Citat:
Ursprungligen postat av
DunderBusen
Det är inte första gången folk använder uttrycket "go gubbe" och då ska man på något sätt vara en Svensson som vilken som helst.
Det är vad du hör,/inbillat dig, när jag hör "go gubbe" så tänker jag att det är en trevlig individ, om de sedan menar "go gubbe" som "Han e luuuugn!" eller som när jag talar om min far är irrelevant, det är en go gubbe!
Citat:
Men det jag menar är väl att någonstans måste man väl ändå se den här typen av klubbar för vad det är. Och det är inte på något sätt "synd" om dom heller.
"Den här typen av klubbar" - Berätta gärna för mig om "den här typen", har inte träffat på Oense, stött på någon från Bastards, har hittills aldrig stött på en klubb som snyftat om hur synd det är om dem. (varför det nu skulle vara det..)
Citat:
Dom skapar ju själva sitt rykte..
Man har västen på krogen, Man umgås med HA och man låter media gotta sig i rykten utan att dementera. Vill man inte beblanda sig med 1% världen och få rykten så lär inte det hända heller.
DE skapar ett rykte? Det är inte så att du läst i media om att de går på krogen med väst alt. att du sett dem på krogen med väst? (etablissemanget och fantasifoster skapar rykten!)
"Umgås med HA", du menar inte "umgås med människor som råkar vara medlemmar i HA"? (även om de enbart umgicks med HA som klubb i egenskap av klubb så förstår jag inte problemet)