2024-06-21, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Det "tillförlitliga" är att någon har sagt det nog många gånger och då måste det vara sant.
Allt är enbart hittepå.
Väst kan inte ens själva komma överens om siffrorna. USA rabblade för några dagar sedan upp siffran 350,000 döda/skadade. Och det kommer från ett land som ofta överdriver.
Känns mer som att man försöker orka med och måste dra massa siffror ur röven för att det ska kännas bra.
Men finns noll tillförlit i några siffror från varken väst, Ukrainia eller Ryssland.

Väst visar siffror som är väldigt konsekventa. Ryssland däremot hävdar saker som att 460 Ukrainska flygplan är nerskjutna (Shoigu i TV-taL), när de inte ens har haft mer 125.

Västs siffror från flertalet olika källor är betydligt mer pålitliga än Rysslands falsarier.
Citera
2024-06-21, 10:16
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Vad har du emot McGregor?

Faktum är att dessa nyhetskanaler trots sina begränsade resurser attraherar miljoner tittare just därför att västlig msm förlorat ALL trovärdighet. Folk har fått nog av lögnerna. Du har tydligen inte fått nog misstänker jag.

Jag gav en förklaring i mitt förra inlägg varför jag inte gillar honom. Dessutom har han haft fel i princip allt han sagt sedan första dagen. Helt utan källor dessutom. Svårt att ta in något ifrån en sådan person.

Hur kan man lita på att något är sant när man sitter och killgissar som ritter och han gör?
Citera
2024-06-21, 10:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vad har du emot McGregor?

Faktum är att dessa nyhetskanaler trots sina begränsade resurser attraherar miljoner tittare just därför att västlig msm förlorat ALL trovärdighet. Folk har fått nog av lögnerna. Du har tydligen inte fått nog misstänker jag.

Är det inte bara du och dina nassepolare som har börjat kolla ryska propagandamedier då? Ni har väl aldrig läst vanliga nyheter, eller har du siffror på denna påstådda massflykt från fri press över till rysk statlig propaganda? Att vanliga människor gör detta
Citera
2024-06-21, 10:18
Medlem
Seriöst, hur fan kan man fortfarande efter över två år av konstanta lögner och felaktigheter från McGregor ens ta i honom med tång. HAN HAR LJUGIT VARJE INTERVJU I 2 ÅRS TID!! Ändå skriker rysstrollen om honom. Fantastiskt. Vilka dårar de är.
Citera
2024-06-21, 10:26
Medlem
Rysslands luftförsvar har återigen skjutit ner en av sina egna helikoptrar. Hur i helvete kan man vara så värdelös?

De har skjutit ner sina egna 30-40 helikoptrar och förmodligen lika många av sina flyg senaste 2 åren. Dra åt helvete vad pinsamt.

"Russian sources report the downing of a 🇷🇺Russian Ka-27 multipurpose helicopter. He was probably shot down by his own air defense. The crew died"
Citera
2024-06-21, 10:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Vietnam bör nog passa sig för att hjälpa ryssen med sanktionerade varor! Det kan kosta mer än det smakar.

Men något speciellt är det Putin har i kikaren. Han skulle inte ha rest själv över till Vietnam för att köpa begagnade tanks. Då kunde han ha skickat över Lavrov/försvarsministern eller ngn annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det går bra för Putin nu. Märks att nu när Ukraina slåss på samma villkor, alltså attackera mål inne i ryssland så får putin och hans homokompisar tokpanik.

En snabb reaktion på Putins shopping resa till Nk ?
Citera
2024-06-21, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Jag gav en förklaring i mitt förra inlägg varför jag inte gillar honom. Dessutom har han haft fel i princip allt han sagt sedan första dagen. Helt utan källor dessutom. Svårt att ta in något ifrån en sådan person.

Hur kan man lita på att något är sant när man sitter och killgissar som ritter och han gör?

McGregor har haft rätt i princip allt förutom att han förutspådde Rysslands seger lite för tidigt i tiden.
Citera
2024-06-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Rysslands luftförsvar har återigen skjutit ner en av sina egna helikoptrar. Hur i helvete kan man vara så värdelös?

De har skjutit ner sina egna 30-40 helikoptrar och förmodligen lika många av sina flyg senaste 2 åren. Dra åt helvete vad pinsamt.

"Russian sources report the downing of a 🇷🇺Russian Ka-27 multipurpose helicopter. He was probably shot down by his own air defense. The crew died"

Vad förväntar du dig av en arme som slåss med spadar, använder stulna svenska fartkameror och bygger flygplan i trä?

Konstigt att de fortfarande håller 20% av Ukraina samtidigt som de avancerar. Måste vara magiska spadar de slåss med.
Citera
2024-06-21, 10:44
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Djupt tragiskt att någon tror på Ukrainas siffror. Trump säger att Ukraina har förlorat.
DJUPT beklagligt och störande att avarter av sk människor kan stödja ryzzland och putlers illegala anfall på en suverän stat som Ukraina är
Citera
2024-06-21, 10:47
Medlem
Citat:
Vad förväntar du dig av en arme som slåss med spadar, använder stulna svenska fartkameror och bygger flygplan i trä?

Konstigt att de fortfarande håller 20% av Ukraina samtidigt som de avancerar. Måste vara magiska spadar de slåss med.

Kallas för inkompetens dessutom bomba sitt eget territorium över 100 gånger vilka jävla klåpare ryssarna är. Är det för mycket vodka kanske
Citera
2024-06-21, 10:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
McGregor har haft rätt i princip allt förutom att han förutspådde Rysslands seger lite för tidigt i tiden.

Macgregor stavar väl karln sitt namn. Hur vore det att få namnen på sina idoler rätt?

’Lite för tidigt’ haha. När var första gången mannen påstod att Ukrainas trupper var inringade och snart skulle tvingas ge upp? Var det redan 2022?

Macgregor har även påstått att Zelensky inte är en ukrainare.

Han har även påstått att Ukraina har sju gånger Rysslands antal stupade. Inte bara är det extremt osannolikt sett till ryssarnas fasansfulla taktik - det är också något Macgregor inte har nån extra information om jämför med alla andra.
Citera
2024-06-21, 10:56
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag tror att han förösker köpa tillbaka gammalt skit från Vietnam.
Ja de har nog kommit på att de där kinesiska golfbilarna inte var nån höjdare och försöker nu skaffa fram lite mer av bepansrade transportfordon. Jag såg att Vietnam hade några hundra gamla pansarfordon från sovjettiden. De kanske är till salu om de vågar sälja nåt sånt till ryssen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in