Hva om TH er medskyldig og hvis TH hadde avtalt med medhjelper (GM2) på åstedet at GM2 skulle utføre deler av forbrytelsen iført THs sko mens TH var et annet sted og TH dermed hadde alibi for det aktuelle tidsvinduet?
Er det sporet som kan sjekkes ut av saken?
Sitatet fra boken "Lørenskog Mysteriet" er et generelt tankesett politiet jobber utifra.
Poenget mitt er at det kan være en slik indikasjon som etterhvert har medført at TH kunne utelukkes, dvs at helheten viser at én eller flere gjerningspersoner har plantet spor i boligen. Sånn sett tror jeg helseappen har vært avgjørende. I tillegg har politiet lenge gitt uttrykk for at arbeidet med å følge kryptosporet har vært en suksess. Siden det har vært bevegelser på motpartens monero konto, kan det tyde på at motparten har blitt avslørt på lignende vis som den finske hackeren, så ble dømt i februar i år.
Hvorfor tror du VG publiserer en gjentakelse av en gammel artikkel?
Det nye med artikkelen er at "mediaoppmerksomhet" blir nevnt.
Mye tyder på at GM har opplevd mediaoppmerksomheten som en form for betaling. Oppmerksomhet var kanskje hovedmotivet.
Hvorfor tror du VG publiserer en gjentakelse av en gammel artikkel?
Fremstår som om de helt har mista grepet og har sauset sammen noe hvor de selv da har tatt i bruk «nye øyne» når de gjør sine vurderinger rundt denne mailen og kommunikasjonen med motparten underveis i denne saken.
De fremstår veldig TH-vennlige om dagen. Kanskje de bedriver innsalg og håper på et intervju eller flere med TH og familien dersom siktelsen mot TH frafalles.
På den annen side og nevnt før, alt er ikke nødvendigvis slik det forsøkes fremstilt. Man kan i hvertfall håpe at de har en annen agenda med dette opplegget.
Så TH har kontakter i AP? Ha! Tipper det var han og flere andre som gikk sammen om å få tatt livet av Wiborg, og at alt fokuset på den saken, som kom senere, fikk Anne Elisabeth Hagen til å begynne å tenke på hvem mannen snakket med og hva han gjorde rundt den tiden. Så hun måtte ryddes av veien også.
Og hvis dette stemmer så blir saken aldri løst.
Ja, han har en fot innenfor på et vis.
Hvis Anne har truet med å gå ut med noe slikt for å forsøke å true TH til å omgjøre ektepakten, og at det er en del av motivet, så vil vi nok neppe noen gang få noen oppklaring nei.
AP er nok mektigere enn man tror. Det er ikke bare et parti.
Noen saker ligger på et høyere nivå, og der det er skjulte bakmenn som er med å styrer.
TH skal ha vært i København det året, men usikker på dato osv. Det står her i tråden et sted.
Det nye med artikkelen er at "mediaoppmerksomhet" blir nevnt.
Mye tyder på at GM har opplevd mediaoppmerksomheten som en form for betaling. Oppmerksomhet var kanskje hovedmotivet.
Hvordan kan GM ha tjent økonomisk på at det ble mediaoppmerksomhet?
Kan en eventuell gevinst for GM ha med krypto og/eller med salg av sikkerhets-tjenester/produkter å gjøre?
Kan forbrytelsen i Lørenskogsaken eventuelt ha vært en "opptaksprøve" for å bli med på noe spesielt el.l.?
Senast redigerad av z-z-z 2024-06-20 kl. 19:47.
Hvordan kan GM ha tjent økonomisk på at det ble mediaoppmerksomhet?
Kan en eventuell gevinst for GM ha med krypto og/eller med salg av sikkerhets-tjenester/produkter å gjøre?
Kan forbrytelsen i Lørenskogsaken eventuelt ha vært en "opptaksprøve" for å bli med på noe spesielt el.l.?
Jeg skrev ikke at det var i form av en økonomisk betaling. Jeg skrev at oppmerksomhet kunne oppleves som en form for betaling, dvs at oppmerksomhet kan ha vært hovedmotivet. Eller en del av motiv, altså at oppmerksomhet fungerer som et middel/pressmiddel for å oppnå hovedmålet, er kanskje rettere å si. Målet kan være sammensatt; kontroll, skade, penger osv. Det kommer an på hvem gjerningspersonen(e) er og hva som har skjedd.
Korsørmanden har jo også fulgt med i media ifm de sakene han nå er tiltalt i.
Dersom oppmerksomhet er en del av et motiv, så kan det være nært knyttet til gjerningspersonens fantasi. Det kan på den måten være tilfredsstillende på samme måte som andre opplever at penger er tilfredsstillende. Oppmerksomhet kan oppleves som en form for kontroll.
Det kan likevel være at denne saken dreier seg utelukkende om et økonomisk motiv, sånn at den psykologiske manipuleringen egentlig er et forsøk på villeding, for å peke vekk fra f.eks. en politisk organisasjon eller organiserte kriminelle osv. Psykologisk manipulasjon kan likevel fungere som pressmiddel, dersom penger er hovedmotivet og det eneste motivet. Eksemplene du nevner kan ikke utelukkes.
Ryktespredningen kan sånn sett ha vært pressmiddel. Det er åpenbart at alle rykter ikke kan være sanne. For de pårørende må det ha blitt opplevd som en slags terror. Uten mediaoppmerksomhet, blir det vanskelig for gjerningspersonen(e) å nå frem med sitt budskap til øvrige familie og andre som støtter familien - de som er glad i AEH.
Senast redigerad av Havhest 2024-06-20 kl. 20:43.
Jeg skrev ikke at det var i form av en økonomisk betaling. Jeg skrev at oppmerksomhet kunne oppleves som en form for betaling, dvs at oppmerksomhet kan ha vært hovedmotivet. Eller en del av motiv, altså at oppmerksomhet fungerer som et middel/pressmiddel for å oppnå hovedmålet, er kanskje rettere å si. Målet kan være sammensatt; kontroll, skade, penger osv. Det kommer an på hvem gjerningspersonen(e) er og hva som har skjedd.
Korsørmanden har jo også fulgt med i media ifm de sakene han nå er tiltalt i.
Dersom oppmerksomhet er en del av et motiv, så kan det være nært knyttet til gjerningspersonens fantasi. Det kan på den måten være tilfredsstillende på samme måte som andre opplever at penger er tilfredsstillende. Oppmerksomhet kan oppleves som en form for kontroll.
Det kan likevel være at denne saken dreier seg utelukkende om et økonomisk motiv, sånn at den psykologiske manipuleringen egentlig er et forsøk på villeding, for å peke vekk fra f.eks. en politisk organisasjon eller organiserte kriminelle osv. Psykologisk manipulasjon kan likevel fungere som pressmiddel, dersom penger er hovedmotivet og det eneste motivet. Eksemplene du nevner kan ikke utelukkes.
Ryktespredningen kan sånn sett ha vært pressmiddel. Det er åpenbart at alle rykter ikke kan være sanne. For de pårørende må det ha blitt opplevd som en slags terror. Uten mediaoppmerksomhet, blir det vanskelig for gjerningspersonen(e) å nå frem med sitt budskap til øvrige familie og andre som støtter familien - de som er glad i AEH.
Selvsagt er motivet økonomisk, TH har selv skrevet det i dagbøkene sine
Det betyr at politiet er kommet nærmere en løsning.
Jeg leste ellers at én av lingvistene, mente at trusselbrevforfatteren hadde konsentrasjonsvansker. Det stemmer godt med det jeg har påpekt ved flere anledninger, nemlig at GM har kognitiv svikt. Mennesker med kognitiv svikt sliter med å se sammenhenger, nyanser o.l., som videre kan føre til forsnakkelser og overdrivelser. Det skaper forhåpning om at saken snart blir løst. Jeg har den følelsen!
Senast redigerad av Havhest 2024-06-20 kl. 22:13.