2023-11-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljkvarg2.0
Visst är det intressant att våtmarksaktivisterna som alltid dyker upp på motorvägar, stora event mm lyckas missa pride. Pride är ju det perfekta evenemanget att yttra deras budskap på och det hade troligtvis accepterats på helt andra nivåer jämfört med deras vanliga tillvägagångssätt.

Pridetåget brukar väl promenera?
Citera
2023-12-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Pridetåget brukar väl promenera?

Det används ju motorfordon i tåget också. Stora lastbilar och bussar som krypkör genom hela staden, vilket mig veterligen drar mer bränsle än om man kör i höga hastigheter.

Det jag menade med första inlägget var att deras budskap uppmärksammas och uppskattas mer av en räd på festivalen än blockader av trafikleder.

I övrigt håller jag med dig, majoriteten promenerar.
Citera
2023-12-01, 18:12
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Pride är som en fest och bögar/lesbiska/trans etc har kul, klär ut sig och super. Att hata pride gör att man ställer sig på muslimernas sida, de som tycker att att bögar ska få halsen avskuren. Så behåll pride för allt i världen- Musslorna ska få veta att de inte hör hemma i väst.

Motsägelsen mellan politikers vurm för HBTQ-rörelsen, kontra deras vurm för muslimer, visar dock att de inte förstår hur inkompatibla dessa grupper är gentemot varandra.
Citera
2024-06-20, 15:07
Medlem
Geomeisters avatar
Här kommer vad några på stan tycker om Pride: https://www.youtube.com/watch?v=4rJD-1UjTvc
Citera
2024-06-25, 01:44
Bannlyst
Varför får heterosexuella ingen egen flagga, tåg och parad?
Citera
2024-06-25, 11:12
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Varför får heterosexuella ingen egen flagga, tåg och parad?
Det är bara till att skapa en flagga och ordna en parad.
Citera
2024-06-25, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är bara till att skapa en flagga och ordna en parad.
Det ska jag göra! Förslag på hur flaggan kan se ut?

Jag hade aldrig vågat gå Pride-paraden, om det nu var aktuellt, kan ju komma twrrorister och skit och göra läskiga saker
Citera
2024-06-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasHans
Hoppas det är rätt forumdel och inte ämnet finns.

Har funderat ett tag på det här med Pride nu när det är på tapeten. Här är ett scenario:
Ponera att jag pga. av all flaggning och manifestering kring Pride upplever mig som kränkt.
Ponera att "Olle" känner sig kränkt av att inte flaggning och manifestering sker och känner sig kränkt.

Det jag funderat på är vems upplevelse av att ha blivit kränkt är mest rätt?

Blir det automatiskt så att "Olles" upplevelse blir mest rätt eftersom han har ett mer inkluderande synsätt?
Jag har egentligen ingen uppfattning eftersom jag aldrig vari på Pride och kommer nog inte att gå dit heller.

Jag har iofs en rätt nära kompis som nog kan räknas in i HBTQ-fållan men hon skulle aldrig ta med mig dit eftersom hon ogillar Pride.
Citera
2024-06-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Motsägelsen mellan politikers vurm för HBTQ-rörelsen, kontra deras vurm för muslimer, visar dock att de inte förstår hur inkompatibla dessa grupper är gentemot varandra.
Nej precis. Det är hyckleri.
Citera
2024-06-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Här kommer vad några på stan tycker om Pride: https://www.youtube.com/watch?v=4rJD-1UjTvc
Jag tittade bara fram till neger två men det var ju religiösa människor som kom till tals, bara så långt.
Citera
2024-06-29, 19:33
Medlem
Synd att dom inte anordnar några pridefestivaler i våra invandrartäta förorter...
Citera
2024-06-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Synd att dom inte anordnar några pridefestivaler i våra invandrartäta förorter...
Ja, eller i skogen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in