2024-06-24, 11:03
Medlem
Är Ts så lyckligt lottad att han inte upplever någon som helst abstinens opiater, kokain och cannabis? Men Alprazolam 2 mg under de sista dagarna kanske förklarar det hela?

Reagerade på detta: "Jag har körkort och kör bil varje dag, påtänd varje gång".
Senast redigerad av Newton555 2024-06-24 kl. 11:46.
Citera
2024-06-24, 11:36
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Är Ts så lyckligt lottad att han inte upplever någon som helst abstinens opiater, kokain och cannabis? Men Alprazolam 2 mg under de sista dagarna kanske förklarar det hela?

Reagerade på detta: "Jag har körkort och kör bil varje dag, påtänd varje gång".
Opioid withdrawals efter 3 månader? Haha

Undrar hur många procent som kör fulla eller höga. Läskigt att tänka när man kör tvåfiligt utan mitträcke att vem som helst i kommande bil kan vara hög som ett jävla ufo...
Citera
2024-06-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Opioid withdrawals efter 3 månader? Haha

Undrar hur många procent som kör fulla eller höga. Läskigt att tänka när man kör tvåfiligt utan mitträcke att vem som helst i kommande bil kan vara hög som ett jävla ufo...

Men kokain i fem år.
Senast redigerad av Newton555 2024-06-24 kl. 11:44.
Citera
2024-06-24, 11:43
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Läste du överhuvudtaget vad jag citerade ?

TS är skitnödig för att outa sitt lyxpundade på grund av risken för att få sparken.

Hade du läst in tråden jag länkade till hade du sett att AD menar att du anses kunna vara ständigt påverkad om du lämnat ett pissprov med rester av cannabis. Detta på grund av det inte finns något prov som kan avgöra om du är påverkad för stunden eller om det kommer från tidigare.

Och det kan röra sig om betydligt längre tid än en månad.

Så vår lille skitnödige TS vill inte losa jobbet och även kunna fortsätta köra bil hög som ett hus.

Dessutom handlade det om om hur länge efteråt du kan åka på upptäckta rester i ett pissprov.

Vill du förkovra dina kunskaper är ADs dom intressant att läsa eftersom du i praktiken numera då är helt körd på arbetsmarknaden om du dragit en joint på din fritid 3-4 månader innan.

Vad fan svamlar du om?
Jag vet vad du citerade eftersom du citerade mitt inlägg...?!?!

Ingen har bett TS outa sitt pundande till nån på hans jobb, vad yrar du om?

Berätta för mig exakt vad det är för pissprov du hänvisar till där röka syns 3-4 månader efter?
Nej just ja, de fanns inget sånt. Hoppsan!
Citera
2024-06-24, 11:46
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Men kokain i fem år.

kokain i fem år vadå?
Citera
2024-06-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
kokain i fem år vadå?

Om du läser Ts första inlägg så står det: "Kokain: I över 5 års tid så har jag konsumerat kokain varje vecka, dom flesta veckor varje dag. Åtminstone 300 dagar per år".
Citera
2024-06-24, 11:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Om du läser Ts första inlägg så står det: "Kokain: I över 5 års tid så har jag konsumerat kokain varje vecka, dom flesta veckor varje dag. Åtminstone 300 dagar per år".

Jo jag förstod det, men får inte ihop vad det hade med de du citerade att göra?
Citera
2024-06-24, 11:57
Medlem
Citat:
Jo jag förstod det, men får inte ihop vad det hade med de du citerade att göra?

Jag undrar varför Ts inte upplever någon abstinens efter att ha missbrukat i flera år. Men kanske att Alprazolam tar bort detta?
Citera
2024-06-24, 12:04
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag undrar varför Ts inte upplever någon abstinens efter att ha missbrukat i flera år. Men kanske att Alprazolam tar bort detta?

Ja det är märkligt.
Kokain är inte så farliga utsättningssymptom, man känner sig kanske lite sjuk i några dagar.
Citera
2024-06-24, 12:54
Medlem
De flesta med stora drogproblem har slutet många gånger om. Ibland. ögon eller några veckor, ibland månader/något år.

Att ta sig igenom den första tiden är jäkligt jobbigt. Ja sömnen är skälet till att många faller tillbaka då den kan ha månader att få i fas igen. Samtidigt som man mår skit, längre dagar, äter mindre och allt vad det är.

De flesta misslyckas, speciellt utan hjälp av professionen. Oaktat tid som gått. Jag hoppas det gör bra för dig och att det löser sig, men det finns bra hjälp att få(läs på om Laro tex). Där risken för återfall efter en tid minskar avsevärt tack vare hjälpen man får.

Kämpa på!
Citera
2024-06-24, 13:00
Medlem
Citat:
Vad fan svamlar du om?
Jag vet vad du citerade eftersom du citerade mitt inlägg...?!?!

Ingen har bett TS outa sitt pundande till nån på hans jobb, vad yrar du om?

Berätta för mig exakt vad det är för pissprov du hänvisar till där röka syns 3-4 månader efter?
Nej just ja, de fanns inget sånt. Hoppsan!

Om TS på allvar vill sluta lyxpunda lär han inte klara det själv med tanke på vad han sagt att han drar i sig.

Alltså behöver han adekvat hjälp. En insats som lär komma fram till arbetsgivaren förr eller senare. Inte minst vid en eventuell sjukskrivning som nog lär behövas.

Det här vill inte TS. Han vill sluta lyxpunda utan att nån märker det. Vilket bara kommer att bli en dröm.

Märkligt att du förresten försvarar en sopa som sätter körkortet före hjälp. Kommer väl kännas skönt när han hög som ett hus förr eller senare kör ihjäl någon?

Vid tyngre missbruk kan cannabismetaboliter spåras ända upp till 10 veckor efteråt.
Citera
2024-06-24, 14:56
Medlem
Villavagnars avatar
Sjukt starkt jobbat att du kommit till den insikten.
Sök dig inte till någon vårdcentral utan ta dig direkt till beroendecentrum, där får du hjälp direkt utan att behöva vara ren för att få hjälp, där förstår dom dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in