Fan vad trött jag är på såna här snyft-gangsterfilmer där man ska tycka dom är coola men också tycka synd om dom.
De är ju bara patetiska.
Förstår inte varför kriminellt löskefolk ska framställas som missförstådda hjältar och fiiiina människor som råkat halka snett på grund av samhället.
De är små idioter med IQ badboll, noll impulskontroll och en enorm offerkofta.
Sedan lite rapmusik av en svensk som bryter som en jävla somalier. Fyfan vad dåligt alltså
Tydligen är det en judisk film, inte en svensk. Inte minst är ju Rapace och Webb med (?) Någon Rapaport också, eller Sjöholm eller någon av de andra som alltid ska stå i rampljuset?
Svar: nej, det kommer inte vara sämsta judiska filmen någonsin. Inte bästa heller.
Men Miseria, alltså...jag skulle tveka att gå och se en film som heter det. Betala för elände? Då ska det vara något särskilt bra filmkonstverk.
Sämsta svenska film...jag kan inte komma på vilken det skulle vara. Har säkert inte sett den. Någon föreslog Göta Kanal 3 som kandidat till det priset men jag vet inte det heller.
Först är samtliga karaktärer och skådisar 20 år för gamla för den här filmen. Menar inte att åldersmobba nån, vi blir alla äldre. Men hallå, lite realism i gangstavärlden kanske? För lite perspektiv så har Sverige brottsaktiva barn födda på 10-talet. Vi har 09r i häktena. Barn mördar eller hinner bli nationellt kända rappare och själva mördade - innan sin 18-årsdag. Såklart jättesorgligt, men så det ser den svenska kriminaliteten ut idag. Därför blir det lite weird att filmen består av...
Sebbe Stakset: Inte för att jag är något fan, men kan ändå tycka lite synd om honom för grejen är att en film med och om honom hade faktiskt funkat - om den kommit ut för tio år sedan. När Ånger & kamp kom ut 2012 blev det faktiskt en riktig hype runt Sebbe och Kartellen. Hade någon då varit snabb och fattat det så hade de kunnat börja filmen direkt. Hade man sedan lyckats matcha lansering med när Sebbe blev frälst och avslutat filmen där hade det funkat. Men eftersom det inte hände borde man gjort det mer realistiskt och tagit en kille högst 20 år i denna film.
Amanda Renberg: The love interest borde varit en 16-årig Maysa Chouba-kopia som röker på och klagar på att tiktok blivit så tråkigt. Inte en osminkad blondin född 87.
Ola Rapace: Jag tror han lider av en sjukdom som kallas komplex.
Liam Norberg: 80-talet ringde och vill ha tillbaka sina telefonkiosker och tioöringar.
Sen hela grejen vad filmen handlar om. Folk överlag är trötta på kriminalitet och kriminella. Alla filmer och serier har redan gjorts. Ingen tycker de är coola eller synd om dem. Och absolut ingen tror på denna fake-kristendomen. Hade varit tusen gång mer realistiskt om de hade konverterat till islam, både i verkligheten och på film. Sen undrar jag även varför man inte ens använder Kartellens musik i trailern? Superskumt att man anser att Sebbe Staks liv ska bli film för att han var en rappare, men man snor Einars musik?
Till sist, vem har betalat för detta kalaset? Är det Alex Ceesays rikedomar kanske? Eller är det något slags filmstöd? Tror jag tar tillbaka det jag argumenterade för i en annan tråd, att vi ska ha kulturstöd.
Är det här filmen om Sebbe Staksets liv som det har pratats om i flera år?
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om kvalitén på trailern men jag kommer se den. Jag är inte förtjust i vare sig Stakset, Kartellen eller deras tugg men jag gillar genren. Det är underhållning baserat på tragiska människospillrors erfarenheter och det är eller kan vara intressant att se.
Det blir inget biobesök för min del men när den dyker upp på någon streamingtjänst eller på Ginza för en spottstyver pröjsar jag gärna en mindre summa för filmen.
På en trailer på ca 1.30 så får jag redan nu huvudvärk och panikångest av Sebastians skådespel! Intressant förövrigt att Ola Rapaces karriär är så pass förstörd att den enda filmen som han är aktuell med är regisserad av Liam Norberg!
På en trailer på ca 1.30 så får jag redan nu huvudvärk och panikångest av Sebastians skådespel! Intressant förövrigt att Ola Rapaces karriär är så pass förstörd att den enda filmen som han är aktuell med är regisserad av Liam Norberg!
Det är tragikomiskt som det gått för den ett tag så store Ola skurkroll i James Bond film och Stjärna på slottet. Undra hur mycket lön en sån här film kan ge, en femma hasch och en Big mac.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!