2024-06-16, 21:01
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Mycket tyder på det. Regisserad av Liam Norberg. Skådespelare är Sebastian Stakset, Ola Rapace, Daniel Webb m.fl.

Smaka på trailern:

https://youtu.be/mGXOEP9VnPE?feature=shared

Premiär 13 september 2024.

Vad tror ni om detta?

Fruktansvärt foto men det är väl också regel i ny svensk, ja i 95% av all annan film också numera.
Citera
2024-06-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Det är Amanda Renberg, tjejen från Hipp Hipp Hora

Ingen dålig uppsättning mer andra ord
Citera
2024-06-21, 03:33
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Ingen dålig uppsättning mer andra ord

Fantastisk rollista. Det är dessutom helt ofattbart att Ola Rapaces karaktär heter "Chicago"

Innan jag förstod den underförstådda spanska kopplingen trodde jag titeln innebar "miseria" som i någon sorts sorgsen tvist av "pizzeria", alltså en verksamhet där enorma mängder misär produceras. Jag vill inte tracka ner alldeles för mycket på filmen dock, man borde heja på passionsprojekt som Liam Norbergs filmer. Kvalitén ser inte fullständigt horribel ut heller. Å andra sidan tyckte jag inte Sökarna var en så sjukt dålig film heller som många säger, den hade ett högre kulturellt värde i sig självt än många avsevärt mer hyllade filmer
Citera
2024-06-21, 16:51
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag är mest nyfiken på var Liam fick pengar från denna gång?
Citera
2024-06-29, 09:36
Medlem
"Ibland man måste göra saker man inte vill"

Fantastiskt citat ur trailern.
Citera
2024-06-30, 17:53
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Fruktansvärt foto men det är väl också regel i ny svensk, ja i 95% av all annan film också numera.
Det är Liam själv som ligger bakom mycket av fotot.

Den här filminspelning var en shitshow, där det filmades i direkt anslutning till tågspår och kommande tåg utan några tillstånd eller egentliga säkerhetsåtgärder. Det hade kvittat för mig om det gällde en hobbyrulle eller ett skolprojekt, men att en film som gått till på det här sättet tillåts visas på bio är skrämmande. Känns som en Sökarna 3, ränderna går aldrig ur Liam
Citera
2024-07-07, 20:43
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Det är Liam själv som ligger bakom mycket av fotot.

Den här filminspelning var en shitshow, där det filmades i direkt anslutning till tågspår och kommande tåg utan några tillstånd eller egentliga säkerhetsåtgärder. Det hade kvittat för mig om det gällde en hobbyrulle eller ett skolprojekt, men att en film som gått till på det här sättet tillåts visas på bio är skrämmande. Känns som en Sökarna 3, ränderna går aldrig ur Liam

Hahaha Ja "skådespelarna" är på en nivå av wannabee gangsters / gravt efterblivna / avsaknad av ekonomisk intjäningsförmåga , stakset - webb vilken symbios! Den här filmen borde gå under genren : Komedi!
Senast redigerad av KonstapelKlang 2024-07-07 kl. 21:02.
Citera
2024-08-12, 14:24
Medlem
lunarluddes avatar
Filmer är nog ingen 10 poängare direkt men måste ändå se den bara för att dessa är med, fast kommer vänta tills den släpps på någon streaming tjänst, skulle aldrig palla gå till biografen för att se detta spektakel.
Citera
2024-08-12, 15:01
Medlem
efedrinkungens avatar
Det här kommer bli skämskudde på.

Lök varning.

Snabba cash ambitioner som inte flyger.

Vi får se hur länge den kommer ligga kvar på biograferna.....
Citera
2024-08-12, 21:36
Medlem
Aiwasss avatar
Är det här på riktigt?
Ser ut och låter som en sketch från nåt underhållningsprogram från TV4.
Citera
2024-08-12, 21:40
Medlem
carminaburanas avatar
Skönt att se Ola rapace raketkarriär inte är över ännu!
Citera
2024-08-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Tydligen är det en judisk film, inte en svensk. Inte minst är ju Rapace och Webb med (?) Någon Rapaport också, eller Sjöholm eller någon av de andra som alltid ska stå i rampljuset?
Svar: nej, det kommer inte vara sämsta judiska filmen någonsin. Inte bästa heller.

Men Miseria, alltså...jag skulle tveka att gå och se en film som heter det. Betala för elände? Då ska det vara något särskilt bra filmkonstverk.

Sämsta svenska film...jag kan inte komma på vilken det skulle vara. Har säkert inte sett den. Någon föreslog Göta Kanal 3 som kandidat till det priset men jag vet inte det heller.

Rapace jude hahaha, Ola Rapace är född Svensson och är äktsvensk rakt igenom, Liam Norberg är inte heller jude så vitt jag vet, att det förekommer judar i en film gör den inte till en jude film, nu är det oerhört lite judar med, lägg ner antisemitismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in