Citat:
Ursprungligen postat av
Pippipipparpippin
Jag skulle säga att ett bett kan bli aktuellt under "rätt" förutsättningar.
Som mindre och klenare än det som attakerar dig skulle jag säga att det viktiga är distansen och möjligheten till flykt. Då är bettet ett vapen som liger lågt prioriterat.
Dock kan det hända att en förövara låser fast dig och då kan bettet fungera för att få denne att släppa greppet.
Jag skulle nog satsa på att bita så hårt jag bara kan till dess att greppet släpps och då försöka slita mig. Får men dessutom en hand fri kan man med hjälp av bettet hålla fokuset på platsen du biter medan du för in dina fingrar i ögonen på förövaren och på så sätt kan ta dig därifrån.
Fly är ju klart det bästa om man kan göra det och det skulle jag rekommendera även för dom som kan slåss, för man vet aldrig hur långt motståndaren vill ta det. Men sen får vi tänka på är man klen så finns inte orken att fly heller. Ska man lägga sina krafter på att fly eller ska man satsa dom på ett någorlunda försvar där man kan försöka hålla avståndet till sin motståndare och försöka psykologisk visa motståndaren att det ingen ide. En vältränad person springer ju lätt ifatt en soffpotatis då lär soffpotatisen inte ha orken att ens kunna försvara sig.
Att bedöma vem som är soffpotatis är ju inte alltid lätt fören den visar hur den springer.
Men det du skrev sist lät ju bra, bita, fingrar i ögat komma loss och sen försöka fly.
Finns ju egentligen inte svart på vitt när det gäller slagsmål då alla är olika.