2024-06-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är väl minst 2 år sedan du berättade om din gädda.
Jag tror inte att han och familjen är lika uppmärksammad och jagad idag som kanske då.
Folk glömmer med tiden och går vidare med sina egna liv.
Ingen funderar över gäddor som hängdes ut för några år sedan.
Har nog bedarrat, men slut är det absolut inte. Med det sagt så tror jag du har rätt i att den stora "vågen" av smädan gör över med tiden.
Citera
2024-06-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Vet inte om jag förstår riktigt. Vi talar ju om de anhöriga inte gäddorna. Att gäddorna inte stöttas förstår jag. Det kom ju inte m dumpen. Gubbar som ger sig på barn har väl i alla tider föraktats i samhället.
Att anhängare till Sara som du säger skulle ge sig på gäddornas barn låter ju väldigt märkligt. Låter överhuvudtaget märkligt att ngn skulle mordhota ett barn vars pappa försöker våldta barn. Stådjer man dumpen brukar man väl i allmänhet göra det för att man vill skydda barn. Låter konstigt.
I detta fall riktades hoten mot en adress. Hoten är garanterat riktade mot gäddan, men drabbar även omgivning.
Citera
2024-06-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeopoldAugustus
Sjukt tråkigt det som hände din dotter! Ännu tråkigare att Polisen inte lyckades ta fast människan(orna) som skickat sextrakasserier till din dotter, även om där fanns identitet bakom kontona och allt?

Du har säkerligen en gedigen, känslomässig, genuin och jobbig story av dina egna erfarenheter. Det kan ibland vara en jättebra styrka till att se klart, eller också att du kanske blivit "förblindad av hat" med brist på bättre ord. Vad mina funderingar är har jag tydligt skrivit i mina inlägg.
Du verkar bestämd om vad du tror och tycker utan hänsyn. Det får respekteras och stå så.

Det är liksom det här som är grejen. Min dotter är inte på något vis mer drabbad än ngn annan. Vi är inte mindre negligerade av polisen. Det här händer alla tjejer i den här åldern. Min dotter är dessutom mindre drabbad än de flesta eftersom vi bara är hemma i Sverige på loven. Där jag bor nu tas sånt här väldigt allvarligt. Händer inte.
Jag är på intet vis förblindad av hat pga hur nätet ser ut för min dotter som kan säga ifrån. Jag vill bara att det ska finnas ett samhälle där utsatta barn inte ska bli utnyttjade o skadade - framför allt inte sexuellt. sett vad det gör med en familj.
Citera
2024-06-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Du skriver klockrent. Det finns bara någon enstaka ex fru till en gädda I Göteborg som allierade sig med dumpen. Det finns inga gäddfamiljer som vill eller vågar kontakta dumpen. Som dom anhöriga till gäddfamiljer får lida efter en uthängning. Dom lämnas bara där ensamma, med ett genuint helvete. Det finns inga proportioner i en påhittad 14-åring och en gäddfru med barn som många ggr måste flytta från staden dom bor i . Men det känns meningslöst här på flashback att säga det. Man ska tydligen bara ha en åsikt.

Googlade precis fram den här videon. Vet att just dumpen inte anses som trovärdig källa här men känns ju ändå inte som hon är en av alla anhöriga. Som sagts innan här tror jag det är enklare för dem som lämnar sin partner. Låttare att identifiera mig med dem då jag själv inte skulle stanna en minut med ngn som bedrog mig o inte en sekund med ngon som dessutom tänder på barn.

https://dumpen.se/2023/02/17/livet-efter-maken-hamnat-dumpen/
Citera
2024-06-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är snarare så att behovet av att rikta strålkastarljuset och varna allmänheten för en gädda är större än att kanske eventuellt riskera att anhöriga får det lite jobbigt en period

Jag förstår vad du vill säga och det tycks vara fint om man tittar i det ytliga. Men Det är fortfarande "om och men" och spekulationer till ens egna förhoppningar för något som inte alls ha gjorts, som jag tidigare skrivit.
Du kanske tänker att det är goda gärningar. Tittat närmare ser man dock vilka som fått lida på riktigt som en slags motsatt effekt. Singnalerar detta inte en gnutta ironi? Om jag ska köra en rad "whataboutism" gällande argumentet att "varna för allmänheten" för saker som inte är bevisat (enligt svenska rättväsen), så går det att lägga till exempelvis: människor som misstänks för djurplågeri, rånare, kvinnomisshandlare, knarklangare, skattefuskare, red-flagskillar på Tinder, barnmisshandlare m.m. Dessa hemskheter, kan du säga, är inte lika kraftiga som att förgripa sig på ett barn. Men som flera gånger nämnt så är kontexten också hur långt är det okej att gå för att "varna allmänheten" för något som inte skett?
Dessutom genom att hävda att det är mer värt att "varna allmänehten" för något som inte begåtts än att "riskera att anhöriga får det lite jobbigt en period".....Är det inte ett tydligt förminskande av familjens lidande? Vi pratar om medmänsklighet, lidande kontra fiktivt barns lidande exempelvis.

Citat:
Och om dispens fiskare hade struntat i dom så riskerar gäddan få tag i ett riktigt barn

Jag har besvarat detta flera gånger tidigare.
En jättebra affärsidé som Dumpen hade kunnat göra, som också faller inom ramarna för svensk medieetik, skulle vara att de söker efter riktiga barn som fått könsbilder och sextrakasserier skickat till sig. Genom grävande journalistik och hederlig medieetik hade de kunnat ta fram vilka människor som skickat hemskheter till riktiga barn och därmed kunna skicka allt material till Polis för åtalan. Därmed hade den personen aldrig kunnat "gå hela vägen".

Citat:
Som jag förstått det så får de närmast anhöriga erbjudande om stöd redan innan publiceringen iomed att dom blir kontaktade efter konfrontationen ägt rum

Och är det så att de närmast anhöriga vägrar ta emot hjälp så kan int dumpen göra så mkt mer, då har dumpen gjort vad dom kunnat

Som du förstått det. Hur mycket vet vi vanliga människor att det stämmer, än att man tvingas förlita sig på antaganden från Dumpen, som bevisligen inte följer hederlig medieetik? Om de var öppna vilka gäddors familjer fått stöd hade andra kritiker eller medier kunnat stämma av med familjerna. Stämmer saker o ting är det bara en win för Dumpen att få kritiker att hålla käften.

Det är väl lite cyniskt att välja att tro att Dumpen inte kan "göra så mycket mer" och "gjort vad dom kunnat" ?
Citera
2024-06-24, 21:51
Avstängd
Citat:
Jag förstår vad du vill säga och det tycks vara fint om man tittar i det ytliga. Men Det är fortfarande "om och men" och spekulationer till ens egna förhoppningar för något som inte alls ha gjorts, som jag tidigare skrivit.
Du kanske tänker att det är goda gärningar. Tittat närmare ser man dock vilka som fått lida på riktigt som en slags motsatt effekt. Singnalerar detta inte en gnutta ironi? Om jag ska köra en rad "whataboutism" gällande argumentet att "varna för allmänheten" för saker som inte är bevisat (enligt svenska rättväsen), så går det att lägga till exempelvis: människor som misstänks för djurplågeri, rånare, kvinnomisshandlare, knarklangare, skattefuskare, red-flagskillar på Tinder, barnmisshandlare m.m. Dessa hemskheter, kan du säga, är inte lika kraftiga som att förgripa sig på ett barn. Men som flera gånger nämnt så är kontexten också hur långt är det okej att gå för att "varna allmänheten" för något som inte skett?
Dessutom genom att hävda att det är mer värt att "varna allmänehten" för något som inte begåtts än att "riskera att anhöriga får det lite jobbigt en period".....Är det inte ett tydligt förminskande av familjens lidande? Vi pratar om medmänsklighet, lidande kontra fiktivt barns lidande exempelvis.

En jättebra affärsidé som Dumpen hade kunnat göra, som också faller inom ramarna för svensk medieetik, skulle vara att de söker efter riktiga barn som fått könsbilder och sextrakasserier skickat till sig. Genom grävande journalistik och hederlig medieetik hade de kunnat ta fram vilka människor som skickat hemskheter till riktiga barn och därmed kunna skicka allt material till Polis för åtalan. Därmed hade den personen aldrig kunnat "gå hela vägen".

Som du förstått det. Hur mycket vet vi vanliga människor att det stämmer, än att man tvingas förlita sig på antaganden från Dumpen, som bevisligen inte följer hederlig medieetik? Om de var öppna vilka gäddors familjer fått stöd hade andra kritiker eller medier kunnat stämma av med familjerna. Stämmer saker o ting är det bara en win för Dumpen att få kritiker att hålla käften.

Det är väl lite cyniskt att välja att tro att Dumpen inte kan "göra så mycket mer" och "gjort vad dom kunnat" ?

Kan du sluta med ditt snömos tack!
Givetvis måste dumpen få in pengar för att kunna fortsätta med sitt jobb, det fattar t.o.m en åsna

Så nej att skicka allt till polisen eller att inte hänga ut dem är inget alternativ

De behöver heller inte stötta några anhöriga, utan det gör de enbart pga god vilja.

Eller du kanske tänker dig att polisen har samtal och stöttar familjer i månader när någon har dömt till fängelse för våldtäkt?

Och som jag skrev innan så dyker de upp fysiskt med en förhoppning att få utföra något som räknas som våldtäkt av barn

Vad är det som är oklart?
Citera
2024-06-24, 22:13
Medlem
Citat:

Om du vill starta en verksamhet liknande dumpen för att jobba mot djurplågare, kvinnomisshandlare, knarklangare, skattefuskare osv så är du naturligtvis välkommen att göra det, dumpen har valt att jobba mot människor som söker sexuell kontakt med barn

Det är som att säga till Barncancerfonden att dom inte hjälper vuxna med cancer, eller djurskyddsföreningen att dom inte hjälper människor osv...

Citat:

Och då bortser du helt från att dumpen vill att gäddor ska kunna dömas INNAN ett barn har fallit offer för deras handlingar

Citat:

Problemet är att dumpens kritiker kommer bara hitta något annat att haka upp sig på om dom skulle vara öppna med vilka familjer som fått stöd och hur menar du att man ska visa upp vilka som fått stöd utan att lämna ut dom anhöriga ytterligare? Dumpen har ju aktivt valt att lämna dom anhöriga utanför just för att dom inte ska utstå mer skada än vad gäddan redan orsakat, ska dom då börja skriva om att en viss gäddas fru och 2 barn har fått si o så många samtal för att kunna gå vidare?
Det är dom int så sugna på

Citat:

Men om dumpen erbjuder hjälp och dom vägrar ta emot den så kan ju int dumpen göra så mkt mer
Citera
2024-06-24, 22:18
Medlem
[quote=LeopoldAugustus|88679841]Jag förstår vad du vill säga och det tycks vara fint om man tittar i det ytliga. Men Det är fortfarande "om och men" och spekulationer till ens egna förhoppningar för något som inte alls ha gjorts, som jag tidigare skrivit.

Så tycker du att man behöver ett riktigt offer som dessutom ska ha ha kunna bevisat i rätten att hon/han är våldtagen?
Och du tror att de flesta anhöriga hellre lever med dessa män än går genom sorgen att veta detta om dem.
Angående de exempel du tar upp, ovan, på andra brott, skyddar man ju barnmisshandlares barn genom att inte låta barn träffa dessa pappor utan att det behöver bevisas i rättegång. Samma sak gäller djurmisshandlares djur. Kvinnomisshandlares fruar o barn kan sättas i skyddat boende utan vunnen rättegång.
När det gäller pedofiler behöver ju oidentifierbara barn skyddas.

Polisen har inte resurser till det här - det blir nästan aldrig åtal i de fallen o ännu mer sällan att man blir dömd.
Senast redigerad av medea1 2024-06-24 kl. 22:29.
Citera
2024-06-25, 04:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Backa upp dina påståenden med fakta så kanske någon tror dig någon gång.
Det är fakta han skriver, men du tror inte på det, vill du ha ett underskrivet papper på allt han hävdar? Kom gärna med bevis på att familjer inte blir drabbade, säkert är graden av drabbade varierande, dock är det troligt att en del blir mycket mycket drabbade.
Citera
2024-06-25, 06:52
Medlem
[quote=medea1|88680398]
Citat:

Så tycker du att man behöver ett riktigt offer som dessutom ska ha ha kunna bevisat i rätten att hon/han är våldtagen?
Och du tror att de flesta anhöriga hellre lever med dessa män än går genom sorgen att veta detta om dem.
Angående de exempel du tar upp, ovan, på andra brott, skyddar man ju barnmisshandlares barn genom att inte låta barn träffa dessa pappor utan att det behöver bevisas i rättegång. Samma sak gäller djurmisshandlares djur. Kvinnomisshandlares fruar o barn kan sättas i skyddat boende utan vunnen rättegång.
När det gäller pedofiler behöver ju oidentifierbara barn skyddas.

Polisen har inte resurser till det här - det blir nästan aldrig åtal i de fallen o ännu mer sällan att man blir dömd.
Du sätter ord på mina åsikter.
Citera
2024-06-25, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är fakta han skriver, men du tror inte på det, vill du ha ett underskrivet papper på allt han hävdar? Kom gärna med bevis på att familjer inte blir drabbade, säkert är graden av drabbade varierande, dock är det troligt att en del blir mycket mycket drabbade.

Ja alla familjer blir tyvärr drabbade när de råkar att leva ihop med en våldtäksman.
Men man kan givetvis inte låta en våldtäksman gå fri bara för att hans anhöriga kommer att må dåligt
Citera
2024-06-25, 09:46
Avstängd
[quote=Ovetade|88682649]
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Du sätter ord på mina åsikter.

Härligt att ha åsikten att en våldtäksman ska gå fri bara för att han misslyckades med våldtäkten.
Riktigt manligt och medmänskligt att ha den åsikten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in