2024-06-20, 21:44
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
Ja chat control vore ju ganska onödigt om alla krypton redan var knäckta.

Säkerhetshålen hade nog hittats av hackare ganska snabbt och det hade tagit hus i helvete.

Dessutom ganska dumt att polisen ständigt stöter på hinder i form av kryptering dom inte kan ta sig runt när det egentligen bara är att ringa valdri rymdödla i EU.

Exakt. Många som säger "de kan redan läsa allt" osv är tekniskt inkompetenta. Kryptering är det sista vi har kvar för att inte bli övervakade.
Citera
2024-06-20, 21:46
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Självklart finns maktmissbruk vilket finns överallt.

Jag tror att chat control kommer skapa två olika medborgare. Den lojala och den icke lojala vilket det även finns filmer på att det kommer se så ut i framtiden.

Jag tror att detta ingår i NATO avtalet att svenska politiker får kontroll över sina medborgare och inte tvärtom

Du drömmer och förstår inte tekniken. Det kommer inte bli något sådant system.
Citera
2024-06-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Jag är positiv till detta men förstår helt klart dom som är emot och rätten till privatliv osv. Jag anser att folk som har något att dölja och begår brott ska åka fast givetvis. Inte sjutton använder dom detta till att se ifall Agda 56 år från Småland är otrogen eller inte. Vi kommer kunna leva våra liv som vanligt och de som får problem gällande denna övervakning lär förtjäna det.

Men dom hade ju fångat fler skurkar ifall dom genomfört detta utan att utannonsera det först. Fast det hade inte varit så hederligt men effektivt.
Det som är lagligt idag kan vara brottsligt imorgon. Kanske du är positiv idag, men kanske inte längre fram.
Citera
2024-06-20, 22:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nufardetfanracka
det är inte klappat och klart än. sverige röstade ja (dårar) men som tur är finns det fler länder kvar och några har röstat nej. men det är skakigt.

hur någon kan klassa sverige som en legitim stat med dessa övertramp längre är bortom mitt förstånd. det finns ingen debatt, inget nyhetsflöde. allt bara trycks igenom och ingen gör något. det finns ingen representation. sverige är numera en failed state.

Det är skrämmande. Sverige måste vara lobotomerat, som sväljer allt.
Redan nu har man ju sett i domstolsprocesser att folks sökningar på nätet blir bevismaterial.
Allt vi gör kartläggs.
Matrix.
Varför sväljer Sverige övervakningssamhället med hull och hår (värst i Europa med kontantlöst samhälle osv)?

Fasen. Borde pressa mig till min mammas livsstil på sluttampen (dog för ca 7 år sen). Vanlig telefon (ingen mobil) och betalade kontant i affären.
Ingen dator, ingen cd eller stereo heller.
Till och med kassettbandspelare tyckte hon vad nymodigheter hon inte ägnade sig åt.

Men med en sån livsstil skulle man ju vara skyddad från övervakning. Det GÅR att leva så även idag. Men jag skulle inte fixa det förstås.
Citera
2024-06-20, 22:38
Medlem
Citat:
Som sagt
99 % av svenska befolkningen vill ha sammanhållning och om det inte passar så är du välkommen att lämna oavsett hur svensk du är och hur mycket du tar till personangrepp. Med dina inlägg gör du det lättare för politiker att ta ett beslut om chat control när du blir överkörd av såna som mig. För mig är du motborgare och ingen svensk vill placeras med dig mot fienden så det är bra att politiker utesluter dig lika mycket som kriminella. Det är exakt så chat control ska fungera

Det spelar ingen roll vad du fick eller inte fick
Du lever här på andras skattepengar och landet är Sverige. Antingen blir du som alla andra eller så kan du dra ifrån landet.

Jag ser att Sverige i nästa steg motarbetar medborgare som dig där vi börjar med gradering som i Kina. Antingen är man A, B, C eller D medborgare. Kriminella och högern samt vänstern får lägst gradering så ni inte blandas med A gradering

Fan vad gott

Du är en hemsk människa. Riktig jävla kommunistfitta
Citera
2024-06-20, 22:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Jag tror mer att det kanske bara är en vanlig människa som är lite orolig inför AGI-framtiden.
Senast redigerad av Flashsmash 2024-06-20 kl. 22:48.
Citera
2024-06-20, 22:49
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies

Kan livet bli bättre än flygande knivdåd ifrån vänstern och högern menar du?

Attack mot politiker, homosexuella, kvinnor, osv
Barn som numera mördar en annan innan ens fyllt 18 år. Hur ska vi göra med allt detta om inte chat control får koll på detta

Hur ska politiker få stopp på det här innan det blir ännu värre?
Citera
2024-06-20, 22:51
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är skrämmande. Sverige måste vara lobotomerat, som sväljer allt.
Redan nu har man ju sett i domstolsprocesser att folks sökningar på nätet blir bevismaterial.
Allt vi gör kartläggs.
Matrix.
Varför sväljer Sverige övervakningssamhället med hull och hår (värst i Europa med kontantlöst samhälle osv)?

Fasen. Borde pressa mig till min mammas livsstil på sluttampen (dog för ca 7 år sen). Vanlig telefon (ingen mobil) och betalade kontant i affären.
Ingen dator, ingen cd eller stereo heller.
Till och med kassettbandspelare tyckte hon vad nymodigheter hon inte ägnade sig åt.

Men med en sån livsstil skulle man ju vara skyddad från övervakning. Det GÅR att leva så även idag. Men jag skulle inte fixa det förstås.

Du menar att det inte har varit så förr?
Vi har journalister som är fängslade för att viljat föra fram sanningen i media.

Vad är det du är rädd för?
Vad är det du inte vill att staten ska ha reda på?
Citera
2024-06-20, 23:02
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Kan livet bli bättre än flygande knivdåd ifrån vänstern och högern menar du?

Attack mot politiker, homosexuella, kvinnor, osv
Barn som numera mördar en annan innan ens fyllt 18 år. Hur ska vi göra med allt detta om inte chat control får koll på detta

Hur ska politiker få stopp på det här innan det blir ännu värre?
-
Haha, varva ner - chilla - allt vi har är en gemensam massa som går med på att mRNA-vaccinera sig och så vidare. Attacker mot "politiker, homosexuella, kvinnor, osv" finns bara i ditt huvud.
Citera
2024-06-20, 23:05
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
-
Haha, varva ner - chilla - allt vi har är en gemensam massa som går med på att mRNA-vaccinera sig och så vidare. Attacker mot "politiker, homosexuella, kvinnor, osv" finns bara i ditt huvud.

Hur menar du nu?
Du menar att Danmarks Mette ljög? Du menar att flera andra politiker som blivit attackerade och hotade ljuger?
Vi hade en högerextrem som högg en liten pojke på 12 år.

Kvinnliga politiker har påpekat vilka hot man fått.

Hat mot kvinnor och homosexuella sprids på sociala medier. Har själv sett massa sånt.

Du tycker inte att det existerar och att politiker tycker att deras befolkning urartat?
Citera
2024-06-20, 23:12
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Hur menar du nu?
Du menar att Danmarks Mette ljög? Du menar att flera andra politiker som blivit attackerade och hotade ljuger?
Vi hade en högerextrem som högg en liten pojke på 12 år.

Kvinnliga politiker har påpekat vilka hot man fått.

Hat mot kvinnor och homosexuella sprids på sociala medier. Har själv sett massa sånt.

Du tycker inte att det existerar och att politiker tycker att deras befolkning urartat?
Danmark överlag brukar representera sig självt på ett sunt sätt. Tråden handlar om "chat control" och det är förmodligen bara ett sätt att tysta oliktänkande.
Citera
2024-06-20, 23:15
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Danmark överlag brukar representera sig självt på ett sunt sätt. Tråden handlar om "chat control" och det är förmodligen bara ett sätt att tysta oliktänkande.

Chat control handlar om mycket
Att vuxna inte ska försöka få tag på barn via olika appar heller. Det kommer ju skrämma folk ordentligt. Föräldrar tar ju inget ansvar vem deras barn sitter och skriver med på olika sociala medier.

Hur långt ner tycker du vi ska sjunka till att barn ska skjuta en annan i Sverige? Om politiker kan stoppa dessa rekryteringar via chat control så kanske det positiva överväger det negativa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in