Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-24, 14:46
Medlem
Muslimfittas avatar
Här verkar det vara någon med lite insyn som skvallrar.
https://www.reddit.com/r/sweden/comm...nom_3_%C3%A5r/

Det rapporteras även från MSM att det går åt helvete för företaget.
https://www.dn.se/ekonomi/coops-kris...arje-forening/

Min egen upplevelse är att jag körde förbi butikerna i mitt område häromdagen och på Willys parkering var det näst intill fullt med parkerade bilar, på Coops var det helt tomt, trots att de också hade öppet.

Själv slutade jag handla där helt och hållet när de bojkottade israeliska varor och stödde Ship to Gaza. Jag fick även hela min familj och släkt att göra samma sak.

Go woke go broke.

Kommer COOP att gå i konkurs om 2-3 år? Hur går det för COOP på era orter?
Senast redigerad av Muslimfitta 2024-06-24 kl. 14:49.
Citera
2024-06-24, 14:49
Reddit och en låst artikel ger inte mycket insikt. Kan du citera artikeln?
Citera
2024-06-24, 14:51
Medlem
Reverend.Camdens avatar
I stora Coop-butiker ekar det mellan hyllorna och gjort så många år enligt min uppfattning.
De måste ha extremt dåliga upphandlare och sämst marknadsföring.
Citera
2024-06-24, 14:55
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Här verkar det vara någon med lite insyn som skvallrar.
https://www.reddit.com/r/sweden/comm...nom_3_%C3%A5r/

Det rapporteras även från MSM att det går åt helvete för företaget.
https://www.dn.se/ekonomi/coops-kris...arje-forening/

Min egen upplevelse är att jag körde förbi butikerna i mitt område häromdagen och på Willys parkering var det näst intill fullt med parkerade bilar, på Coops var det helt tomt, trots att de också hade öppet.

Själv slutade jag handla där helt och hållet när de bojkottade israeliska varor och stödde Ship to Gaza. Jag fick även hela min familj och släkt att göra samma sak.

Go woke go broke.

Kommer COOP att gå i konkurs om 2-3 år? Hur går det för COOP på era orter?
Känner igen det du skriver. På orten där vi bor så är det en ICA och en Coop vägg i vägg.
ICA-butiken är fullknökad med folk samtidigt som det ekar tomt inne på Coop och personalen där sitter och rullar tummar i kassorna.
Så har det varit i mååånga år här men konstigt nog så har Coop-butiken ändå lyckats överleva av nån konstig anledning. Är förvånad att inte konkursen kommit för flera år sedan.
Citera
2024-06-24, 14:59
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Reddit och en låst artikel ger inte mycket insikt. Kan du citera artikeln?
"Hugin dammsugare, Lumalampor, Gislaved däck, Eve-smör – och Gustavsbergsporslin till söndagsmiddagarna. Allt ägdes av konsumentkooperationen. Efter ekonomiska kriser såldes bolagen och alla Domusvaruhus. Man skulle satsa på kärnan – butiksrörelsen. Men bara mellan 1988 och 1998 landade de samlade förlusterna i butiksrörelsen på runt 15 miljarder kronor, enligt beräkningar från författarna Björn Edsta och Nils Eric Näslund i boken ”Sista striden för Coop”.

Nu ägs alla 820 butiker av de 26 föreningarna – av Coopmedlemmarna. Moderbolaget Coop Sverige är i princip en distributör med Kooperativa förbundet en nivå upp – där föreningarna befolkar styrelsen. Det finns inga stora pengar där.

– Vi lämnade tillbaka 1,8 miljarder kronor till medlemmarna under 2023 med våra medlemspriser och medlemsbonus, säger Leif Linde, som trycker på att det ser olika ut i olika föreningar. Coop Nord går exempelvis med vinst och satsar på nya Stora Coop-butiker."

är en jävla lång artikel men det står i princip bara att de förlorar massor med pengar.
Citera
2024-06-24, 15:00
Medlem
holmiums avatar
SAP och LO har alltid hållit COOP under armarna. Socialdemokratiska kommunpolitiker har givit samma COOP företräde till dom bästa affärslägen osv. Korruption och särbehandling deluxe, buksvågrarna inom "folkrörelsesverige" ställer nog upp om det skulle krisa..
Citera
2024-06-24, 15:02
Medlem
NyaHenriksss avatar
Min lokala coop är ökänd för att försöka sälja utgångna varor. Jag lämnar gamla varor till personalen på var o varannat besök.
Sånt händer aldrig på ica.
Så jag är inte förvånad att det går dåligt för coop.
Citera
2024-06-24, 15:05
Medlem
MinterSplinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
I stora Coop-butiker ekar det mellan hyllorna och gjort så många år enligt min uppfattning.
De måste ha extremt dåliga upphandlare och sämst marknadsföring.

De håller för tillfället på med att byta leveranser från nya huvudlagret, vilket strular.
Enligt min syster som jobbar på Coop.
Citera
2024-06-24, 15:20
Medlem
Också: vem/vilka var politikerna (och vilka pushadd dessa politrukor) nu igen som gjorde att butiker som.COOP inte fick/kunde ha en enkel reservplan/eller uppenbarligen minst försvårade det rejält för butiker att ens ta emot kunder, kunna ha öppet och ta betalt med kontant när deras kassasystem var hackade?!

Var det förra året eller året innan, oavsett inte allt så länge sen som hela coopkedjan tvingades ha stängt och slänga. I flera dagar. hur mycket.mat som helst lär ha kastats & kedjan gått miste om hur mkt pengar??

- Eller vid andra avbrott, som strömmen (givetvis bör.butiker också ha extra el utanför nätet för att.hålla.varor färska vid ev..avbrott idag när.sådan teknologi är väldigt.tillgänglig), buggar, hackerförsök, o vem vet, urspårad ai om några år - ja himla genomtänkt herr kavajslips där"uppe",allt för tryggheten av fortsatta bonusar och bra lovord bakom kulissen..?

Men om coop (som jag gillar, trevlig personal) också kompromissat.en massa affärer för woke💩signalering som ngn antydde(???) då.. är det svårt för en att försvara - om personer i ledarpositioner brölar som 🐏🐐🐑 i kör med whatever dagens dagsbladka woke-hjärntvätt snurrar om.

(Faktum är att en viss.respekt för kedjorna försvinner bara av blaskorna md rubrikshetsen och propagandan m de kränger vid kassorna, (gäller hela högen, willys, etc) men som sagt. Coop har på alla ställen jag vet mkt bra personal så gillar affärerna ändå och alltid gjort. Hoppas med.andra ord att.de.klarar.sig! ....& Att politiker tänker en vända.extra innan de bestämmer sig för att ändra och pilla o frågor om teknologi de har förfärlig kunskap om pga moroten som utlovas om de bara spelar boll...

Backa bandet och underlätta för kontanthantering igen!

Mitt tangentbord blev upprörd och triggad av woketramset, tyvärr inget jag vill.göra ngt.åt. 🍻🫵jag är lite av en sån där extremist-extremist, så lyssna inte på mig för mkt...
Senast redigerad av UpTop 2024-06-24 kl. 15:28.
Citera
2024-06-24, 15:26
Medlem
GregerMedeltids avatar
Knappast oväntat. Coop har under lång tid lyckats med konststycket att inte bara ha sämre utbud och lagerhållning än sina konkurrenter, de har också högre priser. Deras enda säljargument verkar vara att de är medlemsägda, vilket bara de mest inbitna sossar bryr sig om.
Citera
2024-06-24, 15:33
Medlem
Man blir så trött på coops woke reklam där en afrikan har barn med en svensk tjej och han har förstås en volvo ch är framgångsrik osv.

Hur ofta ser man en afrikan som kör volvo och handlar på coop?De handlar hos arabbutiken för det mesta.

Snart kommer det väl en hej hej zigenare med en mercedes och miss usa som man påstår handlar hs dm och är en av ägarna till coop.

Coop har en hel del bra varor men har minskat bredden av många varor medans ica maxi och ica kvantum har breddat sortimentet och de har i princip ett av de bästa sortimenten i europa för den typen av butiker.
Senast redigerad av Blatteman 2024-06-24 kl. 15:37.
Citera
2024-06-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Också: vem/vilka var politikerna (och vilka pushadd dessa politrukor) nu igen som gjorde att butiker som.COOP inte fick/kunde ha en enkel reservplan/eller uppenbarligen minst försvårade det rejält för butiker att ens ta emot kunder, kunna ha öppet och ta betalt med kontant när deras kassasystem var hackade?!
Vadå politiker? COOP är konsumentägt. Det är för fan inte statligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in