Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-20, 12:25
Medlem
Eftersom de vandaliserar något som är tusentals år gammalt, borde de kanske betänka att jorden enligt vetenskapen gång på gång ändrat klimat och även pga koldioxid.

Den ursprungliga teorin om koldioxid och klimat från en svensk vetenskapsman, var för påstå att istiden upphörde genom att temperaturen steg pga ökad halt av co2 i luften. Varför ökade den då och alla tidigare gånger? I varje fall inte pga människan...
Citera
2024-06-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbxvW6/aktivister-har-sprejat-farg-pa-stonehenge

Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.

För att det skall göra så stor skada som möjligt så har de valt att göra det dagen innan sommarsolståndet så att alla de som då besöker platsen skall tvingas se "Klimataktivisternas" kladd.

Uppenbarligen vill de ju bli hatade. När de ger sig på historiska platser, konst, stoppar människor på väg till och från jobb i rusningstrafiken, osv.

Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Men kanske är det just sådana känslor de vill väcka?

Är de troll som egentligen skiter i miljön och bara tycker det är roligt att sabba och provocera?

Eller tror de sig på något sätt vinna fördelar för in rörelse genom att väcka avsky?

Jag har mycket svårt att förstå hur de tänker. (Eller är det så att de inte tänker?)

Bra strategi? Dom får ju uppmärksamhet, även här...

Jag skulle gärna se att "klimataktivisterna" (läs de som tillber miljöpartiets lära) började leva som dom lär och genast upphörde med den "miljöskadliga" verksamhet deras andning utgör, ty utandningsluften innehåller ju "miljöskadlig" koldioxid.
Citera
2024-06-20, 12:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Nej, när man ser dem så har man lust att bränna ännu mer fossilt bränsle.

Ja det får mig att tänka på en video jag såg. Någon aktivist som blockerade vägen. Föraren av en bil vände på vägen, backade upp nära aktivisten och började tokgasa med avgasröret riktat mot aktivisten :-)
Citera
2024-06-20, 12:43
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja det får mig att tänka på en video jag såg. Någon aktivist som blockerade vägen. Föraren av en bil vände på vägen, backade upp nära aktivisten och började tokgasa med avgasröret riktat mot aktivisten :-)

Haha, jag har också sett det klippet. Har för mig att bilen var en BMW M4 och det är rätt bra drag i avgassystemet på en sådan
Annars är ju samma idioter kända för att vandalisera historisk konst med tomatsoppa. Jag bara väntar på att någon av dem blir svårt misshandlad.
Citera
2024-06-20, 13:11
Medlem
BanarneWeises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Bra strategi? Dom får ju uppmärksamhet, även här...

Jag skulle gärna se att "klimataktivisterna" (läs de som tillber miljöpartiets lära) började leva som dom lär och genast upphörde med den "miljöskadliga" verksamhet deras andning utgör, ty utandningsluften innehåller ju "miljöskadlig" koldioxid.

De får uppmärksamhet pga. idioti och att folk blir ännu mer arga på de. Inget annat.
All uppmärksamhet är inte bra uppmärksamhet.
Citera
2024-06-20, 13:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Dom vill alltså värna naturen och jorden genom att ge sig på densamma - dessa klimattokar blir man aldrig klok på...

Var färgen miljöfarlig, månne?
Citera
2024-06-20, 13:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Haha, jag har också sett det klippet. Har för mig att bilen var en BMW M4 och det är rätt bra drag i avgassystemet på en sådan
Annars är ju samma idioter kända för att vandalisera historisk konst med tomatsoppa. Jag bara väntar på att någon av dem blir svårt misshandlad.

Haha ja det var nog samma klipp :-) Aktivisten flyttade på sig ganska så raskt :-)
Jo det kommer väl hamna där snart och tycker faktiskt att de har sig själva att skylla om det skulle bli så.
Citera
2024-06-20, 13:41
Medlem
Eustaches avatar
Som tur är använde de puder-färg. Det regnar bort.
Citera
2024-06-20, 13:54
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache

Även om det går att återställa, så handlar det om ett historiskt monument och något som är betydelsefullt för England. Det är bara så jävla respektlöst att göra sådär.

Även om ketchup går bort så skulle jag själv vara beredd att krossa käken på den fan som häller ketchup på svenska riksvapnet och då är jag själv invandrare.
Citera
2024-06-20, 14:03
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Vi hoppas på det. I vilket fall som helst var det direkt dumt att skövla ett av de få minnen vi har av månskligheten/historien/ naturen som den var förr. Verkar direkt urdumt. Och som skrevs tidigare, mycket kontraproduktivt gjort. Nästan så det känns lika korkat som en viss låtväljare på en SD-valvaka.
Utan att därmed ta politisk ställning inser man att det finns idioter som kanske inte bör hålla på med politik. Var är Sankt Lars när vi behöver det?, varför stängdes det? Sankt Lars var ett hem i Lund för de med krävande behov som var svaga i stjälen, vilket man onekligen kan kalla dessa aktivister som förstör, de är inte bättre än IS-folket som sprängde massor med minnen av historia. Vi får verligen hoppas att vår omtalade Greta inte är så tokig, återstår att se. Möjligen öpppnar Sankt Lars en egen paviljong (som det hette då) för henne, betald av morsan och pappsen.
Citera
2024-06-20, 14:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Undrar vilken symbolik som finns i att de förstör just kultur och historia, det finaste som mänskligheten skapat. Visst ja, det är Vänsterns signum, samhället ska rivas ner.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2024-06-20 kl. 14:32.
Citera
2024-06-20, 14:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

https://www.google.com/search?q=backing+up+car+against+climate+protester& oq=backing+up+car+against+climate+protester&gs_lcr p=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIHCAEQIRigAdIBCjIyNTU3ajBq MTWoAgiwAgE&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:db8c2798,vid:1aCWcFdgJn8,st: 0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in