2024-06-25, 14:04
Medlem
[quote=medea1|88684892]
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05

Men det har ju inte jag sagt. Jag säger ju tvärtom?
Ja den kommentaren var riktad mot mig av vår upplyste vän Karlsson05.
Citera
2024-06-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det finns inget som hindrar polisen från att skapa ett konto som heter lisa13 idag. Problemet, förutom att polisen inte kan använda en riktig 13-åring, uppstår när polisen börjar agera som Dumpen, det vill säga driver på och erbjuder sexuella tjänster mot betalning och liknande. Solklar brottsprovokation, vilket naturligtvis är och kommer att förbli otillåtet för polisen även vi för resonemangets skull tänker oss att försök till grooming skulle bli kriminaliserat.

Personligen så tror jag att Dumpen och dess anhängare skulle bli besvikna om de fick gehör för sitt så kallade mål. Gnäll om att "så få personer åtalas" skulle komma som ett brev på posten.

Det är tyvärr ett annat problem som jag nämnt tidigare i tråden

Nämligen att polis och rättsväsende behöver mer resurser så dom kan gripa och döma fler
Citera
2024-06-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vad vår vän Karlsson lider av lär vi aldrig få veta, men hoppas han får hjälp.

Jag försöker ju bara förklara det uppenbara
Men det är ju där era problem och störning sitter, ni tänker helt enkelt inte som vanliga människor.

Nu har det ju gått över 2 år och ni har ännu inte fattat att de flesta tycker att det är fel att möta upp en minderårig för att utföra en våldtäkt

Och på det så snyftar ni om vård och stöttning, men det går ju inte med några som uppenbarligen inte fattar

Men man får väl se det som en fördel att alla inser att ni är helt obotliga och helt saknar en självinsikt

Jag tänker mig att de flesta inser att det krävs extrema åtgärder för att få stopp på er
Citera
2024-06-25, 17:53
Medlem
Citat:
Jag försöker ju bara förklara det uppenbara
Men det är ju där era problem och störning sitter, ni tänker helt enkelt inte som vanliga människor.

Nu har det ju gått över 2 år och ni har ännu inte fattat att de flesta tycker att det är fel att möta upp en minderårig för att utföra en våldtäkt

Och på det så snyftar ni om vård och stöttning, men det går ju inte med några som uppenbarligen inte fattar

Men man får väl se det som en fördel att alla inser att ni är helt obotliga och helt saknar en självinsikt

Jag tänker mig att de flesta inser att det krävs extrema åtgärder för att få stopp på er
Varför vidtar du inte dessa extrema åtgärder då? Att sitta här på fb som en självproklamerad profet för den "vanliga människan" och hens åsikter ger inga andra resultat än rejäla gapflabb. Att utrota alla som misstänks för något, tycker annorlunda ännä du och göra deras familjer till fritt vilt är din våta dröm gällande samhällsordning.
Det är människor som du som gör att riktiga människor vuxna som barn, inte kan vara trygga på våra gator utan rädsla för en skottsalva från någon tonåring utan verklighetsförankring som vill ha snabba cash till någon jävla keps
Citera
2024-06-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Varför vidtar du inte dessa extrema åtgärder då? Att sitta här på fb som en självproklamerad profet för den "vanliga människan" och hens åsikter ger inga andra resultat än rejäla gapflabb. Att utrota alla som misstänks för något, tycker annorlunda ännä du och göra deras familjer till fritt vilt är din våta dröm gällande samhällsordning.
Det är människor som du som gör att riktiga människor vuxna som barn, inte kan vara trygga på våra gator utan rädsla för en skottsalva från någon tonåring utan verklighetsförankring som vill ha snabba cash till någon jävla keps

Ni menade jag givetvis extrema förändringar av lagar, dvs brottsprovokation

Jag tror även att ni ligger något lägre i ranking än dem, ang människovärde
Gansterbarnen har ju trots allt själva valt att bli gangsters och de ger ju sig mest på varandra.
Citera
2024-06-25, 18:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det ni inte fattar är att de flesta ser dem som våldtäktmän, då de dyker upp på plats med en förhoppning av att få ligga med en minderårig.

Att försöka förflytta fokusen till att det bara är fantasier, inget riktigt barn, de kanske hade ångrat sig och sagt nej m.m

Betyder inget för vanligt folk, då de dök upp på avtalad plats för att träffa barnet.

Det säger allt och räcker gott för vanligt folk.
Just det här att Gäddorna kommer till mötesplatsen gör det mycket svårt att inte se allvaret i det hela.
Det går liksom inte att förminska eller bortförklaras.
Citera
2024-06-25, 18:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja alla familjer blir tyvärr drabbade när de råkar att leva ihop med en våldtäktsman. Men man kan givetvis inte låta en våldtäktsman gå fri bara för att hans anhöriga kommer att må dåligt
Problemet är, att man inte kan veta om denne är en våldtäktsman, kanske aldrig gör en våldtäkt utan Dumpen medverkan, då har man straffat- skadat en familj i helt i onödan.

Är ju lite som att en civil polisbil åker bakom och pressar på, och sedan haffar. Visst denne åkte för fort men ville denne verkligen bryta mot lagen?
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-06-25 kl. 18:47.
Citera
2024-06-25, 18:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Problemet är, att man inte kan veta om denne är en våldtäktsman, kanske aldrig gör en våldtäkt utan Dumpen medverkan, då har man straffat- skadat en familj i helt i onödan.
Gäddan har tid på sej att avboka träffen.
Fundera ett tag och komma på bättre tankar.
Men det gör inte gäddan.
Gäddan väljer att ta sej till mötesplatsen.
Vilket vanligt folk tycker är mycket allvarligt och inte går att ursäkta.
Citera
2024-06-25, 18:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Är ju lite som att en civil polisbil åker bakom och pressar på, och sedan haffar. Visst denne åkte för fort men ville denne verkligen bryta mot lagen?
Om en bil pressar på så brukar jag hålla hastigheten och låta den köra om. Enkelt.
Jag överskrider inte hastigheten för att sen skylla på någon annan.
Det funkar inte så.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-06-25 kl. 19:09.
Citera
2024-06-25, 20:41
Medlem
Citat:

Nej det finns inga förmildrande omständigheter
Kommer man för att möta upp någon som man tror är 14 år, så är det helt fastställt vad det är för människa
Citera
2024-06-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Just det här att Gäddorna kommer till mötesplatsen gör det mycket svårt att inte se allvaret i det hela.
Det går liksom inte att förminska eller bortförklaras.

Ja det är helt uppenbart varför de är där, så inte lite pinsamt att sitta och snyfta om att de kanske bara ville prata.
Tror man det så går verkligen inte hissen ända upp
Citera
2024-06-26, 03:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om en bil pressar på så brukar jag hålla hastigheten och låta den köra om. Enkelt.
Jag överskrider inte hastigheten för att sen skylla på någon annan.
Det funkar inte så.
Jag vet ju att du är exemplarisk, de flesta är i mellanläge men inte onda för det.

Om bilen kör 1 meter bakom och inte kör om, just för att de vill fånga en brottslig, så som liknande Dumpen gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in