• 1
  • 2
2024-06-24, 14:02
Medlem
Oh-be-wans avatar
Jag tittat mer på TV än normalt pga omständigheter, inte tittat på TV mycket alls senaste 20åren.

Så har jag till min fasa upptäckt att man på vanliga kanaler kör reklam MYCKET tätare och MYCKET längre än vad som brukade förekomma tidigare, till den grad att jag blivit helt reklamallergisk. Stänger av TVn när reklam kommer och det får bli som det blir.

Orkar folk verkligen glo på reklam så ofta? Tittade på renoveringsdrömmar, och reklam ibland så frekvent som var 5:e minut. Helt galet. Och reklamerna varar typ 4-5 minuter. Helt sjukt. På 90-talet var det typ reklam var 30:e minut och så kom lite reklam.

En annan sak är att reklamerna endast är amerikanska namn, amerikanska bolag, produkterna har amerikanska namn. Tidigare fanns svenska företag/ svenska namn. Nu är det Burger King, Swivel-Sweeper, Coca-Cola i 5 minuter. Jag tycker det är skit alltihop, värdelöst med TV nuförtiden. Gillar vissa program kring arkitektur och renoveringar och natur osv. Men dessa reklamer är löjliga.
Citera
2024-06-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Jag tittat mer på TV än normalt pga omständigheter, inte tittat på TV mycket alls senaste 20åren.

Så har jag till min fasa upptäckt att man på vanliga kanaler kör reklam MYCKET tätare och MYCKET längre än vad som brukade förekomma tidigare, till den grad att jag blivit helt reklamallergisk. Stänger av TVn när reklam kommer och det får bli som det blir.

Orkar folk verkligen glo på reklam så ofta? Tittade på renoveringsdrömmar, och reklam ibland så frekvent som var 5:e minut. Helt galet. Och reklamerna varar typ 4-5 minuter. Helt sjukt. På 90-talet var det typ reklam var 30:e minut och så kom lite reklam.

En annan sak är att reklamerna endast är amerikanska namn, amerikanska bolag, produkterna har amerikanska namn. Tidigare fanns svenska företag/ svenska namn. Nu är det Burger King, Swivel-Sweeper, Coca-Cola i 5 minuter. Jag tycker det är skit alltihop, värdelöst med TV nuförtiden. Gillar vissa program kring arkitektur och renoveringar och natur osv. Men dessa reklamer är löjliga.
Ge fan i att titta på de kanalerna då. Enkelt.

SVT har ingen reklam alls.
Citera
2024-06-24, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
SVT har ingen reklam alls.

Man har istället politisk indoktrinering.

Lösningen är att inte titta på linjärteve. Man kan enkelt plocka ihop oändliga menyer på Youtube, Rumble med flera, helt reklamfritt i Brave. Kan inte minnas när jag såg en reklamfilm senast, och jag har absolut ingen som helst tolerans för reklam.
Citera
2024-06-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afroneger

Lösningen är att inte titta på linjärteve. Man kan enkelt plocka ihop oändliga menyer på Youtube, Rumble med flera, helt reklamfritt i Brave. Kan inte minnas när jag såg en reklamfilm senast, och jag har absolut ingen som helst tolerans för reklam.
Ja. Precis. Jag har inte tittat på TV på över tio år. Och då, tidigare, enbart på kanaler av typen Discovery science.

Sedan vet jag inte om Kunskapskanalens program om arkitektur är speciellt politiska?
Citera
2024-06-24, 14:19
Medlem
Citat:
Det beror på om de hävdar att vikingatidens arkitektur egentligen var islamisk.

Du är en sådan som sitter fast i hur saker är och kan inte anpassa dig till ny fakta verkar det som. Inte den bästa utgångspunkten att ha i ens liv.

Vafan spelar det för roll om man historiskt hittar spår av andra kulturer? Det var inte isolerat direkt på den tiden heller. Att såtta med skygglapparna på är inte något man ska förespråka.

TS: TV har alltid varit skit och det stämmer förmodligen som du säger. Sist jag kollade var år sedan men även då var det tätare reklam än när jag var liten. Du kan alltid kolla respektive kanals "play" varianter och som tidigare sagt är SVT reklamfritt.

Var sjuk efter antingen ngn olycka eller operation och såg dokumentärer samt lite forskningsdebatter och annat på SVT2 minns jag också. Inte jättespännande alltid men men. Mobilen och internet existerar idag om man behöver fördriva tiden. Råder dig att söka dig dit istället genom att kanske koppla din laptop till TV:n.
Citera
2024-06-24, 14:35
Medlem
kalkryggars avatar
Du får väl betala för Netfilx eller något sånt så slipper du reklam.

Citat:

Youtube verkar tyvärr ha en fix som gör att man får svårt att undvika reklamen i framtiden. Så räkna med att det inte går att slippa reklamen där i framtiden.
Citera
2024-06-24, 14:41
Medlem
Dom tappar tittare då dom som faktiskt kollar på TV-numera (dom äldre) börja dö ut.

Därav måste dom bli mer giriga.

Det är helt enkelt ett utdöende system. Vem fan vill kolla på linjärTV idag som är under 65?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du får väl betala för Netfilx eller något sånt så slipper du reklam.

Youtube verkar tyvärr ha en fix som gör att man får svårt att undvika reklamen i framtiden. Så räkna med att det inte går att slippa reklamen där i framtiden.

Betala för YouTube premium. Egentligen är det rätt konstigt att inte den tjänsten har löst det där tidigare. Men jag gissar att dom kommer torska för många användare att dom inte har velat implementera det.
Citera
2024-06-24, 14:43
Medlem
Kan bara hålla med om att reklam är otroligt irriterande.
Tittar iofs inte på reklam-TV, men lyssnar däremot mycket på radio.
Så fort det kommer reklam så byter jag station.
Inte sällan är det reklam på alla stationer samtidigt, då stänger jag av radion och sätter på den några minuter senare.
Är fullständigt allergisk mot reklam.
Blir till och med arg på skiten.
Så för blodtryckets skull så utsätter jag mig inte för den hjärntvätten.
Citera
2024-06-24, 15:28
slutade titta på tv för ca 15 år sedan, vf lixom.. när allt man någonsin vill titta på är "gratis" på internet
Citera
2024-06-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Goooooo svt
Ja eller betala för betalkanaler som tillhandahåller reklamfria program, naturligtvis.

Inget är gratis här i världen.
Citera
2024-06-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Kan bara hålla med om att reklam är otroligt irriterande.
Tittar iofs inte på reklam-TV, men lyssnar däremot mycket på radio.
Så fort det kommer reklam så byter jag station.
Inte sällan är det reklam på alla stationer samtidigt, då stänger jag av radion och sätter på den några minuter senare.
Är fullständigt allergisk mot reklam.
Blir till och med arg på skiten.
Så för blodtryckets skull så utsätter jag mig inte för den hjärntvätten.
SR har ingen reklma. Just saying . . . . .
Citera
2024-06-24, 16:35
Medlem
nej svt har ingen reklam. men det kostar pengar.

ja nåt rimligt mellanting mellan program och reklam verkar sen länge inte existera. numera är det så mycket reklam att man hinner glömma bort vad man ens tittar på. byter man kanal med fjärrkontrollen kan man hålla på en bra stund innan man hittar en enda kanal som inte visar reklam, det är omöjligt att få ett överblick över vad som faktiskt sänds.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in