Citat:
Ursprungligen postat av
Pelargonblad2022
Absolut. Tror du det kan bli svårt för mig?
Jag vet inte. Var ju inte testat själv. Jag har två vänner som berättat för mig att de tar den och den ena gör det helt ”svart” och den andra fick det utskrivet av sin läkare utan att egentligen lida av fetma. Så det går ju, men det beror väl på din relation med läkaren och om denne kan hitta något skäl att skriva ut den åt dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
PickleJuice
Det här med Ozempic känns som att det kan liknas med Synthol muskler, alla ser/vet ju egentligen att det inte är riktig naturlig personlig ansträngning som ligger bakom.
Undrar även vilka bieffekter det här kommer att ge i det långa loppet när folk missbrukar användningen utav det.
Utöver att alla som verkligen behöver medicinen för t.ex Diabetes blir utan, förmodligen ännu mer "body dysmorphia" och ätstörningar åt kommande generationer. Sen kommer det bli offerkoftan på för alla som "lockades" in användningen utav det.
Ironiskt nog har användare av Ozempic i USA t.ex blivit 40 gånger fler inom dom senaste 5åren men ändå ökar mängden drabbade av med fetman mer än någonsin tidigare.
Att fetman ökar och att intaget också ökar behöver inte stå i något motsatsförhållande.
Medicinen/sprutorna är väl hiskligt dyra för de flesta? Som jag förstått det ungefär 3-4000/månad. De fattiga, som är mest drabbade av fetma, kommer alltså inte kunna ta några sprutor.