2024-06-23, 14:49
Medlem
Forumistens avatar
Enda sen man tog bort sex från aktuella ämnen har Flashback bara blivit sämre och sämre. I alla trådar så hatar man på invandrare, skrev i tråden om Breivik att det inte var en invandrare utan en etnisk norsk person. Undrade hur folk resonerade. Fick mitt inlägg raderat men hatet om invandrare var kvar.

Alla aktuella ämnen är samma sak, snackas om blattar och hur dåliga dessa är. Hängt här ett tag men orkar inte läsa nåt. Är det biltrådar är det samma sak. Spelar ingen roll vilket ämne det handlar om, alltid invandrare. Kan inte ens föreställa mig hur Flashback kommer se ut när vi närmar oss valet.
Citera
2024-06-23, 15:09
Medlem
Jiiimboohs avatar
Jag läser här, men även vad SD:are kallar "vänstermedia" (MSM, som inte alltid betecknar sig som vänster). Det bästa är att ha olika källor till information. Ifall man vet att man har rätt borde det inte vara några problem. Man märker vilka som inte gör det, för de tror att deras meningsmotståndare är helt galna. De har inte hört meningsmotståndaren själv uttrycka sin åsikt.
Citera
2024-06-23, 18:00
Medlem
DrJolls avatar
Näe
Det är mest underhållande bara.
Citera
2024-06-23, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leanderine
. FB känns ibland som ett tillhåll för deprimerade autister som varken förstår att de är deprimerade eller autister.

Flashback är dock det bästa öppna diskussionsforumet, och jag tror att det beror mkt på att det inte finns nån gilla-knapp. På forum där man gillar/ogillar andras inlägg uppstår snabbt gruppkänsla och socialt tryck. Och även om det "bara" är Internet så fungerar människor som människor gör, vi är känsliga för grupptryck -antingen så att vi vill vara en del av en grupp eller att vi vill markera (om än bara inför oss själva) att vi inte är en del av en grupp.

Ja. Så forumets utformning och moderering, vilket inte tillåter trams och offtopic, får den mest jovialiske skämtare att framställa sig som en deprimerad autist eftersom det är det påbjudna kommunikationsmedlet. Detta har varit ett vinnande koncept för påverkan i 40 år.
Citera
2024-06-23, 20:56
Medlem
Pungpuckels avatar
Nej, jag är en hopplös vaneröstare på SD.

Jag sitter med alla skygglappar på, som varenda sosse gjorde i början av 2000 trots att det bara vällde in problem över gränserna, så skulle dumsosse ändå gå där och vanerösta.

Nu gör jag samma sak. Med SD.
Dom kan få spy ur sig vad som helst... Jag vaneröstar i godan ro.
Citera
2024-06-24, 03:56
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du borde istället fundera på varför inte "vänstern" hänger här. Varför vill de inte diskutera med andra sidan? Vad är det som skrämmer dem/er?

De mest troliga är att de flesta som tillhör "vänstern" helt enkelt inte trivs med högerklägget och rasistdräggen och deras ton och sätt att föra sig här på Flashback.
Citera
2024-06-24, 04:44
Medlem
Pungsvings avatar
Svenskar är hjärntvättade och halvt hjärndöda. Vad ska man oroa sig om?
Citera
2024-06-24, 08:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
De mest troliga är att de flesta som tillhör "vänstern" helt enkelt inte trivs med högerklägget och rasistdräggen och deras ton och sätt att föra sig här på Flashback.

Okej. Ständigt denna ton.
Citera
2024-06-24, 16:00
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Okej. Ständigt denna ton.

Exakt. De från "vänstern" får just höra dessa ord fast det omvända. Men bra att du förstår att det är tonen mot "vänstern" som gör att många håller sig borta.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in