Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-04, 01:22
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c00m3r
Pratade med en kille som var med i Oense när jag var uppe på CCW. Han berättade att det ibland hände att lite HA killar dök upp på fester och så. Trevliga killar sa han, som bara kom dit för att de hade vägarna förbi trakten.

På honom lät det som Oense Mc bara var ett gäng goa gubbar som gillar motorcyklar och att dricka öl!

De är precis de jag menar! Sen att klubblokalen ligger på bra avstånd från allt gör ju inte saken sämre!
Citera
2011-02-04, 02:33
Medlem
DunderBusens avatar
Fan va alla ska vara "goa gubbar" då så fort man ska dementera. Är det något slags bevis på att dom är fredliga och laglydiga? Folk ur BMC jag har träffat har också varit "goa gubbar". Vad det nu kan betyda... Kanske för att JAG är en "go gubbe"?.

Goa gubbar hit och dit. Dom är väl som alla andra, Goa så länge man inte jävlas med dom.
Det finns en viss attityd hos dom flesta SBM klubbar, Så det så.
Citera
2011-02-04, 14:29
Medlem
Det var inte alls meningen att trampa på någon öm tå! Man kan såklart vara yrkeskriminell och ändå vara en "go gubbe"!

Men det jag försökte säga var att det intrycket jag fick (av ett samtal efter x antal pilsner) var att denna kille är ingen yrkeskriminell. Om han var det vet jag inte, men det var mitt intryck!

Sen om han skulle vara något helgon har jag svårt att tro! Det är väll som du säger "dom är väll som alla andra"
Citera
2011-02-04, 19:33
Medlem
DunderBusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c00m3r
Det var inte alls meningen att trampa på någon öm tå! Man kan såklart vara yrkeskriminell och ändå vara en "go gubbe"!

Men det jag försökte säga var att det intrycket jag fick (av ett samtal efter x antal pilsner) var att denna kille är ingen yrkeskriminell. Om han var det vet jag inte, men det var mitt intryck!

Sen om han skulle vara något helgon har jag svårt att tro! Det är väll som du säger "dom är väll som alla andra"

Jag förstår vad du menar. Och nej, Det va absolut ingen öm tå.
Men Det är inte första gången folk använder uttrycket "go gubbe" och då ska man på något sätt
vara en Svensson som vilken som helst. Och så kanske det är, Det är min övertygelse att det säkert finns människor i dom stora också som inte heller håller på med något längre.

Men det jag menar är väl att någonstans måste man väl ändå se den här typen av klubbar för vad det är. Och det är inte på något sätt "synd" om dom heller. Dom skapar ju själva sitt rykte..
Man har västen på krogen, Man umgås med HA och man låter media gotta sig i rykten utan att dementera. Vill man inte beblanda sig med 1% världen och få rykten så lär inte det hända heller.

Det finns massvis med exempel på klubbar och andra typer av intresseföreningar osv där man inte beteer sig på detta sätt och gör det till någon form av livsstil. Finns såklart undantag i det mesta och jag kanske har helt fel, Men det är min fulla övertygelse att det ser ut ungefär så.
Citera
2021-05-03, 02:32
Medlem
Celerons avatar
Ber om ursäkt ifall ämnet är OT för just den här tråden. Men det handlar i alla fall om Dalarna och mc-klubbar. Jo, gör lite "virtuella resor" ibland med hjälp av google street view. Denna gång i det bergslagen som ligger i Dalarna. Kom förbi byn Tuna-Hästberg där det vid ett hus verkade förberedas till någon slags fest. Såg sedan att det verkade vara vid ett slags klubbhus som tillhörde en klubb som kallade sig för Resurrected Souls MC. Så nu undrar jag bara vad detta är för "gubbar" ??. Eller rättare sagt var är det för slags klubb ??. Finns ju både "vanliga" och de som kallas "en-procentare". Sedan kan man också vara en support-klubb till någon mer välkänd klubb.

Eftersom jag vidare rent fysiskt bor i Västra Götaland och ej heller är mer än ytligt insatt i den här "världen", så var det första gången jag någonsin stött på just den här klubben. Så lite info vore kul.
Citera
2021-11-29, 09:23
Medlem
Resurrected Souls MC är en bra klubb, åker hoj och dricker öl
Citera
2021-11-29, 18:24
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramadolen
Resurrected Souls MC är en bra klubb, åker hoj och dricker öl
Inte samtidigt väl?
Det vore ju högst obra!
Citera
2021-11-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Inte samtidigt väl?
Det vore ju högst obra!

Nej såklart inte
Citera
2021-11-30, 13:37
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramadolen
Nej såklart inte
Bra där!
Vanliga Svenssons ska hålla sig till lagarna.
Citera
2024-06-26, 02:03
Medlem
Vad hände med han kurden Emrah Mestanoglu från Sala? Förra året va det skvaller om att han kom upp till Dalarna med 30 utländska grabbar och hotade 4-5 styckna Bandidos medlemmar som han hamnade i beef med.. Har lite bekanta där i Sala som vet vem den där grabben är. Kriminell?
Citera
2024-06-26, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderBusen
Det är inte första gången folk använder uttrycket "go gubbe" och då ska man på något sätt vara en Svensson som vilken som helst.

Det är vad du hör,/inbillat dig, när jag hör "go gubbe" så tänker jag att det är en trevlig individ, om de sedan menar "go gubbe" som "Han e luuuugn!" eller som när jag talar om min far är irrelevant, det är en go gubbe!

Citat:
Men det jag menar är väl att någonstans måste man väl ändå se den här typen av klubbar för vad det är. Och det är inte på något sätt "synd" om dom heller.

"Den här typen av klubbar" - Berätta gärna för mig om "den här typen", har inte träffat på Oense, stött på någon från Bastards, har hittills aldrig stött på en klubb som snyftat om hur synd det är om dem. (varför det nu skulle vara det..)

Citat:
Dom skapar ju själva sitt rykte..
Man har västen på krogen, Man umgås med HA och man låter media gotta sig i rykten utan att dementera. Vill man inte beblanda sig med 1% världen och få rykten så lär inte det hända heller.

DE skapar ett rykte? Det är inte så att du läst i media om att de går på krogen med väst alt. att du sett dem på krogen med väst? (etablissemanget och fantasifoster skapar rykten!)
"Umgås med HA", du menar inte "umgås med människor som råkar vara medlemmar i HA"? (även om de enbart umgicks med HA som klubb i egenskap av klubb så förstår jag inte problemet)
Citera
2024-07-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noozzii89
Vad hände med han kurden Emrah Mestanoglu från Sala? Förra året va det skvaller om att han kom upp till Dalarna med 30 utländska grabbar och hotade 4-5 styckna Bandidos medlemmar som han hamnade i beef med.. Har lite bekanta där i Sala som vet vem den där grabben är. Kriminell?
Är från Sala och den grabben har mycket med kontakter från huvudstaden Stockholm som han kommer ifrån i grund o botten. Hotat folk här i Sala med.. Emrah Mestanoglu åker nog in i kåken snarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in