2024-06-21, 09:34
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Sannolikt så. Vietnam har sovjetiska tanks tex.
Efter att Obama lättade på sanktionerena så har tydligen Vietnam försökt distansera sig från beroendet av Kina ocg Ryssland.

Om jag vore Vietnam hade jag gladeligen sålt av gtammat skit til överpris istället för att skrota eller ställa i föråd

Vet vi vart hans skall nu på sin lumphandlarresa ?
Citera
2024-06-21, 09:36
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Varför just sju?

Jag har många källor men kan nämna en av de viktigaste: Judge napolitano:s youtube-kanal.

För att jag vill ha sju och du har ju många så det vore väl inga problem? Förmodligen kan jag sortera bort minst två omgående.
Citera
2024-06-21, 09:40
Medlem
Alsenos avatar
Det går bra för Putin nu. Märks att nu när Ukraina slåss på samma villkor, alltså attackera mål inne i ryssland så får putin och hans homokompisar tokpanik.
Citera
2024-06-21, 09:49
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Du låter inte som en person som skulle vara öppen för att omvärdera sin uppfattning så dom du påstår, utan mer som en person med förutfattade meningar.

Falsk marknadsföring...

Ska kika in judge åtminstone. Tror jag sett den kanalen tidigare men är osäker. Så helt klart något jag ska se öve.

Scott ritter, McGregor och andra liknande är jag dock inte intresserad av. De lever i fantasier och överdriver mest hela tiden. Samma med han mecurios eller vad han heter som fyllot lyssnar på. Han säger ofta "jag vet inte säkert" men sedan öser han på med fantasier och får det låta som han vet utan en enda källa.

Så jag är öppen för det mesta. Lyssnar tom på redacted men de skulle nog undvika Ukraina kriget helt då de enögda som nyhetskanal.
Citera
2024-06-21, 09:49
Medlem
Citat:
USA försöker göra Östersjön till en NATO-sjö.

Dina punkter är alla faktamässigt felaktiga.

Men alla de amerikanska försöken att göra Östersjön till ett Nato-innanhav har misslyckats fullständigt. Den som till slut löste problemet åt amerikanerna var Putin.

Biden är djupt tacksam. Även Ronald Reagan ler nog uppskattande ifrån sin himmel.
Citera
2024-06-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Djupt tragiskt att någon tror på Ukrainas siffror. Trump säger att Ukraina har förlorat.

Förklara istället varför kyrkan behövde bli sönderbombad, än att sprida ett ogrundat rykte.
Citera
2024-06-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men alla de amerikanska försöken att göra Östersjön till ett Nato-innanhav har misslyckats fullständigt. Den som till slut löste problemet åt amerikanerna var Putin.

Biden är djupt tacksam. Även Ronald Reagan ler nog uppskattande ifrån sin himmel.

Problemet är att vissa som du lever kvar på 80-talet. Det sorgliga är att hökarna i vita huset också gör det.

Just därför går de från självmål till självmål.
Citera
2024-06-21, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ska kika in judge åtminstone. Tror jag sett den kanalen tidigare men är osäker. Så helt klart något jag ska se öve.

Scott ritter, McGregor och andra liknande är jag dock inte intresserad av. De lever i fantasier och överdriver mest hela tiden. Samma med han mecurios eller vad han heter som fyllot lyssnar på. Han säger ofta "jag vet inte säkert" men sedan öser han på med fantasier och får det låta som han vet utan en enda källa.

Så jag är öppen för det mesta. Lyssnar tom på redacted men de skulle nog undvika Ukraina kriget helt då de enögda som nyhetskanal.

Vad har du emot McGregor?

Faktum är att dessa nyhetskanaler trots sina begränsade resurser attraherar miljoner tittare just därför att västlig msm förlorat ALL trovärdighet. Folk har fått nog av lögnerna. Du har tydligen inte fått nog misstänker jag.
Citera
2024-06-21, 10:03
Medlem
Citat:
Problemet är att vissa som du lever kvar på 80-talet. Det sorgliga är att hökarna i vita huset också gör det.

Just därför går de från självmål till självmål.

Ett ändå större problem är att vissa som du lever kvar i 1968 och inser inte Ryssland/Sovjet inte är det kamratliga land de en gång var.

De är så förblindade i sitt hat mot USA att de inte ser att Ryssland är mycket värre och ett större hot.
Citera
2024-06-21, 10:05
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det du kallar ”väst” är en oändlighet av fria medier som är fria att undersöka, sammanställa och presentera precis vad de vill. Ofta så är de också transparenta med HUR de fått fram sina soffor. Dessutom lever de inte sällan på sin trovärdighet. Vilket även gäller Ukraina, vars undanhållande av egna förluster egentligen är det enda man mörkar. Klokt, för övrigt.

Jo, Ukraina är verkligen en bastion för pressfrihet.
Att journalister är under intensiva påtryckningar från Kievregimen, inklusive spioneri och andra former av förföljelse är såklart bara ljug från rysshororna på New York Times.

https://archive.ph/mklwm
Citera
2024-06-21, 10:06
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
USA försöker göra Östersjön till en NATO-sjö.

Dina punkter är alla faktamässigt felaktiga.
Kan du vara tydligare på vilket sätt punkterna är faktamässigt felaktiga?

Om Ryssland beter sig aggressivt i Östersjöområdet är det väl inte så konstigt att länderna häromkring känner vi behöver kunna försvara oss, och därför också söker oss till försvarsallianser som Nato. Du kanske tycker det skulle varit bättre om Sverige gick med i Rysslands försvarsallians CSTO?
Citera
2024-06-21, 10:15
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Jo, Ukraina är verkligen en bastion för pressfrihet.
Att journalister är under intensiva påtryckningar från Kievregimen, inklusive spioneri och andra former av förföljelse är såklart bara ljug från rysshororna på New York Times.

https://archive.ph/mklwm

Allt som du kritiserar Ukraina för hittad i ryssland, och är så extremt mycket värre där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in