Citat:
Ursprungligen postat av
USB-1
Har idag varit helt nykter i 6 månader. 🤯
Inte pratat med någon, har lyckats med detta på egen hand, och med er hjälp då. Tack vare det så har jag även kvar mitt jobb och körkort och livet kan fortsätta.
Jag tänker att det inte finns någon anledning för dig att ljuga när du skriver från ett anonymt konto, så i sådana fall är det bara att gratulera otroligt mycket!
Det enda jag kan tipsa om är att det brukar kunna komma ganska rejäla dippar när man slutat med droger (eller vad som helst som är beroendeframkallande egentligen) när "vardagen" kommer in i bilden. Det kan för vissa vara något som dyker upp 6 månader senare, eller ännu längre. När man inser att "jahapp, så det här är alltså resten av livet utan droger", speciellt om man har en extra pissig dag eller bara känner sig nedstämd av höstmörker eller annat. Detta är såklart något som de allra flesta känner till och från - problemet för de som tidigare missbrukat är att man alltid har en "möjlig utväg" ur det gråa, tråkiga genom att falla tillbaka till drogerna. Den utvägen har man ju inte i bakhuvudet på samma sätt om man inte missbrukat tidigare.
Så var jäkligt medveten om detta! Det kommer att komma flera, flera tillfällen i ditt fortsatta liv när allt känns sådär jävla pissigt och grått, och det är otroligt svårt att rättfärdiga ett nyktert liv i ditt huvud. Huvudet kommer till och från att vara din värsta fiende, eftersom din kropp på någon nivå VILL ha mer droger, och hjärnan kan spela spratt så att du till slut sitter och argumenterar mot dig själv. Undvik det. Du kommer inte att kunna resonera med dig själv att inte använda droger igen, om du försöker debattera med dig själv är risken väldigt stor att du "förlorar". Se det i stället som att detta inte är förhandlingsbart, det är inte lönt att över huvud taget sätta sig ner och göra en lista varför du inte ska använda droger igen, eller gå runt och lista för- och nackdelar.
Lycka till!