• 1
  • 2
2024-06-23, 05:31
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Jag ladda ner lite mods till spel osv. Sedan crash datorn. Skärmen blev svart, så jag fick köra Ctrl, shift, windows,B ett antal gånger för att få fram bild. Nu går det ej att ta bort programmet VORTEX som jag använde för att ladda ner för mods. Datorn fryser sig så fort jag försöker göra något, som tex öppna mapp eller försöka återställa pcn. Går ej att använda windows defender eller andra program.

Vad har ni för tips, vad gör jag.
Citera
2024-06-23, 05:45
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Jag ladda ner lite mods till spel osv. Sedan crash datorn. Skärmen blev svart, så jag fick köra Ctrl, shift, windows,B ett antal gånger för att få fram bild. Nu går det ej att ta bort programmet VORTEX som jag använde för att ladda ner för mods. Datorn fryser sig så fort jag försöker göra något, som tex öppna mapp eller försöka återställa pcn. Går ej att använda windows defender eller andra program.

Formatera och börja om. Ta sen inte hem en massa okontrollerad dynga på datorn.
Citera
2024-06-23, 06:26
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Finns det en partition för fabriksåterställning så använd den. Annars får du nyinstallera själv.
Dessa alternativ är det bästa du kan göra.
Citera
2024-06-23, 07:48
Bannlyst
Ta bort felande programmet i autostarten. Sedan avinstallera det. Börja där. Annars installera om windows.
Citera
2024-06-23, 09:21
Medlem
Vortex är inte ett virus.
Citera
2024-06-23, 11:17
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Prova revio uninstaller.
Citera
2024-06-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Prova revio uninstaller.

Det går inte att ladda ner program, pc fryser då
Citera
2024-06-23, 14:42
Medlem
Citat:
Installera om Windows.
Citera
2024-06-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Installera om Windows.

Ja min store bror kom precis hem till mig och skällde ut mig, för att jag ladda ner massa mods.
Citera
2024-06-23, 15:29
Medlem
Citat:
Ja min store bror kom precis hem till mig och skällde ut mig, för att jag ladda ner massa mods.
Normalfungerande kan ladda ner mods utan att döda datorn. Har själv använt Vortex för att ladda ner mods från Nexus. Det är inga konstigheter.
Citera
2024-06-23, 16:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ladda ner på annan dator och överför med USB.

Alt installera om Windows. Det är nog enklast.
Citera
2024-06-23, 18:34
Medlem
starta datorn i felsäkert läge.

https://support.microsoft.com/sv-se/...4-b3e5e56fe234

sen avinstallerar du programmet som ställt till det. sen startar du om datorn. och är du orolig att något skadligt skulle finnas på den så scanna den med malwarebytes.

dock så är jag nästan 100% säker på att något med programmet du installerade krockar med drivrutiner från operativsystemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in