Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Pontus Rasmusson? Vad har han med denna tråden att göra? Men för att lugna dig lite så kan jag säga att jag aldrig någonsin har försvarat något som han gjort. Never ever.
18 år betyder lagligt myndig. Har inget med mognad att göra...
För att Pontus Rasmusson har samma tendenser som Joakim, men Rasmus är fortfarande ung när jan begår sina jämförelsevis små övertramp där han har opassande kontakt med flickor där åldersskillnaden är jämförelsevis liten. Nu ska vi inte vrida på vad han menar med barn. Flera av Jockes flickor var hälften så gamla som honom och han hade dessutom sex med flera som inte ens var byxmyndiga.
I den åldern kan många flickor definieras som barn, några få kan anses vara ungdomar. framförallt är en flicka som är 14 inte i närheten av vuxen.
Jocke berättade dessutom öppet om hur fulla barnen han låg med var och hängde ut som ”horor” på sin blogg.
Det finns en likhet men också en stor skillnad, Puntus Rasmusson verkar harmlös i jämförelse. Han flirtar med unga tjejer, han tvingar inte systematiskt till sig sex av unga tjejer som inte kan stå på benen. Sånt har han själv berättat.
Jag kan, precis som 400Ben verifiera att jag vet om att han har haft sex med underåriga. Jag kan också verifiera att Jocke hamnade i klammeri med rättvisan och andra när det skedde i en liten Östergötland.