2024-06-20, 13:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns han gjør seg litt dum her, for som du sier så burde han kjenne saken såpass godt at det er merkelig at han fremstiller det slik han gjør nå.

Han sitter og understreker at man må se det fra Hagen/Holden og ikke politiet sin side.
Uten å levere et eneste argument. Ren "cherry picking" av fakta, og knapt nok det.
Det er ikke bare dårlig, det er på grensen til uredelig.

Jeg har mine tanker om hvorfor, men skal la det ligge.
Citera
2024-06-20, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hele opplegget var et medieshow. Liksom-forhandlinger om penger med et menneskeliv i "potten"
som foregår i "real time" gjennom media. Liksom-journalister som logret for Holden og vegret seg
for å stille så mye som et eneste lite kritisk spørsmål.

På toppen av alt snakkes det om "rabatt" for mediesirkuset.

Ingen med et minimum antall hjerneceller går på denne bløffen.
Det fremkom tydelig at oppmerksomhet var et tema. Og det er flere detaljer om motparten (f.eks. ordbruk) som fremdeles holdes hemmelig. Jeg synes at det antydes at motparten har opplyst om flere bevis (detaljer enn ringer, klokke og trusselbrev) på åstedet.
Det er såklart en årsak til at Eidsivating lagmannsrett har hele tiden ment at det ikke er grunnlag for å mistenke TH.
Citera
2024-06-20, 14:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Interessant er hvorvidt disse skoene ved dusjen har avsatt noe såleavtrykk andre steder enn på Fru Hagens bukser.

Interessant ville det også vært med opplysninger om hvorvidt det ble funnet spor av kokain også på innsiden av bukselommen på buksene hennes.
Vems är ens skorna!?
Citera
2024-06-20, 14:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han sitter og understreker at man må se det fra Hagen/Holden og ikke politiet sin side.
Uten å levere et eneste argument. Ren "cherry picking" av fakta, og knapt nok det.
Det er ikke bare dårlig, det er på grensen til uredelig.

Jeg har mine tanker om hvorfor, men skal la det ligge.
Ni som lyssnar på Krimpodden i Norge, skriver ni till journalisterna om era åsikter kring deras program?

Läser Krimpodden på Flashback, tror ni?
Citera
2024-06-20, 14:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vems är ens skorna!?

Jeg får en følelse av at det kan være avtrykk etter akkurat disse skoene i gangen også jeg, men at vi, av flere årsaker, kun har fått høre om Sprox'ene, siden de er de eneste som er blitt etterlyst som ukjente og ikke funnet.

De er jo allerede knyttet til AE's bukse på toalettrommet i 1., via sporene på hælen som har satt avtrykk.

Men klart det er superinteressant hvem sine de faktisk er, og hvorfor de sto til tørk på badet oppe...
Citera
2024-06-20, 14:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ni som lyssnar på Krimpodden i Norge, skriver ni till journalisterna om era åsikter kring deras program?

Läser Krimpodden på Flashback, tror ni?

Krimpodden annonserer ofte nye pods på facebook, og der kan man komme
med innspill og spørsmål. Men de er veldig streng på hva man skriver, ettersom
de er underlagt VG sine redaksjonelle retningslinjer.

De siste podcastene om denne saken har ikke vært annonsert på facebook, så
det har heller ikke vært mulig å kommentere dem direkte.

Selvsagt leser krimjournalister det som skrives på flashback om aktuelle krimsaker.
Men jeg kan ikke huske å ha sett at de har omtalt flashback ved navn, det har kun
vært referert til "nettforum".
Citera
2024-06-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det er en ting til - politiet gikk ut og sa de var tomhendt og i fullt alvor trodde TH stod bak.
Da åpner det seg en mulighet for GM å prøve seg.

Politiet sprakk sin deltagelse med en gang, først på bensinstasjon, deretter i s4.
Da er det poengløst for GM å gå videre med utpressing siden politiet er åpne om at de fraråder enhver betaling i utpressingssaker.
Prøve seg da vil bare øke risikoen og neppe gi en utbetaling.

Slik har jeg også tolket det. GM trodde han kunne presse penger ut av TH, da politiet anså TH som skyldig. GM prøvde seg derfor på nytt.
Citera
2024-06-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Ny artikkel:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mPrBz1/motparten-i-loerenskog-saken-vi-vett-du-ikke-fucke-oss

Dette er for det meste kjente opplysninger fra VG’s glansperiode i saken.

Lekkasjene i denne saken må få et etterspill.
Senast redigerad av Kva 2024-06-20 kl. 14:43.
Citera
2024-06-20, 14:44
Medlem
VG-artikkelen i dag er egentlig bare en kopi av opplysningene fra en 3 år gammel artikkel som ble publisert i VG i februar 2021.

Der ble akkurat de samme detaljene fra motpartens melding 8. juli 2019 gjengitt, men uten at de ble tolket i en "ny kontekst".

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB8aKl/loerenskog-saken-her-er-trusselmeldingene
Citera
2024-06-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg får en følelse av at det kan være avtrykk etter akkurat disse skoene i gangen også jeg, men at vi, av flere årsaker, kun har fått høre om Sprox'ene, siden de er de eneste som er blitt etterlyst som ukjente og ikke funnet.

De er jo allerede knyttet til AE's bukse på toalettrommet i 1., via sporene på hælen som har satt avtrykk.

Men klart det er superinteressant hvem sine de faktisk er, og hvorfor de sto til tørk på badet oppe...

Den som drev med vask av bad og en med tilknytning til huset. Med kokainsporene tatt i betraktning, tipper jeg TEH
Citera
2024-06-20, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG-artikkelen i dag er egentlig bare en kopi av opplysningene fra en 3 år gammel artikkel som ble publisert i VG i februar 2021.

Der ble akkurat de samme detaljene fra motpartens melding 8. juli 2019 gjengitt, men uten at de ble tolket i en "ny kontekst".

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB8aKl/loerenskog-saken-her-er-trusselmeldingene

Stemmer det, i dagens VG , papirutgava, er halve frem-sida dekket med :Lørenskog-saken Den ukjente e-posten

https://eavis.vg.no/

Gammel artikkel fra februar 2021, som du skriver

Men det selger nok godt
Senast redigerad av Extremadura 2024-06-20 kl. 15:11.
Citera
2024-06-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Stemmer det, i dagens VG , papirutgava, er halve sida dekket med :Lørenskog-saken Den ukjente e-posten

https://eavis.vg.no/

Gammel artikkel fra februar 2021, som du skriver

Men det selger nok godt

Det kan nok ligge mer bak enn bare salg. Kanskje en liten oppvarming for det som kommer og forsøkes tolkes i en ny kontekst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in