2024-06-24, 15:22
Medlem
Du kan inte sluta på egen hand. Vänd dig till kommunens beroendeenhet.
Citera
2024-06-24, 16:33
Medlem
Flummigheters avatar
Schluta knarra, klipp bandet till alla pundare. Radera alla telefonnummer till pundiga individer. Du klarar det.
Citera
2024-06-28, 00:47
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USB-1
Exempelvis: Tror ni det hjälper mig ifall jag ställer ett larm varje timme, varannan timme, var 3e timme (vad är lämpligt?) där jag påminner mig själv att göra en kopp kaffe? Inte att "kaffe är lösningen", men kommer det hjälpa mig på traven?

Gå på möten. Träffa trevligt folk och du glömmer bort drog suget helt.
Citera
2024-06-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hur fan har du haft råd att ta alla dessa droger utan ett jobb?

H
Läs igen han jobbar.
Citera
2024-06-29, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Du kan inte sluta på egen hand. Vänd dig till kommunens beroendeenhet.

Klart han kan.
Citera
2024-07-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Klart han kan.

Säger en aktiv missbrukare?
Citera
2024-07-03, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Säger en aktiv missbrukare?

Nä la ner benzo för 8 månader sen. Nåt annat höll jag inte på med.
Citera
2024-07-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Nu vet jag inte om jag tolkat dig rätt, men du vill ha tips på saker att göra för att distrahera dig? Vara utomhus funkar ju fint nu, vet inte var du bor, men kanske köra några fotouppdrag. Tex gå ut och fota 10 fågelarter. Fota 10 byggnader som är röda. Fota alla fontäner i din stad. Skrev bara fototips nu för du skrev att du gillade gå ut och fota.

Och bra jobbat att du klarat dig utan knark såhär många dagar! Finns kanske AA-möten fast för narkomaner att gå på om du behöver prata.
Fan vilket grymt svar! Gillar hur du tänker, att göra något till en utmaning eller ett uppdrag istället för att ”bara göra” det och tröttna efter 10 minuter. Det där tar jag med mig, tack!
Citera
2025-01-17, 19:08
Medlem
Har idag varit helt nykter i 6 månader. 🤯

Inte pratat med någon, har lyckats med detta på egen hand, och med er hjälp då. Tack vare det så har jag även kvar mitt jobb och körkort och livet kan fortsätta.
Citera
2025-01-17, 19:11
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:

Inte pratat med någon, har lyckats med detta på egen hand, och med er hjälp då. Tack vare det så har jag även kvar mitt jobb och körkort och livet kan fortsätta.

Vilken KUNG! Stort grattis!
Citera
2025-01-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Vilken KUNG! Stort grattis!
Tack! För dom som undrar hur jag lyckades: Pepp från Flashback, samt fokus på annan syssla, i mitt fall mitt arbete, samt undvika att berätta om problematiken för någon. Berättar man för någon, t.ex. chef, vän, terapeut eller vården, så är risken hög att det blir tusen gånger värre.
Citera
2025-01-20, 15:58
Medlem
Citat:

Jag tänker att det inte finns någon anledning för dig att ljuga när du skriver från ett anonymt konto, så i sådana fall är det bara att gratulera otroligt mycket!

Det enda jag kan tipsa om är att det brukar kunna komma ganska rejäla dippar när man slutat med droger (eller vad som helst som är beroendeframkallande egentligen) när "vardagen" kommer in i bilden. Det kan för vissa vara något som dyker upp 6 månader senare, eller ännu längre. När man inser att "jahapp, så det här är alltså resten av livet utan droger", speciellt om man har en extra pissig dag eller bara känner sig nedstämd av höstmörker eller annat. Detta är såklart något som de allra flesta känner till och från - problemet för de som tidigare missbrukat är att man alltid har en "möjlig utväg" ur det gråa, tråkiga genom att falla tillbaka till drogerna. Den utvägen har man ju inte i bakhuvudet på samma sätt om man inte missbrukat tidigare.

Så var jäkligt medveten om detta! Det kommer att komma flera, flera tillfällen i ditt fortsatta liv när allt känns sådär jävla pissigt och grått, och det är otroligt svårt att rättfärdiga ett nyktert liv i ditt huvud. Huvudet kommer till och från att vara din värsta fiende, eftersom din kropp på någon nivå VILL ha mer droger, och hjärnan kan spela spratt så att du till slut sitter och argumenterar mot dig själv. Undvik det. Du kommer inte att kunna resonera med dig själv att inte använda droger igen, om du försöker debattera med dig själv är risken väldigt stor att du "förlorar". Se det i stället som att detta inte är förhandlingsbart, det är inte lönt att över huvud taget sätta sig ner och göra en lista varför du inte ska använda droger igen, eller gå runt och lista för- och nackdelar.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in