Citat:
Ursprungligen postat av
Kanastra
Kommer ihåg när jag själv och andra drog upp på scener när det var punkspelningar på 90-talet, man stod där och lallade och då kom ofta en vakt eller scennisse och med båda händerna och med kraft tryckte iväg en från scenen så man flög ut i publiken.
Men det ser ut som tjejen ramlar ut med sidan, svårt att landa bra då.
Jag själv skadade knät för 4 år sedan, jag halkade på vått gräs och ramlade framåt rakt ner på knä med benen under rumpan, det knät är fortfarande dåligt, så det behövs inga höga fall för att skada sig.
Jag kastades själv ner från scenen på Bergslagsrocken i Fagersta -94 av en vakt och bröt armen så att jag fick vara sjukskriven från jobbet. Landade också på skallen när jag stagedajvade på Bolt Thrower i Eskilstuna tidigt 90-tal och fick ledas ut men kvicknade snart till och sprang in och tog mig fram till scenkanten igen. Det var tider det.
Men den här händelsen ser inte så brutal ut som jag först trodde. Då både tjejerna och han som kastar/knuffar/leder ner dem kliver upp ganska lätt så kan inte scenen vara så värst hög. Så det var nog mer ett olyckligt fall som skadade henne. Tveksamt dock varför han skulle ingripa då han inte verkar ha någon officiell koppling till vare sig bandet eller klubben, så jag tycker det är rätt att han blev dömd för han hade ingen befogenhet att ta bort någon från scenen.