggr det är bra, men annars gör det ju ingen större skada alls om man inte har en kontakt.

Det lär säkert bli större slitningar om en förälder ogillar vilka ens barn vistas hos.
Dessutom märker barn när saker inte stämmer, vilket det finns åtskilliga exempel på när skilda föräldrar avskyr varandra.
Men i den frågan är det betydligt viktigare att ändå bita ihop.
Det verkar ju Chrippa och Julia göra, och det är ett viktigare fokus.

Det är nog få som skulle velat ha sitt barn hos värste ovännen.
Jocke beskriver ju även i podden att han bär på avundsjuka och en viss hämndlystnad.
Hur den ger sig i uttryck kan man bara fantisera om. Sådant vi har sett är bara en bråkdel, ingen vet hur det rör sig i ett sådant huvud.
Det både räcker och blir över.

Det är helt naturligt att inte låta ens barn vara hos fienden, som dessutom är hämndlysten.

Hur kan man inte förstå det?

Fast det är väl i den mening att han känt sig försummad och förskjuten av familjen sedan liten, och att det byggt upp en ilska inombords sedan dess och en oförståelse varför han av alla barnen blev behandlad på det sättet?

Eller menar du på något annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in