2024-06-21, 07:41
Medlem
Hej!
Jag har en anhörig sitter häktad och vill ha in cd skivor.
Tydligen så måste dom beställas i hans namn direkt till häktet.
Jag har kollat på Cdon, Ginza och Bengans men deras leveransalternativ är till ombud eller personlig leverans vilket inte går.
Hur gör ni andra?
Vart beställer jag ifrån ?
Vilket leveransalternativ går fram när man är häktad med restriktioner?
Tack på förhand!
Citera
2024-06-21, 08:17
Avstängd
Du kan väl beställa till dig själv, hämta ut paketet och skicka till häktet. Med restriktioner lär det dock vara tveksamt att din "anhörig" får ta emot dom, då allt ska granskas på innehåll innan de överlämnas.
Citera
2024-06-21, 09:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Sitter han häktad har han troligtvis en advokat, kan inte advokaten ta in dom åt honom?
Citera
2024-06-21, 09:13
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plommongurka
Hej!
Jag har kollat på Cdon, Ginza och Bengans men deras leveransalternativ är till ombud eller personlig leverans vilket inte går.
Hur gör ni andra?
Tack på förhand!

Gå till second hand och köp där för 10:- styck och skicka in.
Citera
2024-06-21, 09:46
Medlem
Problemet är att dom måste vara oöppnade, i frakt kartong, direkt från leverantören så dom kan inte mellanlanda hos mig.
På häktet sa dom att andra med samma restriktioner beställer från Bengans, Cdon och Ginza och att hemställan från förråd inte är okej men jag hittar inga leveransalternativ på någon sida som är vanligt postpaket till brevlåda utan allt är till postbox, ombud eller hemleverans med legitimering.
Så det verkar vara hopplöst, därför undrar jag hur andra gör när dom har restriktioner och allt ska gå direkt?
Citera
2024-06-21, 10:10
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Problemet är att dom måste vara oöppnade, i frakt kartong, direkt från leverantören så dom kan inte mellanlanda hos mig.
På häktet sa dom att andra med samma restriktioner beställer från Bengans, Cdon och Ginza och att hemställan från förråd inte är okej men jag hittar inga leveransalternativ på någon sida som är vanligt postpaket till brevlåda utan allt är till postbox, ombud eller hemleverans med legitimering.
Så det verkar vara hopplöst, därför undrar jag hur andra gör när dom har restriktioner och allt ska gå direkt?

Om andra beställer därifrån så finns det lösning. Har du provat att maila företagen och frågat?
Citera
2024-06-21, 12:04
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ginza skriver så här på sin hemsida: Vi levererar f.n. ej till fängelser och anstalter.
De andra hittar jag itne info om, ring, maila!
Citera
2024-06-21, 12:37
Medlem
Citat:
Hej!
Hur gör ni andra?
Tack på förhand!

Låter märkligt… Det är ju inte så att det skulle vara svårt att förfalska en försändelse med CD-skivor. Det enda jag hört tidigare är att skivorna måste vara orginal, alltså inte hembrända.

Inte sjutton har väl landets häkten en lista med godkända återförsäljare?

Ring häktet igen och kolla, det finns idioter till personal överallt som hittar på egna regler lite som de vill…
Citera
2024-06-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ginza skriver så här på sin hemsida: Vi levererar f.n. ej till fängelser och anstalter.
Kan det handla om att de fått påtryckningar från vissa som vill att det ska ligga mer än endast skivan i fodralet?
Citera
2024-06-21, 20:15
Medlem
Jag har mailat, Ginza svarade att dom ej levererar till häkten och anstalter, Bengans har inte svarat och Cdon är mellanhand för Bengans när man kollar leveransen.
På häktet sa dom bara hur proceduren ska vara för att gå dom godkända, sa vilka bolag dom brukar godkänna och sen att dom inte kan hjälpa till mer.
Därför undrar jag bara hur gör då alla andra som dom fått in ifrån eftersom jag har vänt på alla stenar jag kan komma på utan att finna svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in