2011-02-04, 01:22
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c00m3r
Pratade med en kille som var med i Oense nr jag var uppe p CCW. Han berttade att det ibland hnde att lite HA killar dk upp p fester och s. Trevliga killar sa han, som bara kom dit fr att de hade vgarna frbi trakten.

P honom lt det som Oense Mc bara var ett gng goa gubbar som gillar motorcyklar och att dricka l!

De r precis de jag menar! Sen att klubblokalen ligger p bra avstnd frn allt gr ju inte saken smre!
Citera
2011-02-04, 02:33
Medlem
DunderBusens avatar
Fan va alla ska vara "goa gubbar" d s fort man ska dementera. r det ngot slags bevis p att dom r fredliga och laglydiga? Folk ur BMC jag har trffat har ocks varit "goa gubbar". Vad det nu kan betyda... Kanske fr att JAG r en "go gubbe"?.

Goa gubbar hit och dit. Dom r vl som alla andra, Goa s lnge man inte jvlas med dom.
Det finns en viss attityd hos dom flesta SBM klubbar, S det s.
Citera
2011-02-04, 14:29
Medlem
Det var inte alls meningen att trampa p ngon m t! Man kan sklart vara yrkeskriminell och nd vara en "go gubbe"!

Men det jag frskte sga var att det intrycket jag fick (av ett samtal efter x antal pilsner) var att denna kille r ingen yrkeskriminell. Om han var det vet jag inte, men det var mitt intryck!

Sen om han skulle vara ngot helgon har jag svrt att tro! Det r vll som du sger "dom r vll som alla andra"
Citera
2011-02-04, 19:33
Medlem
DunderBusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c00m3r
Det var inte alls meningen att trampa p ngon m t! Man kan sklart vara yrkeskriminell och nd vara en "go gubbe"!

Men det jag frskte sga var att det intrycket jag fick (av ett samtal efter x antal pilsner) var att denna kille r ingen yrkeskriminell. Om han var det vet jag inte, men det var mitt intryck!

Sen om han skulle vara ngot helgon har jag svrt att tro! Det r vll som du sger "dom r vll som alla andra"

Jag frstr vad du menar. Och nej, Det va absolut ingen m t.
Men Det r inte frsta gngen folk anvnder uttrycket "go gubbe" och d ska man p ngot stt
vara en Svensson som vilken som helst. Och s kanske det r, Det r min vertygelse att det skert finns mnniskor i dom stora ocks som inte heller hller p med ngot lngre.

Men det jag menar r vl att ngonstans mste man vl nd se den hr typen av klubbar fr vad det r. Och det r inte p ngot stt "synd" om dom heller. Dom skapar ju sjlva sitt rykte..
Man har vsten p krogen, Man umgs med HA och man lter media gotta sig i rykten utan att dementera. Vill man inte beblanda sig med 1% vrlden och f rykten s lr inte det hnda heller.

Det finns massvis med exempel p klubbar och andra typer av intressefreningar osv dr man inte beteer sig p detta stt och gr det till ngon form av livsstil. Finns sklart undantag i det mesta och jag kanske har helt fel, Men det r min fulla vertygelse att det ser ut ungefr s.
Citera
2021-05-03, 02:32
Medlem
Celerons avatar
Ber om urskt ifall mnet r OT fr just den hr trden. Men det handlar i alla fall om Dalarna och mc-klubbar. Jo, gr lite "virtuella resor" ibland med hjlp av google street view. Denna gng i det bergslagen som ligger i Dalarna. Kom frbi byn Tuna-Hstberg dr det vid ett hus verkade frberedas till ngon slags fest. Sg sedan att det verkade vara vid ett slags klubbhus som tillhrde en klubb som kallade sig fr Resurrected Souls MC. S nu undrar jag bara vad detta r fr "gubbar" ??. Eller rttare sagt var r det fr slags klubb ??. Finns ju bde "vanliga" och de som kallas "en-procentare". Sedan kan man ocks vara en support-klubb till ngon mer vlknd klubb.

Eftersom jag vidare rent fysiskt bor i Vstra Gtaland och ej heller r mer n ytligt insatt i den hr "vrlden", s var det frsta gngen jag ngonsin sttt p just den hr klubben. S lite info vore kul.
Citera
2021-11-29, 09:23
Medlem
Resurrected Souls MC r en bra klubb, ker hoj och dricker l
Citera
2021-11-29, 18:24
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramadolen
Resurrected Souls MC r en bra klubb, ker hoj och dricker l
Inte samtidigt vl?
Det vore ju hgst obra!
Citera
2021-11-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Inte samtidigt vl?
Det vore ju hgst obra!

Nej sklart inte
Citera
2021-11-30, 13:37
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramadolen
Nej sklart inte
Bra dr!
Vanliga Svenssons ska hlla sig till lagarna.
Citera
2024-06-26, 02:03
Medlem
Vad hnde med han kurden Emrah Mestanoglu frn Sala? Frra ret va det skvaller om att han kom upp till Dalarna med 30 utlndska grabbar och hotade 4-5 styckna Bandidos medlemmar som han hamnade i beef med.. Har lite bekanta dr i Sala som vet vem den dr grabben r. Kriminell?
Citera
2024-06-26, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderBusen
Det r inte frsta gngen folk anvnder uttrycket "go gubbe" och d ska man p ngot stt vara en Svensson som vilken som helst.

Det r vad du hr,/inbillat dig, nr jag hr "go gubbe" s tnker jag att det r en trevlig individ, om de sedan menar "go gubbe" som "Han e luuuugn!" eller som nr jag talar om min far r irrelevant, det r en go gubbe!

Citat:
Men det jag menar r vl att ngonstans mste man vl nd se den hr typen av klubbar fr vad det r. Och det r inte p ngot stt "synd" om dom heller.

"Den hr typen av klubbar" - Bertta grna fr mig om "den hr typen", har inte trffat p Oense, sttt p ngon frn Bastards, har hittills aldrig sttt p en klubb som snyftat om hur synd det r om dem. (varfr det nu skulle vara det..)

Citat:
Dom skapar ju sjlva sitt rykte..
Man har vsten p krogen, Man umgs med HA och man lter media gotta sig i rykten utan att dementera. Vill man inte beblanda sig med 1% vrlden och f rykten s lr inte det hnda heller.

DE skapar ett rykte? Det r inte s att du lst i media om att de gr p krogen med vst alt. att du sett dem p krogen med vst? (etablissemanget och fantasifoster skapar rykten!)
"Umgs med HA", du menar inte "umgs med mnniskor som rkar vara medlemmar i HA"? (ven om de enbart umgicks med HA som klubb i egenskap av klubb s frstr jag inte problemet)
Citera
2024-07-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noozzii89
Vad hnde med han kurden Emrah Mestanoglu frn Sala? Frra ret va det skvaller om att han kom upp till Dalarna med 30 utlndska grabbar och hotade 4-5 styckna Bandidos medlemmar som han hamnade i beef med.. Har lite bekanta dr i Sala som vet vem den dr grabben r. Kriminell?
r frn Sala och den grabben har mycket med kontakter frn huvudstaden Stockholm som han kommer ifrn i grund o botten. Hotat folk hr i Sala med.. Emrah Mestanoglu ker nog in i kken snarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in