Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-20, 14:43
Medlem
jhww82s avatar
Detta är kontraproduktivt av miljörörelsen. Det är en sak att limma fast sig på vägar, men att attackera och försöka förstöra historiska föremål skapade av människan är jävligt illa.

Om de vill förändra så rekommenderar jag dem att göra det på ett demokratiskt sätt.
Citera
2024-06-20, 15:05
Medlem
Ferhs avatar
De är väl förmodligen sponsrade av något oljeföretag och är bara ett par nyttiga idioter, typ.

Hur som helst så borde det oavsett vara dödsstraff på att vandalisera sånt här på det här sättet, eftersom det inte finns något syfte med det annat än att förstöra. Så av med deras huvuden.
Citera
2024-06-20, 15:54
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Eftersom de vandaliserar något som är tusentals år gammalt, borde de kanske betänka att jorden enligt vetenskapen gång på gång ändrat klimat och även pga koldioxid.

Den ursprungliga teorin om koldioxid och klimat från en svensk vetenskapsman, var för påstå att istiden upphörde genom att temperaturen steg pga ökad halt av co2 i luften. Varför ökade den då och alla tidigare gånger? I varje fall inte pga människan...

Det här är något jag också undrar över om dessa klimatidioter någonsin reflekterat över. Det har ju inte bara funnits EN stor "istid" utan minst 5 och kanske fler, och faktum är ju även att vi rent definitionsmässigt fortfarande sägs befinna oss i den senaste istiden, den är inte ens helt över ännu. Så då är det ju kanske ganska så logiskt att det gradvis blir varmare hela tiden fram till att det så småningom vänder och återigen börjar bli kallare igen?

Så med tanke på att detta är ett cykliskt fenomen och att det garanterat återigen lär komma precis lika omfattande och extrema istider som vi haft flera gånger förut, så kanske vi borde vara glada för att temperaturerna åtminstone just nu för stunden går åt "rätt håll", för det lär bli ganska så jävla jobbigt för mänskligheten att fortsätta existera i Sverige nästa gång hela landet täcks av kilometertjock is.

EDIT: Här är en jättefin graf över temperaturväxlingarna 1 miljon år tillbaka i tiden:
https://cdn.serc.carleton.edu/images/eslabs/cryosphere/timeline_ice_ages_456.webp

Men nej SJÄLVKLART måste det ju vara människan som orsakat detta, kan ju ABSOLUT inte vara så att det är helt naturliga cykliska rörelser som planeten alltid haft och alltid kommer att ha.
Senast redigerad av ElakBoll 2024-06-20 kl. 15:59.
Citera
2024-06-20, 16:20
Medlem
bl-gr-ns avatar
Vad säger Greta Thunström om detta.
Har de där klimataktivisterna räddat jorden från att brinna upp (enligt FN Generalsekreterare så brinner jorden... Iallafall när den fete gamla portugisen vill ses som en viss tonårsflicka).

För att bara spreja färg på något som bestått i tusentals år kommer även bestå 1000 år till.
Bara deras färg kommer att filtreras ner i marken, sjöar och växter och djur i 10-tals år framöver.
Citera
2024-06-20, 16:34
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbxvW6/aktivister-har-sprejat-farg-pa-stonehenge

Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.

För att det skall göra så stor skada som möjligt så har de valt att göra det dagen innan sommarsolståndet så att alla de som då besöker platsen skall tvingas se "Klimataktivisternas" kladd.

Uppenbarligen vill de ju bli hatade. När de ger sig på historiska platser, konst, stoppar människor på väg till och från jobb i rusningstrafiken, osv.

Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat"
och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Men kanske är det just sådana känslor de vill väcka?

Är de troll som egentligen skiter i miljön och bara tycker det är roligt att sabba och provocera?

Eller tror de sig på något sätt vinna fördelar för in rörelse genom att väcka avsky?

Jag har mycket svårt att förstå hur de tänker. (Eller är det så att de inte tänker?)

Ang det fetade. Jag tror att klimatrörelqen gör sig själva en björntjänst. Ungefär som när politiker vägrade adressera problemen som uppstod vid flyktingmottagandet. Det leder till motreaktion och folk blir sura och bittra istället.
Jag själv är för en betydligt stramare klimatpolitik, men jag kan inte ställa mig bakom den här typen av vandalism av kultur.
Hade de sperjat ned big techs alla lokaler med klotter eller annat hade det varit en annan sak.
Citera
2024-06-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Ang det fetade. Jag tror att klimatrörelqen gör sig själva en björntjänst. Ungefär som när politiker vägrade adressera problemen som uppstod vid flyktingmottagandet. Det leder till motreaktion och folk blir sura och bittra istället.
Jag själv är för en betydligt stramare klimatpolitik, men jag kan inte ställa mig bakom den här typen av vandalism av kultur.
Hade de sperjat ned big techs alla lokaler med klotter eller annat hade det varit en annan sak.

Ja, jag håller med dig. Det de sysslar med tycks så uppenbart kontraproduktivt. Jag förstår att det har framförts teorier i tråden om att det skulle kunna vara infiltratörer som vill skada klimatrörelsen.

Dock tror jag inte att det är det. Och jag tror inte heller att personerna är omedvetna om vilka känslor de väcker. Därav att jag står extremt frågande till deras strategier.

Tror de att de tjänar på att få en stor del av befolkningen att hata dem? Är det polariseringen i sig som de tror skall tjäna deras sak? Jag förstår inte hur de tänker. Eller är de exhibitionister/troll som bara vill ha uppmärksamhet och som egentligen struntar i klimatet?

Din jämförelse med invandringspolitiken är mycket bra tycker jag. När makthavare och deras hejarklack i media förnekade att invandringen lett till några problem över huvud taget, när de sade att det var rasistiskt att se kopplingar mellan invandring och brottslighet, när vissa av dem talade om att Sverige i princip skulle kunna ta emot tiotals miljoner till eftersom vi har stora ytor, och när de samtidigt kallade all kritik och all oro över den snabba demografiska förändringen för "högerextrema konspirationsteoretiker" och liknande så tror jag de skapade mer främlingsfientlighet, inte mindre. Hela projektet upplevdes som förljuget och därifrån är steget kort till att misstänka att de medvetet vill skada oss.

Hade de tagit oron på allvar, talat klarspråk om sådant alla egentligen redan visste och om till exempel Stefan Löfvén på en rak fråga från Jimmie Åkesson om varför utländska medborgare som våldtagit svenska kvinnor inte utvisas bara hade kunnat ge det självklara svaret att "Ja, de bör utvisas" i stället för att börja svamla om LAS och metoo, då hade nog mycket varit vunnet för deras sida.

Och om klimataktivister hade sprayat på Exxons högkvarter eller liknande hade nog få personer blivit upprörda.

(Jag var själv rätt positivt inställd till "klimatåtgärder" för sådär en 10-15 år sedan...)
Citera
2024-06-20, 17:33
Medlem
Klimataktivisterna påminner om kristna på medeltiden... eller vissa sekter idag.

Jordens undergång är nära... Repent Sinner!

Varför så sin åker och sätta barn till världen? Allting kommer att brinna upp!!!

Någon måste göra något!!
Citera
2024-06-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Varför terrorklassas inte dessa människor?
Svaret är att de är globalisternas nyttiga idioter och så länge de sysslar med att döda den vite mannen, hans kultur och leverne så är allt de gör ok.

Citat:
Ursprungligen postat av genusvaetare
Tyvärr har asen etablissemanget på sin sida. De vill utplåna varje spår av vit europeisk historia.
Sätt smutset i arbetsläger tills de betalat av sin skuld till samhället.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbxvW6/aktivister-har-sprejat-farg-pa-stonehengeUppenbarligen vill de ju bli hatade. Kan detta verkligen vara en bra strategi?
Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad
De flesta typer av demonstrationer tycks locka bråkstakar som bara vill just bråka.
Miljörörelsen är kidnappad av vänsterrörelsen och överröstar de som är ideologiska .
Det är skillnad på folk och folk, men som vanligt är det färg -och klisterfascisterna som tar hand om uppmärksamheten.
Citera
2024-06-20, 17:59
Medlem
Och vad har Stonehenge gjort dem?
Citera
2024-06-20, 18:32
Medlem
Vad är det de vill med sitt budskap? Jag fattar verkligen inte. Politikerna har redan spårat ur med sin klimatets. Det har varit plaspåseskatt, svindyra matvaror, svindyrt bränsle osv.

Exakt vad är det de här klimataktivisterna vill? Ska vi stänga ner samhället pågrund av klimatet? Skrota alla flygplan och bilar som går på bränsle?
Citera
2024-06-20, 18:58
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbxvW6/aktivister-har-sprejat-farg-pa-stonehenge

Inget är heligt för dessa människor. Riktigt vidrigt.

För att det skall göra så stor skada som möjligt så har de valt att göra det dagen innan sommarsolståndet så att alla de som då besöker platsen skall tvingas se "Klimataktivisternas" kladd.

Uppenbarligen vill de ju bli hatade. När de ger sig på historiska platser, konst, stoppar människor på väg till och från jobb i rusningstrafiken, osv.

Kan detta verkligen vara en bra strategi? Personligen känner jag numera mest bara hat och äckel varje gång jag hör ordet "klimat" och skulle det stå i artikeln att samtliga klottrare blev överkörda på vägen hem från Stonehenge så hade jag blivit glad.

Men kanske är det just sådana känslor de vill väcka?

Är de troll som egentligen skiter i miljön och bara tycker det är roligt att sabba och provocera?

Eller tror de sig på något sätt vinna fördelar för in rörelse genom att väcka avsky?

Jag har mycket svårt att förstå hur de tänker. (Eller är det så att de inte tänker?)
Varför vandaliserar de inte människorna som står bakom miljöförstöring? Monet var ganska harmlös och dessa stenar är renodlad konst.
Citera
2024-06-20, 19:05
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Den där rörelsen borde man ju terrorklassa!
Ja, de där två personerna är garanterat Englands mest impopulära just nu.
Förstör man konstverk och världsarv så är man inget annat än en människohatare. Det kommer inte rädda miljön.
Dessa bryr sig inte om miljön. Enbart borttagningen av färgen belastar miljön för här måste man göra det på ett tryggt sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Detta är kontraproduktivt av miljörörelsen. Det är en sak att limma fast sig på vägar, men att attackera och försöka förstöra historiska föremål skapade av människan är jävligt illa.

Om de vill förändra så rekommenderar jag dem att göra det på ett demokratiskt sätt.
De attackerar det vettigaste mänskligheten har att erbjuda så det går inte ihop. De behöver terapi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in