Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
För det går inte. Det lilla experimentet med ett bord är bara skrattretande. Bilderna som visar berg som skulle vara långt under horisonten har avslöjats, de flesta i alla fall, och vad FE:erna inte vill diskutera är att på några av dessa bilder kan man se att högre berg längre bak ser lägre ut. än de i förgrunden. Vad tror du att det kommer ifrån?
Varför fokuserar du inte på avstånden söder om ekvatorn? Det har bevisats bortom allt tvivel att de omöjligt kan hålla med en platt jord. Jag såg Witsit i diskussion med professor Dave. Ett av hans argument var att han kände många piloter som säger att jorden är platt. När han blev pressad om södra korset försökte han förklara det med magnetisk deklination. Det är samma sak som att säga att jag inte har en aning, men jag måste säga något. David Weiss försökte samma argument, och då undrar jag om du inser hur dumt det är?
Det Clay skrev om vilka auktoriteter som ljuger är nog inte för att göra sig själv rolig. Det är högst relevant. Vilka är de myndigheter som lyckas dölja sanningen för hela världens befolkning. Är det så svårt att förstå hur absurt detta är?
Visade inte han med näckrosorna att det går? Var väl inget bord involverat där?
Du förstår inte hur ett högre berg kan tyckas stå lägre än ett lägre berg som står närmare dig? Perspektiv?
Avstånden kanske inte går ihop med
en tolkning av en karta över en teoretiskt platt jord. Och?
Varför skulle magnetisk deklination
inte kunna vara en del av förklaringen? Är "boll rund" där ditt intellekt tar slut?
Nej, det Clay på sitt lustiga sätt försökte belysa är inte nödvändigtvis hur en sådan här lögn skulle behöva organiseras. Om någon tror att jorden är en boll, så tolkar de världen som att det vore en boll. Inte helt olikt du själv. Jag tror inte att du döljer jordens sanna form för att du inte är kapabel att gå utanför "boll rund" i ditt tänk. Myndigheter som skulle behöva vara med på lögnen är väl NASA och andra rymdorganisationer, och inte ens då kräver det att alla skulle vara med på det. Astronauterna? Absolut. Någon som sitter och läser av data på en skärm? Nej. Någon som bygger en raket som de tror åker till månen? Nej. Och så vidare... Att du tycker det är absurt visar ju bara hur smått du tänker, hur begränsad du är. Men det är klart, när "boll rund" är din ribba så är det föga förvånande. Kanske dags att du skärper till dig lite?