Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Du verkar mest vara ute för att lufta dina aversioner mot Apple…?
Välj du vad du trivs med.
Det beror ju på vad du själv prioriterar.
Som sagt, jag hävdade att normala människor (Läs: De som inte är fotokunniga, mao nästan alla) föredrar bilderna som Pixel producerar över de som Iphone 15 Max Pro producerar. Mer än så har jag inte påstått.
Om du är estetmänniska kanske du känner annorlunda. Annars antagligen inte.
Citat:
Du får gärna sluta med dina tramsiga överdrifter, eller så visar du oss var majoriteten av alla människor tycker iPhone ”var total skit” i det testet du vurmar för. Så ge oss tidstämplar på var det uttryckligen sägs och tycks så som du påstår.
Att komma sist i en tävling där konkurrenterna i vissa fall kostar 3000 kronor skulle jag klassa som "var total skit". Men nej, de exakta orden används inte, där har du rätt. Åter igen, det är hur jag skulle klassa en dyr kamera som får spö av en annan kamera som kostar 1/4 av priset i ett blindtest.
Citat:
Jag försöker inte hävda att iPhone eller dess kameror alltid är bäst i allt av alla kameror. Men de är ofta väldigt bra de första punkter, och här och var bäst, medan kan bli slagna här o var av div konkurrenter.
Nyckelordet här är "ofta". Om du tror normies vill ha marginellt bättre nattbilder över otroligt mycket bättre dagbilder i deras ögon får du ju tro det.
Citat:
Men generellt sett för de oftast mycket bra omdöme och rankas vanligen i toppskiktet. Det är dock vanligt att (oavsett märke) så är det de senast släppta mobilerna som har de bästa kamerorna.
Ja och det jag hävdar för ungefär femte gången nu är att för normies är Iphone skräp i dagsljus (sett till vad användarna tycker) vilket är i alla fall enligt min erfarenhet där bilderna tas i praktiken. Den är bäst i mörker dock, och Pixel är där en väldigt nära andraplats. Således är det bättre för normies att ta en Pixel 8 Pro då den helt enkelt har bättre kamera i ljus sett till majoritetens ögon. Varför använda en kamera som är bäst i 1/3 test istället för kameran som kom två i det testet och etta i de andra två?
Snyggt försök till halmgubbe i dina inlägg dock. Gillar verkligen din "alla mobiler är bäst i någon människas ögon"-taktik att diskutera kameror på.